Ford to producent, który na przestrzeni lat zaprezentował nam całe mnóstwo różnych samochodów. Dziś wybranie jednego, najlepszego, jest zadaniem niemal niemożliwym. Mówimy tu bowiem o wielu różnych epokach, generacjach, o zupełnie innych technologiach. jeżeli natomiast skupić się na ostatnich kilkunastu latach, możemy dojść do pewnych interesujących wniosków.
Czy to najlepszy Ford w historii?
Ford Focus to dziś na portalu „Otomoto” nie tylko najliczniej występujący Ford. Fakty są takie, iż to jeden z najpopularniejszych samochodów w ogóle, na całej platformie. To wprost sugeruje nam, iż mamy tutaj do czynienia z modelem, który przez lata i kolejne generacje był w Polsce niezwykle ceniony. Na drogach – niezależnie od czasów – zawsze było go mnóstwo. Wszędzie, gdzie człowiek nie spojrzał, były Focusy. Skąd to się w ogóle wzięło i dlaczego ten model stał się jednym z najlepszych, jeżeli nie najlepszym Fordem w historii?
Początków Forda Focusa szukamy bardzo dawno temu. Samochód został bowiem zaprezentowany w marcu 1998 roku. Zadanie nie było łatwe, bowiem Focus musiał zmierzyć się legendą modelu, który zastępował. Escort na przestrzeni lat zyskał ogromne uznanie i Ford miał nadzieję, iż jego sukcesor nie będzie pod tym względem gorszy. Jak na swoje czasy, samochód był niezwykle nowoczesny, był przedstawicielem nowej wizji motoryzacji. Nic więc dziwnego w tym, iż gwałtownie stał się absolutnym hitem.
Ile dziś kosztuje?
W kontekście dzisiejszych zakupów, warto rozważyć już trzecią generację Focusa. Była ona produkowana w latach 2010-2019 i był to samochód globalny. Bardzo ładnie się prezentował, był dostępny w wersjach hatchback, sedan oraz kombi. Był to model dosyć lekki, miał duży zbiornik paliwa i uzyskał maksymalną ocenę w tekście bezpieczeństwa Europ NCAP. Do wyboru była manualna, lub automatyczna skrzynia biegów oraz napęd na przód, bądź na cztery koła. w uproszczeniu – możliwości personalizacji były ogromne – każdy mógł dostać to, czego potrzebował.
Zarówno trzecia, jak i czwarta generacja są oceniane zdecydowanie wyżej, niż cały segment C. To potwierdza pozycję Focusa na rynku i pozycję jednego z liderów w swojej klasie. Ludzie doceniają te samochody m.in. za świetny układ jezdny i prowadzenie, bardzo dobre skrzynie biegów, bezawaryjność, czy przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Do wyboru mamy szeroką gamę jednostek benzynowych, diesla, ale też hybryd i elektrycznych. Dziś najtańsze egzemplarze używane znajdziemy w okolicach 8-9 tysięcy złotych. Wydaje się kwotą śmiesznie niską zważając na fakt, iż mówimy o roczniku 2012, czy 2013.
Zdjęcia: Ford