Subaru pokazało zupełnie nowy model. Ale już go gdzieś widzieliśmy

3 godzin temu

Subaru zaprezentowało swój pierwszy od lat model z napędem na przednie koła. Spokojnie, odmiana 4x4 również będzie dostępna. Nazywa sie Uncharted, a jego sylwetka ma znajome kształty.

Subaru w przypadku samochodów na prąd praktycznie korzysta wyłącznie z rozwiązań Toyoty. Tak było z Solterrą – jego pierwszym elektrykiem – i tak jest teraz z modelem Uncharted. To w zasadzie C-HR+, ale z bardziej surowym stylem nadwozia.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowa-elektryczna-toyota-c-hr-oraz-zmodernizowane-toyota-bz4x-i-lexus-rz,aid,5018

Nowe Subaru Uncharted bazuje na platformie e-TNGA Toyoty i jest zasilane przez akumulator litowo-jonowy o pojemności 57,7 lub 77 kWh (brutto). Potwierdzono trzy odmiany – dwie przednionapędowe i jedną z układem 4x4.

Uncharted to tak naprawdę Toyota C-HR+ w przebraniu. fot. Subaru

Co ciekawe, podstawowe warianty Uncharteda to pierwsze od lat Subaru, w którym moment obrotowy nie trafia do kół tylnych lub obu osi.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/subaru-pokazalo-zupelnie-nowego-outbacka-z-uterenowionego-kombi-zmienil-sie-w-suv-a,aid,5129

221 lub 338 KM

Przednionapędowe Subaru Uncharted wytwarza 221 KM i teoretycznie – z większym akumulatorem trakcyjnym – na jednym ładowaniu powinno pokonać 585 km. Odmiana z mniejszą baterią dysponuje zasięgiem 445 km.

Subaru Uncharted 4x4 ma dwa silniki elektryczne – po jednym przy osi – o mocy 338 KM. Czas rozpędzania od 0 do 100 km/h wynosi tutaj 5 s. W efekcie to najlepiej przyspieszający model w obecnej gamie tego producenta.Zasięg? 470 km.

W najmocniejszej odmianie Subaru Uncharted ma napęd na obie osie i układ X-Mode. fot. Subaru

Zgodnie z informacjami Subaru Uncharted zapewnia „imponującą stabilność prowadzenia na nawierzchniach o różnej przyczepności, jak szuter, piasek czy śnieg”. Szczególnie w odmianie 4x4 z napędem X-Mode.

Co ciekawe, na tle C-HR-a z plusem w nazwie nowe auto Japończyków ma bardziej przygodowy charakter. Z tego względu z przodu i z tyłu oraz z boku zastosowano więcej plastikowych osłon. Do tego dochodzą nowe reflektory i światła tylne oraz 18- lub 20-calowe obręcze z lekkich stopów. Prześwit to solidne 21 cm.

https://magazynauto.pl/testy/skoda-enyaq-iv-80x-i-subaru-solterra-awd-porownanie-elektrycznych-suv-ow,aid,3090

Niezła wydajność ładowania

Akumulator trakcyjny Subaru Uncharted ma przyjmować prąd z mocą maksymalną 150 kW. Japończycy zarzekają się, iż ładowanie go w zakresie od 10 do 80% przy temperaturze -10 stopni Celsjusza wynosi 30 minut. Zaznaczają jednak, iż po... wcześniejszym przygotowaniu baterii. Ładowarka pokładowa ma moc 22 kW dla każdej wersji.

Wewnątrz Subaru Uncharted dysponuje kokpitem w dużej mierze zbliżonym do tego w Toyocie C-HR+. Oznacza to zastosowanie dużego, 14-calowego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego, cyfrowego zestaw wskaźników i ściętej u dołu kierownicy.

Kokpit jest praktycznie identyczny z tym w Toyocie C-HR+. fot. Subaru

Kluczowe elementy wyposażenia obejmują również dwie ładowarki indukcyjne czy łopatki przy kierownicy służące do zarządzania rekuperacją.

Cen na razie nie podano. Sprzedaż Subaru Uncharted w Europie rozpocznie się w pierwszym kwartale 2026 roku.

2058

Idź do oryginalnego materiału