BMW pracuje nad zupełnie nowym silnikiem spalinowym. Niemcy uchylili rąbka tajemnicy

1 dzień temu

Nadchodząca generacja BMW M3 otrzyma całkowicie nowy rodzaj silniki spalinowego. Wiemy już, iż będzie to jednostka sześciocylindrowa, jednak większość informacji do tej pory trzymana była w tajemnicy. Spalinowe M3 będzie dostępne obok wariantu w pełni elektrycznego, a dziś otrzymaliśmy nowe szczegóły na temat silnika. Niemcy pracują nad jednostką, która powinna zadowolić entuzjastów.

Nowe BMW M3 – jaki silnik użyją Niemcy?

fot. BMW

Nadchodzące BMW M3 to gorący temat, budzący wiele spekulacji. Wiemy, iż samochód będzie występował w wariancie w pełni elektrycznym – po raz pierwszy w historii. Architektura ponad 800 woltów będzie dostarczała ponad 700 koni mechanicznych. Z całą pewnością elektryczny wariant będzie więc najmocniejszym M3 w historii, jednak nie tego oczekują najbardziej zagorzali entuzjaści.

Niemcy zbudują także BMW M3 napędzane silnikiem spalinowym, które będzie istnieć obok elektryka. Szef BMW Neue Klasse, dr Mike Reichelt spotkał się z dziennikarzami Top Gear, uchylając kolejnych szczegółów na temat nadchodzącego modelu M3. Przyznał, iż nowa generacja będzie najlepszym samochodem w historii pod względem dynamiki. Ale otrzyma inny silnik spalinowy, niż montowany jest teraz.

Mike Richelt, BMW Neue Klasse:Zamierzamy również wprowadzić do oferty M3 z nowym typem sześciocylindrowego silnika. Rozumiemy, iż dla niektórych zaangażowanych fanów może być za wcześnie, aby przejść na napęd w pełni elektryczny. Ale jesteśmy przekonani, iż ten wariant osiągnie nowe wysokości i dotrze do nowych grup docelowych. Ten samochód będzie zachowywał się zupełnie inaczej.

Nowy system zaoferuje wyjątkową precyzję

fot. BMW

Obecne M3 wykorzystuje 3-litrową szóstkę o oznaczeniu wewnętrznym S58 Twin-Turbocharged. Jednostka generuje 523 konie mechaniczne w najbardziej potężnej specyfikacji. Według niektórych plotek, nowy silnik może być wariantem hybrydowym obecnego silnika S58. To narazie pozostaje w sferze spekulacji. Z pewnością jednak nowy silnik będzie dużo mocniejszy od obecnego, odpowiadając 700 KM wariantu elektrycznego.

Jeśli wcześniej martwiłeś się, iż Bawarczycy pójdą śladami Mercedesa, i wsadzą pod maskę M3 silnik czterocylindrowy, możesz spać spokojnie. Firma potwierdziła, iż trudno byłoby zmniejszyć jednostkę w M3 do czterech cylindrów.

Nowe M3 powinno wprowadzić także nową jednostkę kontroli wydajności nazwaną roboczo „Heart of Joy”. System ten integruje kontrolę układu napędowego, hamowania, regeneracji energii i ładowania. Całą jednostka przetwarza informacje 10 razy szybciej niż poprzednie systemy. BMW obiecuje wyjątkową precyzję dzięki wykorzystaniu nowego systemu.

Idź do oryginalnego materiału