Skrzynia DSG w modelach CUPRA

moto-przestrzen.pl 12 godzin temu

W świecie CUPRY każdy detal ma znaczenie – a skrzynia biegów DSG to jeden z kluczowych elementów, który definiuje sportowy charakter jazdy w modelach marki. Dzięki niej kierowcy mogą doświadczyć płynności i precyzji oraz cieszyć się dynamiką bez kompromisów.

Sportowe zacięcie dla wymagających i pełen komfort na co dzień

Skrzynia DSG (Direct Shift Gearbox) dostępna w modelach marki CUPRA to podwójne uderzenie technologii – dwusprzęgłowy automat, który łączy dynamiczny charakter z wygodą i precyzją działania. Zbudowana z dwóch niezależnych, mosiężnych sprzęgieł – jedno obsługuje biegi parzyste, drugie nieparzyste – pozwala na błyskawiczną zmianę przełożeń bez szarpnięć czy utraty mocy. Gdy jedno sprzęgło przenosi napęd, drugie już przygotowuje kolejny bieg – wystarczy zaledwie od trzech do czterech setnych sekundy, by jedno sprzęgło otworzyło się, a drugie domknęło. Efekt? Imponujące przyspieszenie, które wciska w fotel i precyzja działania godna wyścigowego toru – wszystko w jednej, zaawansowanej konstrukcji, gotowej na sportowe emocje oraz zapewniającej codzienny komfort oraz większe bezpieczeństwo ze względu na ciągłość trakcji.

W porównaniu do klasycznego „automatu”, skrzynia DSG eliminuje charakterystyczne opóźnienia (tzw. „lagi”), a w zestawieniu z opcją manualną – oferuje wygodę bez rezygnacji z dynamicznych osiągów. Dodatkowo system może pracować w trybie w pełni automatycznym lub półmanualnym, dając kierowcy maksymalną kontrolę nad jazdą – dostarczając rozwiązanie, które łączy to, co najlepsze z obu światów.

Gama modelowa marki CUPRA – sportowy duch, również dzięki DSG

Marka CUPRA sportowy sznyt ma wpisany w swoje DNA. Doskonale widać to choćby na przykładzie najpopularniejszego modelu marki – Formentora, czyli ikony stylu i osiągów, łączącej odważny design z zaawansowaną technologią. Dostępny m.in. w wariancie VZ z silnikiem 2.0 TSI, oferuje moc do 333 KM i napęd 4Drive, a także skrzynię DSG. To właśnie dzięki takiej kombinacji Formentor VZ osiąga „setkę” w zaledwie 4,8 sekundy! kilka więcej czasu potrzebuje także CUPRA Ateca, która dzięki silnikowi o mocy 300 KM oraz właśnie dwusprzęgłowej skrzyni biegów rozpędza się do 100 km/h w 4,9 sekundy.

Skrzynię DSG w połączeniu z silnikami o imponującej mocy znajdziemy także w innych modelach marki, jak chociażby CUPRA Terramar czy Leon.

Idź do oryginalnego materiału