Renault Espace 2026 ujawnione. Ma zupełnie inne światła

3 miesięcy temu

Flagowy SUV francuskiej marki doczekał się aktualizacji, która nadała jego sylwetce sporo świeżości. Czy Renault Espace 2026 zdobędzie duże zainteresowanie na polskim rynku? Ma ku temu predyspozycje. Choć nie jest już minivanem, pozostaje praktycznym samochodem oferującym atrakcyjne nadwozie i dobrą jakość.

Renault Espace 2026 – design

Mimo iż to tylko lifting, zmiany są zaskakująco duże. Obejmują praktycznie każdą stronę karoserii, co oznacza, iż mamy do czynienia z innym designem. Od razu widać, iż wykorzystuje nowy język stylistyczny tego producenta. Można więc jednoznacznie stwierdzić, iż Renault Espace 2026 wygląda jeszcze lepiej.

Przód samochodu otrzymał węższe reflektory LED Matrix Vision, które nie są już zintegrowane z rogami LED do jazdy dziennej. Zamiast nich zastosowano świetlne bumerangi, które znajdują się także w innych modelach. Widać tu zbieżność z bliskim krewnym, czyli Rafale.

Renault Espace 2026 – przód

Bardzo atrakcyjnie prezentuje się duży grill, który ma fakturę rybich łusek. Dzięki srebrnym wstawkom, ma w sobie sporą dawkę szlachetności. Niżej znalazł się dodatkowy wlot oraz osłona zderzaka. Summa summarum, jest na co popatrzeć.

Tył też jest nowy. Renault Espace 2026 posiada inne lampy, które są znacznie elegantsze od tych poprzednich. Zachodzą na klapę bagażnika, ale nie aż tak daleko, jak dotychczas. Poza tym, mają ładniejsze klosze.

Renault Espace 2026 – tył

Obecność zmodyfikowanych lamp wymusiła przeprojektowanie klapy bagażnika. Teraz zdobią ją nowe, bardzo atrakcyjne przetłoczenia, które nadają odrobinę lekkości. Nie mogło zabraknąć także zaktualizowanego logo producenta i nazwy modelu.

Wspomniane zmiany elementów oświetlenia wymusiły także zmianę wcięć w błotnikach. Oprócz tego można dostrzec nowy wzór felg. Producent uzupełnił również paletę lakierów, które mają lepiej odpowiadać trendom.

Udoskonalone wnętrze

Na pierwszy rzut oka kokpit wygląda tak samo, jak dotychczas, co akurat jest zaletą, ponieważ należy do najlepszych w swoim segmencie – zarówno pod względem stylistyki, jak i jakości. I nie ma w tym żadnej przesady.

Renault Espace 2026 występuje jednak z nowymi opcjami wykończenia, które mogą skuteczniej ożywiać całą kabinę. Warte uwagi jest także to, czego nie widać, a ma znaczenie, czyli wyciszenie. Producent zastosował większą liczbę mat wygłuszających, co ma poprawiać warunki akustyczne.

Renault Espace 2026 – wnętrze

Postawiono także na nowoczesne detale, które mają podkreślać indywidualne nastawienie do konkretnego użytkownika. Przykładem może być system rozpoznawania kierowcy oparty na kamerze. Jest zintegrowany z systemem optymalizacji ustawień, który zapamiętuje ulubione stacje radiowe, multimedia, ustawienia lusterek i fotela.

Warto podkreślić, iż nowe Espace jest oferowane również w wersji siedmiomiejscowej – z trzecim rzędem chowanym w podłodze bagażnika. Gdy jest złożony, możliwości transportowe wynoszą 520 litrów, co powinno wystarczyć na wakacyjny ekwipunek.

Renault Espace 2026 jako hybryda

Topowy SUV z Francji oferuje napęd E-Tech, który został oparty na doładowanym silniku benzynowym o pojemności 1,2 litra. Wspiera go jednostka elektryczna i układ HSG. Pod prawym butem kierowcy oczekuje 200 koni mechanicznych.

Za przenoszenie mocy na przednią oś odpowiada skrzynia automatyczna z wirtualnymi przełożeniami. Renault Espace 2026 przyspiesza do setki w 8,8 sekundy i rozpędza się do 180 km/h. Ten drugi wynik to efekt zastosowania elektronicznego ogranicznika.

Największą zaletą tego zestawu ma być oszczędność. W sprzyjających warunkach, ten duży SUV ma zużywać poniżej 5 litrów, co jest świetnym wynikiem – uwzględniając zarówno gabaryty, jak i osiągi pojazdu.

Espace pozostaje jednym z najlepiej prowadzących się model w swoim segmencie, co jest zasługą dopracowanego układu jezdnego. Ogromne znaczenie ma system 4Control ze skrętną, tylną osią (o kilka stopni).

Flagowy model po liftingu ma pojawić się w ofercie za kilka tygodni. Spodziewamy się delikatnego wzrostu cen, ale na konkrety musimy jeszcze chwilę poczekać – aż pojawi się zaktualizowany konfigurator na stronie producenta.

Idź do oryginalnego materiału