Volvo „przerobiło” kultowe kombi na SUV-a. Szwedzki producent pokazał właśnie nowe XC70

2 godzin temu

Volvo przywraca do swojej oferty kultową nazwę XC70, choć już nie w postaci kombi, a całkowicie odświeżonego, nowego SUV-a. Najnowszy crossover szwedzkiego producenta otrzyma dwa hybrydowe układy napędowe i zasięg aż do 180 kilometrów wyłącznie na energii elektrycznej. Na chwilę obecną SUV trafia wyłącznie na chiński rynek, choć Szwedzi planują uruchomić jego sprzedaż także w Europie.

Materiał powstał przy współpracy z firmą Volvo

Volvo przywraca kultowe XC70 do życia

fot. Volvo

Volvo zaprezentowało całkowicie nowy model XC70, który powraca do portfolio firmy w nowej odmianie. Model wyposażony jest w hybrydowy układ napędowy typu pług-in, który oferuje zasięg do 180 kilometrów wyłącznie na energii elektrycznej. Klienci do wyboru będą mieli napęd na przednie i wszystkie koła, a także łączną moc do 460 koni mechanicznych.

Najnowszy SUV szwedzkiego producenta od razu rzuca się w oczy i nie da się go pomylić z żadnym innym projektem. Mamy tu całkowicie zabudowaną atrapę chłodnicy, nawiązującą do tej stosowanej w pojazdach w pełni elektrycznych. Po bokach znajdziemy dzielone reflektory oraz dolny wlot powietrza z aktywną przesłoną.

Nieco bliżej tyłu mamy opływowe nadwozie i zaokrąglone nadkola. Dołączają do nich zintegrowane klamki, bezbramkowe drzwi, czy rozległy, panoramiczny szklany dach. Projektanci wyposażyli crossovera w błyszczące, czarne i chromowane elementy wykończenia. Do wyboru będziemy mieli felgi w rozmiarach od 19 do 21 cali. Dopełnieniem całości są plastikowe listwy nadwozia, tylne światła w kształcie litery C, czy kanciasta tylna szyba. Nie zabrakło także matrycowych reflektorów LED oraz tylnej wycieraczki ukrytej za spojlerem.

Skandynawski design we wnętrzu

fot. Volvo

Kabina 5-osobowego SUV-a jest minimalistyczna z 12,3-calowym cyfrowym zestawem wskaźników oraz wolnostojącym 15,4-calowym systemem multimediów. Do tego dochodzi także 92-calowy wyświetlacz przezierny z rozszerzoną rzeczywistością. Volvo zdecydowało się na „unoszącą się” w powietrzu konsolę środkową z wysuwanym mostkiem uchwytów na kubki. Znajdziemy tu również drewniane wykończenia, bezprzewodową ładowarkę oraz system audi Harman Kardon.

Jak przystało na szwedzkiego producenta, XC70 jest oczywiście świetnie wyposażone. Znajdziemy tu takie elementy jak podgrzewane tylne siedzenia, oświetlenie ambientowe, czy trójstrefową klimatyzację z dedykowanym wyświetlaczem. Volvo wspomina również o asystencie głosowym do sterowania funkcjami samochodu.

fot. Volvo

Hybryda Volvo o rozszerzonym zasięgu

XC70 zostało zaprojektowane z myślą o kierowcach, którzy nie są jeszcze w pełni gotowi na samochód elektryczny. SUV reklamowany jest jako „pierwsza hybryda plug-in o dużym zasięgu”. Wersja z napędem na przednią oś będzie miała 318 koni mechanicznych i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 8 sekund. Model ten ma również duży akumulator o pojemności 21,2 kWh.

Klienci mogą wybrać także wersję „ultra-long-range” z napędem na wszystkie koła. Tutaj silniki dysponują już mocą 462 koni mechanicznych i pozwalają osiągnąć 100 km/h w jedyne 5,3 sekundy. Większy akumulator 39,6 kWh pozwala na przejechanie aż 180 km w trybie czysto elektrycznym.

Na chwilę obecną XC70 jest w sprzedaży wyłącznie na rynku chińskim. Jego cena zaczyna się od 229 000 złotych. Jednakże, Szwedzi chcą wprowadzić nowego SUV-a także na europejski rynek. Kiedy to dokładnie się wydarzy? Na odpowiedź będziemy musieli jeszcze chwilę poczekać.

fot. Volvo
Idź do oryginalnego materiału