
Pewien miłośnik marki Porsche pokonał swoim Cayenne Diesel z 2012 r. blisko 460 tys. km. Do tej pory na jego konserwację i naprawy wydał ponad 34 000 euro, czyli około 144 000 zł. Co się popsuło „po drodze” i w jakim stanie jest teraz to auto?
O Janie Willemie Kradolferze można powiedzieć jedno – jest absolutnym fanem Porsche. Przez połowę życia jeździł „dziewięćsetjedenastkami”, których do tej pory miał 8. Ba, potrafił pokonywać nimi choćby 50 000 km rocznie, czerpiąc po prostu frajdę z ich użytkowania.
W wieku 37 lat, kiedy to urodziła się mu córka, Kradolfer przesiadł się na Porsche Cayenne Diesel. Według niego to samochód wyjątkowo uniwersalny, który poradzi sobie zarówno na torze wyścigowym, jak i w pagórkowatym terenie.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/oddala-porsche-do-warsztatu-na-zwrot-auta-czekala-ponad-11-lat,aid,4571Raz utknęło na drodze
Do tej pory właściciel tego Cayenne Diesel przejechał nim ponad 458 000 km. Można więc powiedzieć, iż zna zarówno słabe, jak i mocne strony tego samochodu. „Raz zepsuł się alternator, a potem nic już nie działało. Byliśmy w drodze do Hiszpanii i utknęliśmy we Francji” – mówi na łamach holenderskiego magazynu autoweek.nl.
„Dzięki przedłużonej gwarancji problem został sprawnie rozwiązany, ale to był szok” – dodaje Kradolfer. Co ciekawe, był to jedyny raz, kiedy jego Cayenne stanęło na drodze.

W ostatnim czasie 3-litrowy turbodiesel tego auta, znany powszechnie jako 3.0 TDI, przeszedł kolejny gruntowny remont. Z powodu nawracających wycieków płynu chłodzącego, rozebrano go i od nowa uszczelniono.
Kradolfer przyznaje, iż na utrzymanie swojego Cayenne Diesel w dobrym stanie przez lata wydał dużo pieniędzy. Dodaje jednak, iż pomimo bardzo dużego przebiegu, koszty użytkowania do tej pory nie wymknęły się spod kontroli.
https://magazynauto.pl/uzywane/audi-q7-6-0-v12-tdi-najpotezniejszy-diesel-swiata,aid,1833Z pewnymi mankamentami
Porsche, poddane kontroli przez magazyn autoweek.nl, pomimo iż doinwestowane nie jest idealne. Podczas otwierania/zamykania skrzypi w nim okno dachowe, kierownica jest nieco „przekoszona” na lewo, skrzynia biegów lekko ślizga się przy zmianie biegów, a amortyzatory zaczynają już się poddawać.
Wewnątrz pojawia się też sporadycznie zapach spalin, spowodowany nieszczelną uszczelką wtryskiwacza, przedni mechanizm różnicowy lekko się poci, natomiast izolacja pod samochodem jest lekko uszkodzona w okolicy skrzyni biegów.
To jeszcze nie wszystkie problemy. Tuleje w tylnych wahaczach są rozerwane, hamulce mają przeciętną skuteczność, opony okazują się zbytnio zużyte od wewnętrznej strony, a łańcuch rozrządu ma tendencję do grzechotania krótko po rozruchu na ciepło.
https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-porsche-924-duzo-mitow-wiele-radosci-i-odwieczne-pytanie-czy-to-prawdziwe-porsche,aid,3635Nawracające problemy ze szczelnością silnika
Co do tej pory było wymieniane w Cayenne należącym do Kradolfera? Lista jest dość długa:
- 124 000 km: pióra wycieraczek, dwie nowe opony
- 153 000 km: wymiana opon
- 165 000 km: przegląd techniczny, wymiana żarówek
- 181 000 km: naprawa hamulców, duży serwis
- 183 000 km: wymiana czujnika ciśnienia w oponach
- 213 000 km: duży serwis, naprawa hamulców, usunięcie problemu ze spryskiwaczem
- 244 000 km: duży serwis
- 272 000 km: nowy akumulator, wymiana dwóch opon
- 291 000 km: sprawdzanie dwóch opon i czujników; koniec gwarancji
- 304 000 km: wymiana oleju
- 306 000 km: duży serwis
- 328 000 km: naprawa oświetlenia
- 331 000 km: mały serwis; naprawa sondy lambda, listwy z tyłu i tylnego zderzaka
- 356 000 km: serwis i wymiana kilku drobnych elementów
- 366 000 km: kontrola filtra cząstek stałych
- 367 000 km: serwis plus naprawa zamka drzwi
- 358 000 km: usunięcie nieszczelności bagażnika, wymiana paska wielorowkowego, pompy wody, usunięcie wycieku płynu chłodzącego
- 398 000 km: cztery opony całoroczne
- 400 000 km: przebita opona
- 408 000 km: usunięcie wycieków płynu chłodzącego
- 410 000 km: uszkodzenie tyłu
- 412 000 km: naprawa uszkodzeń z tyłu plus naprawa fotela z pamięcią ustawień
- 422 000 km: uszczelnienie silnika, wymiana gumowych łączników zawieszenia
- 434 000 km: wymiana wtryskiwaczy i alternatora
- 440 000 km: wymiana pompy wody z powodu wycieku
- 455 000 km: serwis
Cel: 500 000 km
Celem właściciela tego Cayenne'a jest pokonanie nim dystansu przynajmniej 500 000 km, co nie powinno stanowić wyzwania. Wcześniej – bezzwłocznie – musi jednak usunąć problem z wtryskiwaczem.