
Porsche uchyliło rąbka tajemnicy na temat swojego pierwszego, w pełni elektrycznego SUV-a.
Zanim poznamy wygląd zewnętrzny Cayenne Electric, którego premiera ma odbyć się pod koniec 2025 roku, niemiecka marka szczegółowo zaprezentowała jego rewolucyjne wnętrze, zdominowane przez ogromny, zakrzywiony ekran Flow Display i nowe, cyfrowe środowisko obsługi.
Cyfrowa rewolucja z Flow Display
Najbardziej charakterystycznym elementem nowego kokpitu jest innowacyjny, zakrzywiony wyświetlacz Flow Display. To największa powierzchnia ekranowa w historii Porsche, która płynnie łączy cyfrowe zegary, centralny system inforozrywki i konsolę środkową w jedną, spójną całość.
Elektryczne Porsche Cayenne przejechało Nürburgring, zanim w ogóle powstało. Jak to możliwe? [galeria]
Kierowca ma przed sobą 14,25-calowy, cyfrowy zestaw wskaźników OLED, a pasażer może korzystać z własnego, 14,9-calowego ekranu, na którym ma dostęp do aplikacji i może oglądać wideo choćby w trakcie jazdy, bez rozpraszania kierowcy. Całość uzupełnia opcjonalny wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, który prezentuje wskazówki nawigacji w wirtualnym polu o przekątnej 87 cali.
Nowy poziom komfortu i personalizacji
Wnętrze Cayenne Electric zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnym komforcie podróżujących. Po raz pierwszy w tym modelu tylne siedzenia są standardowo regulowane elektrycznie. Nowością jest także ogrzewanie powierzchniowe, które obejmuje nie tylko fotele, ale i podłokietniki czy panele drzwi, zapewniając bardziej równomierne rozprowadzanie ciepła.
Porsche wprowadziło również tryby nastroju, które koordynują oświetlenie ambientowe, klimatyzację, dźwięk i ustawienia foteli, aby stworzyć w kabinie określoną atmosferę – relaksującą lub sportową. Wrażenie przestronności potęguje największy w historii marki, otwierany dach panoramiczny z elektrycznie sterowaną folią ciekłokrystaliczną, która pozwala zmieniać jego przezroczystość. Marka oferuje także niemal nieograniczone możliwości personalizacji, z trzynastoma kombinacjami kolorystycznymi, nowymi materiałami (w tym wegańską tapicerką Race-Tex) oraz licznymi pakietami dekoracyjnymi do wyboru.


Asystent głosowy z AI i cyfrowy klucz
Nowa koncepcja obsługi Porsche Digital Interaction to również zaawansowane oprogramowanie. Samochód wyposażono w asystenta głosowego opartego na sztucznej inteligencji, który ma podobno niezawodnie rozumieć złożone i spontaniczne polecenia, bez potrzeby powtarzania słowa aktywującego. Za jego pomocą można sterować funkcjami komfortu, nawigacją czy multimediami.
Kolejnym udogodnieniem jest cyfrowy klucz Porsche Digital Key, który pozwala zamienić telefon lub smartwatch w kluczyk do samochodu. Dzięki technologii ultraszerokopasmowej (UWB) auto automatycznie odblokuje się, gdy właściciel podejdzie, i zablokuje, gdy się oddali. Klucz można bezpiecznie udostępnić siedmiu innym osobom.
Nowe Porsche 911 (992.2) Turbo S – 711 km i 2,5 s do „setki” [galeria]
Jeśli artykuł Tak wygląda przyszłość według Porsche. Marka pokazała wnętrze elektrycznego Cayenne nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.