SUV Made in Poland sprzedaje się jak kebsy nocą. W kolejnym kraju klienci ustawiają się po niego do kolejeczki

4 godzin temu

Fabryka samochodów w Tychach zaczyna mieć coraz większe znaczenie dla koncernu Stellantis. Produkowany tam SUV dynamicznie podbija rynki w Europie. Pisaliśmy już, iż Jeep Avenger to już najczęściej kupowany crossover we Włoszech. Najmniejszy model amerykańskiej marki to jeden z najczęściej wybieranych elektryków w Polsce. W zeszłym miesiącu SUV Made in Poland był na podium kolejnego, europejskiego rynku.

Polska produkuje auta dla kluczowego segmentu

Jeep Avenger to jeden z najlepszych pomysłów koncernu Stellantis dla swojej amerykańskiej marki. Segment B-SUV, którego Avenger jest przedstawicielem, rozwija się wyjątkowo dynamicznie na Starym Kontynencie. Auta z tymi gabarytami nadwozia często stają się bestsellerami swoich brandów. Z tego względu dobrą wiadomością jest to, iż fabryka w Tychach produkuje kilka takich modeli dla Stellantis. Oprócz Jeepa Avengera są to Fiat 600 i Alfa Romeo Junior.

Jeep Avenger 4xe, czyli wersja z napędem na 4 koła. // fot. materiały prasowe

Avenger gwałtownie zdobywa popularność, ponieważ jest oferowany w wersji spalinowej, jako miękka hybryda lub pełny elektryk. Atrakcyjny design oraz możliwość zakupu wariantu z innowacyjnym napędem na 4 koła, to coś unikatowego w segmencie B-SUV. Walory tego modelu ostatnio dostrzeżono m.in. na Cyprze, o czym przekonują dane tamtejszych analityków SEMO i Innosoft. W maju 2025 r. jego sprzedaż wzrosła o 214,3 proc. Efekt? Jeep Avenger znalazł się w pierwszej trójce rejestracji.

Wnętrze Jeepa Avengera w wersji The North Face Edition. // fot. materiały prasowe

SUV Made in Poland na cypryjskim podium

W zeszłym miesiącu bestsellerem była tam Kia Stonic z liczbą 101 rejestracji (tak, Cypr to dość mały rynek). Wyborem numer 2 był Volkswagen T-Roc (63 szt.), ale na trzecim miejscu mała sensacja. SUV Made in Poland, czyli Jeep Avenger (48 szt.). Samochód dostarczany tam prosto z fabryki w Tychach wyprzedził modele, takie jak Nissan Qashqai (46 szt.), Hyundai Tucson czy VW T-Cross (po 43 szt.).

Małe SUV-y, czyli z segmentu B-SUV są coraz popularniejsze w Europie. // fot. materiały prasowe

Udany miesiąc pozwolił w tym roku awansować Avengerowi na ósmą pozycję (łącznie 176 szt.). Wyprzedza już m.in. Renault Arkana (168 szt.) czy Kia Picanto (157 szt.). W rankingu rejestracji od stycznia do maja 2025 r. przed SUV-em z Polski znajdują się Hyundai Kona (210 szt.), Nissan Juke (228), Nissan Qashqai (230) i VW T-Roc (248). Tegoroczne podium na Cyprze tworzą Kia Stonic (429), Kia Sportage (339) i Hyundai Tucson (250).

Idź do oryginalnego materiału