Firma Xpeng zaprezentowała pierwsze oficjalne zdjęcia nowej generacji modelu P7 – sportowego sedana marki. Zdjęcia nowego P7 opublikowane zostały przez głównego projektanta nadwozia, Rafika Ferraga w jego mediach społecznościowych. Francuski designer, znany z zaprojektowania pierwszej generacji tego auta z 2018 roku, nadał nowej wersji artystyczny, sportowy i technologiczny charakter.
– P7 był kamieniem milowym dla Xpeng i przełomem na rynku EV w Chinach. Projektując jego następcę, chcieliśmy stworzyć sportowego elektrycznego sedana, który zachwyci pod każdym kątem. To nasz wymarzony projekt udoskonalany przez niezliczone poprawki. Dla mnie nowe Xpeng P7 to dzieło sztuki – uformowane z emocją i celem – tłumaczy Rafik Ferrag.
Wprowadzony na rynek w 2020 roku Xpeng P7 zdobył tytuł Samochodu Roku 2021 w konkursie Xuanyuan Awards – najbardziej prestiżowym wyróżnieniu dla motoryzacji w Chinach – oraz uzyskał 5-gwiazdkowe oceny bezpieczeństwa w testach C-NCAP i Euro NCAP.
Emocjonalny i sportowy
Nowy Xpeng P7 to 5-osobowy sportowy sedan, który zachwyca zarówno estetyką, jak i osiągami. Konstruowany przez 5 lat przez zespół R&D Xpeng, nowy model to odpowiedź na erę AI w formie i funkcji. CEO He Xiaopeng opisuje go jako ogromny skok technologiczny marki: połączenie luksusu wspieranego sztuczną inteligencją, zaawansowanego systemu Xpeng Turing Smart Driving oraz inteligentnego kokpitu w eleganckiej i futurystycznej formie.
Symbol nowej generacji
Od debiutu w 2019 roku Xpeng P7 stał się punktem odniesienia dla chińskiego designu EV i symbolem technologicznego rozwoju marki. Jego sukcesor kontynuuje tę misję – prowadząc markę w nową erę, napędzaną AI i innowacjami.
– Pierwszy P7 nie był jedynie samochodem – stał się częścią mojej duszy – wspomina Ferrag. – Tym razem przewodziłem większemu zespołowi, który musiał stawić czoła jeszcze większym wyzwaniom. Przyszłość nie jest już koncepcją – my ją zbudowaliśmy!
Ekspansja Xpeng na rynku globalnym trwa. Firma gwałtownie rozwija swoją obecność w Azji, Australii i Europie, działając już w ponad 30 krajach i regionach. Odzwierciedla to ambicje chińskiej marki, która chce stać się globalnym liderem w dziedzinie inteligentnej mobilności. Teraz pozostaje nam poczekać na więcej szczegółów na temat nowego P7.
(TSz) Źródło: Informacja prasowa


