Volvo XC70 powraca do żywych. Nie jest już jednak uterenowionym kombi

14 godzin temu

Kiedyś było modelem typu kombi – z terenowym zacięciem i silnikami spalinowymi pod maską, w tym ze znakomitym turbodieslem R5. Teraz powróciło z niebytu, ale jest już zupełnie innym samochodem. Oto nowe Volvo XC70.

Volvo XC70 bazowało na kombi V70, wytwarzanym od 1996 do 2016 roku. Na jego tle wyróżniało się przede wszystkim zwiększonym prześwitem, dodatkowymi osłonami nadwozia oraz układem 4x4. To ostatnie przestało być jednak regułą w 2014 roku wraz z premierą wariantu przednionapędowego.

Volvo XC70 było oparte na V70, produkowanym od 1996 do 2016 roku. fot. Volvo

Nowe Volvo XC70 z kolei przestało już być uterenowionym kombi, a stało się pełnoprawnym SUV-em. Według przedstawicieli marki zaprojektowano je tak, „aby sprostało popytowi w Chinach na hybrydy plug-in o zwiększonym zasięgu”.

Nie oznacza to jednak, iż to nowe auto nie trafi również do innych części świata. Szwedzi dodają bowiem, iż „na późniejszym etapie firma będzie badać potencjalne dodatkowe rynki”.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-volvo-v70-xc-p80-1997-2000-wiele-aut-w-jednym-1,aid,1725

Z hybrydowym układem napędowym

Nowe Volvo XC70 powstało na architekturze SMA. Choć przedstawiciele szwedzkiej marki podają, iż jest hybrydą plug-in, najprawdopodobniej do jego napędu służy układ hybrydowy ze spalinowym przedłużaczem zasięgu, służącym głównie do ładowania baterii trakcyjnej.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/volkswagen-szykuje-nowy-typ-napedu-dla-europy-a-zf-stawia-na-przedluzacze-zasiegu,aid,5172

Dane techniczne na temat nowego Volvo XC70 są ograniczone. Szwedzi podają jednak, iż zapewnia ono 200-kilometrowy zasięg na samym prądzie, co jest najlepszym wynikiem dla takiego modelu w historii tego wytwórcy.

Volvo XC70 powinno korzystać z funkcji szybkiego ładowania baterii. fot. Volvo

Bateria trakcyjna Volvo XC70 może mieć pojemność zbliżoną do bliźniaczego konstrukcyjnie, chińskiego Lynka & Co. 08, wytwarzanego przez koncern Geely. W jego przypadku to niemal 40 kWh, co przekłada się na 245 km zasięgu.

Co istotne, to chińskie auto można ładować prądem stałym, dzięki czemu uzupełnienie energii w jego akumulatorze w zakresie 10-80% odbywa się w nieco ponad 30 minut.

Pomiędzy XC60 a XC90

Nowe Volvo XC70 z zewnątrz wygląda niczym mieszanka Volvo EX90 i XC90. Od tego pierwszego przejęło przód, natomiast od drugiego – rysunek bocznego profilu.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/10-lat-i-volvo-odswiezylo-xc90-na-emeryture-poczeka-zapewne-do-2030-r,aid,4486

W osłonie chłodnicy znalazła się aktywna żaluzja, natomiast reflektory mogą wykorzystywać technologię matrycową. Pod względem wymiarów XC70 powinno mieścić się pomiędzy XC60 a XC90.

Z boku nowe XC70 ma typowe proporcje dla SUV-ów Volvo. fot. Volvo

„XC70 oznacza nasze strategiczne wejście do segmentu hybryd plug-in o rozszerzonym zasięgu. To doskonały pomost do pełnej elektryfikacji” — mówi Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Cars.

Więcej szczegółów na temat zupełnie nowego Volvo XC70 poznamy w nadchodzących miesiącach. Wtedy Szwedzi odkryją również jego wnętrze.

1949

Idź do oryginalnego materiału