Zaprezentowano nowy model elektrycznych ciągników siodłowych

2 dni temu

Zaprezentowano nowe elektryczne ciągniki siodłowe z przeznaczeniem do transportu długodystansowego i regionalnego. Nowy model oparty jest na architekturze bateryjnej LFP i oferuje zasięg do 600 km, szybkie ładowanie oraz elektryczną oś napędową z bezpośrednim przeniesieniem mocy na koła. Rozpoczęcie dostaw planowane jest na 2026 rok.

Elektryczne ciągniki siodłowe od IVECO

Po ubiegłorocznej premierze podwozi ciężarowych o napędzie elektrycznym S-eWay, IVECO stawia kolejny krok w kierunku zeroemisyjnego transportu, prezentując ciągniki siodłowe IVECO S-eWay – nowy elektryczny pojazd bateryjny (BEV) gamy ciężkiej, stworzony z myślą o zadaniach w transporcie długodystansowym i regionalnym.

Ten nowy model łączy sprawdzone atuty gamy IVECO S-Way z najnowocześniejszą technologią bezemisyjną. Kluczowym elementem układu napędowego jest zaawansowany system akumulatorów LFP, oferujący nie tylko dużą pojemność energii, ale także rekordową trwałość – z gwarancją sięgającą 10 lat lub 1,2 mln km.

Ciągnik IVECO S-eWay to najnowszy efekt działań marki IVECO w obszarze alternatywnych układów napędowych. Stanowi on kolejne rozwiązanie wspierające operatorów flot w przyspieszaniu procesu dekarbonizacji, przy jednoczesnym zachowaniu rentowności, wysokiej produktywności i sprawności operacyjnej.

Dostawy nowego modelu ciągnika IVECO S-eWay rozpoczną się w 2026 roku.

Elektryczne ciągniki siodłowe do transportu długodystansowego

IVECO S-eWay został zaprojektowany z myślą o transporcie długodystansowym – oferując zasięg na jednym ładowaniu do 600 km przy pełnym załadunku. Kluczowym komponentem jest elektryczna oś napędowa eAxle opracowana przez FPT Industrial – siostrzaną markę IVECO – specjalizującą się w układach napędowych. Oś ta przy bardzo zwartej budowie oferuje ciągłą moc 480 kW, przekazywaną bezpośrednio na koła, eliminując straty energii typowe dla konwencjonalnych układów przeniesienia napędu.

Układ napędowy 4×2 z pełnym zawieszeniem pneumatycznym gwarantuje wysoki komfort jazdy i precyzyjne prowadzenie. Dzięki elastycznej architekturze elektrycznej możliwe jest również wyposażenie pojazdu w ePTO, co umożliwia również bezemisyjny napęd urządzeń peryferyjnych, np. agregatów chłodniczych.

Nowa generacja akumulatorów

Ciągnik IVECO S-eWay wyposażony jest w trzy poprzeczne moduły akumulatorów LFP, które łącznie oferują 603 kWh pojemności zainstalowanej, z 97% energii u użytecznej – to jeden z najwyższych wyników w segmencie pojazdów ciężkich. Czas ładowania od 20% do 80% SoC przy użyciu szybkiego ładowania 350 kW DC wynosi zaledwie 60 minut, co zapewnia dużą elastyczność operacyjną. System zarządzania temperaturą gwarantuje niezawodne działanie w ekstremalnych warunkach – od -30°C do +45°C.

Akumulatory zostały zaprojektowane z myślą o żywotności do 12 lat i utrzymaniu 70% pierwotnej pojemności, a marka oferuje gwarancję do 10 lat lub 1,2 mln km.

Projekt łączący wydajność i komfort

Ciągnik IVECO S-eWay wyposażony jest w wydłużoną kabinę AeroCab, która oferuje ulepszone adekwatności aerodynamiczne, przy jednoczesnym zachowaniu kompatybilności z obecnymi naczepami i promieniem skrętu. Oś przednia o nośności 9 ton i rozstaw osi 3932 mm umożliwiają optymalizację konfiguracji elementów podwozia i rozkładu nacisków na osie, zapewniając maksimum miejsca na moduły akumulatorów, w efekcie uzyskujemy równowagę między zasięgiem a manewrowością.

Wnętrze kabiny oferuje ten sam poziom komfortu, układ i jakość wykończenia co wersje S-Way o napędzie konwencjonalnym, zapewniając kierowcy poczucie znajomości. Zestaw wskaźników HMI został wzbogacony o funkcje dedykowane dla napędu elektrycznego i prezentuje w czasie rzeczywistym dane dotyczące zużycia energii i parametrów jazdy, wspierając kierowców w efektywnym zarządzaniu trasą.

Idź do oryginalnego materiału