
Marka premium z Ingolstadt we wrześniu zawojowała rynek premium w Polsce. Do zwycięstwa nad BMW przyczynił się w największej mierze odnowiony bestseller Q5 niemieckiego producenta. Polacy dostrzegli w nowym Audi Q5 idealnego SUV-a, ale test łosia bezlitośnie obnażył jego słabe punkty.
Nowe Audi Q5 doskonale łączące funkcjonalność i sportowy design trafiło na test łosia
Wiele się mówi o jakości chińskich marek, które nieoczekiwanie stają się pierwszym wyborem Polaków. Jest wiele powodów, dla których azjatyckim producentom rozkłada się w Europie czerwone dywany. Oprócz ceny i wyposażenia widzieliśmy, jak świetnie potrafią sobie radzić w terenie i podczas testów łosia.
Na przykład Jaecoo 7 w symulacji nagłego pojawienia się na drodze przeszkody, błyszczy, jeżeli chodzi o wykonywanie uników. Nie tylko, jeżeli chodzi o prędkość wykonywania tego testu, ale także biorąc pod uwagę reakcje na nagłe ruchy kierownicą. Jak poradziło sobie nowe Audi Q5 w tym sprawdzianie bezpieczeństwa? Czy tak jak chińskie Jaecoo może wpędzić w kompleksy gwiazdy modnego segmentu poza zasięgiem większości portfeli?
Zanim odpowiemy na to pytanie, dobrze wiedzieć, iż najlepsze osiągi w tym samym teście poprzedniej generacji Q5 wynosiły 81-82 km/h. Nowe Audi Q5, które dysponuje mnóstwem technologii, nie wypadło imponująco. Publiczność jest zawiedziona tym spektaklem ujawniającym słabe punktu niemieckiego SUV-a premium.
źródło: KM77/ YouTubeBestsellerowy SUV z Ingolstadt lubi pląsy
Recenzje ekspertów przedstawiają BMW X3 jako o wiele bardziej przyjemny i angażujący samochód niż Audi Q5. Jeden z recenzentów określił choćby nowe Q5 jako „łodziowate” w odniesieniu do prowadzenia. Topowy SUV Audi trafił zatem na testy redakcyjne hiszpańskiego km77, które od lat serwuje nam pełną krasę adekwatności jezdnych dostępnych w Europie modeli. Tu dowiadujemy się, iż Audi Q5 zdaje ten test z większą prędkością niż BMW X3.
Testowany egzemplarz to nowe Audi Q5 TDI quattro, którego silnik współpracuje z instalacją 48V (mild hybrid) automatyczną skrzynią biegów. SUV stoi na 21’calowych felgach obutych z opony Pirelli PZero 255/40. Na torze Q5 wyposażone w zawieszenie pneumatyczne pokazało dwa oblicza. To, iż jazda nim w slalomie to przyjemność. SUV pokonał go z rozsądną zwinnością i zawsze z poczuciem kontroli. Z drugiej strony model rozczarował podczas manewru omijania. Zabrakło mu tej kontroli, którą widzieliśmy w slalomie, a na dodatek SUV wykazywał bardzo niespójne reakcje.
Pierwszy przejazd był wielkim rozczarowaniem. Nowe Audi Q5, choć zbudowane na tej samej płycie co Audi A5 nie prowadzi się z taką precyzją jak jego mniejszy brat. Testujący postawili na ustawienie zawieszenia w trybie Balance, więc sprawdzali reakcję pojazdu uwzględniając inny tryb- Sport. Za każdym razem bestseller Audi w segmencie SUV-ów zaskakiwał na zmianę podsterownością i nadsterownością. Czasami kontrola stabilności włączała się za agresywnie zmniejszając prędkość pojazdu tak, aby utrzymać nad nim kontrolę.
Ostatecznie nowe Q5 kończy test łosia z prędkością 73 km/h, co możesz obejrzeć na poniższym materiale wideo. jeżeli zdecydujesz się i obejrzysz ten sam test w wykonaniu nowego Audi A5, to będziesz świadkiem zupełnie innego spektaklu.

4 godzin temu














