Toyota umocniła się na pozycji lidera sektora motoryzacyjnego w rankingu najbardziej cenionych marek na świecie firmy Interbrand. W najnowszym raporcie Best Global Brands 2025 Toyotę wyceniono na 74,2 miliarda dolarów, co oznacza 2% wzrostu w stosunku do roku ubiegłego. Toyota, która jest najbardziej wartościową marką motoryzacyjną od 22 lat, w ogólnym rankingu zajęła szóste miejsce.
Prestiżowy ranking Best Global Brands od ponad 25 lat określa rynkową wartość największych firm na świecie. Od 22 lat Toyota zajmuje pierwszą pozycję wśród marek z sektora motoryzacyjnego. W ogólnym rankingu, tak jak w dwóch ostatnich latach, została sklasyfikowana na szóstej lokacie. Jej tegoroczna wycena sięgnęła 74,2 miliarda dolarów, czyli o 2% więcej niż w roku poprzednim. To jedna z pięciu firm z Top10 zestawienia, której wartość w rankingu wzrosła.
Eksperci firmy Interbrand podkreślają, iż za sukcesem Toyoty stoi zdywersyfikowana globalnie gama modelowa, a także ofensywa w rozwoju samochodów z napędami ekologicznymi, które pomagają obniżyć emisje CO2.
Toyota globalnym liderem
Toyota jest od pięciu lat największym producentem samochodów na świecie, dostarczając auta klientom w ponad 170 krajach i regionach. W 2024 roku na całym świecie koncern sprzedał ponad 10,8 miliona samochodów Toyoty, Lexusa, Daihatsu oraz Hino. Ponad 10 milionów sprzedanych aut Toyoty potwierdza jej globalną siłę. To 15. rok z rzędu, gdy jest to najpopularniejsza marka na świecie.
Dzięki szeroko zakrojonym pracom badawczo-rozwojowym Toyota jest w ścisłej czołówce najbardziej innowacyjnych firm motoryzacyjnych. Tylko w 2024 roku na ten obszar koncern przeznaczył 1,3 biliona jenów. Toyota jako jedyna marka rozwija wszystkie technologie nisko- i bezemisyjnych napędów, swoją ofertę dostosowuje do warunków i potrzeb na poszczególnych rynkach, a także na szeroką skalę inwestuje w technologie wodorowe. Globalną pozycję marki Toyota budują również sukcesy w motorsporcie w prestiżowych cyklach WRC, WEC i W2RC, gdzie testowane są rozwiązania, które potem trafiają do samochodów produkcyjnych. Wszystkie te działania przekładają się na wysoką sprzedaż oraz przyspieszanie tempa dekarbonizacji. Klientom na całym świecie dostarczono już ponad 30 milionów zelektryfikowanych aut.
Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne według raportu Best Global Brands 2025 firmy Interbrand
Miejsce w Top 100 | Marka | Wartość marki (mld USD) |
6 | Toyota | 74,2 |
10 | Mercedes-Benz | 50,1 |
14 | BMW | 46,8 |
25 | Tesla | 29,5 |
29 | Honda | 24,8 |
30 | Hyundai | 24,6 |
52 | Audi | 15,4 |
54 | Ferrari | 15,4 |
56 | Volkswagen | 15,0 |
57 | Porsche | 15,0 |
82 | Nissan | 9,4 |
89 | KIA | 8,5 |
90 | BYD | 8,1 |
97 | Range Rover | 7,2 |
Najbardziej wartościowe marki na świecie według raportu Best Global Brands 2025 firmy Interbrand
Miejsce | Marka | Sektor | Wartość marki (mld USD) |
1 | Apple | Technologie | 470,9 |
2 | Microsoft | Technologie | 388,5 |
3 | Amazon | Sprzedaż | 319,9 |
4 | Technologie | 317,1 | |
5 | Samsung | Technologie | 90,5 |
6 | Toyota | Motoryzacja | 74,2 |
7 | Coca-Cola | Napoje | 60,1 |
8 | Technologie | 57,3 | |
9 | McDonald’s | Spożywczy | 53,0 |
10 | Mercedes | Motoryzacja | 50,1 |
Źródło: Informacja prasowa