Praktycznie nowa Mazda MX-5 Miata za 74 500 złotych. Jest lekka, ma napęd na tylną oś i manualną skrzynię biegów

5 godzin temu

Mazda MX-5 generacji ND to jeden z najlepszych roadsterów japońskiego producenta w historii. Mimo licznej nowoczesnej technologii, samochód wciąż jest bardzo lekki i daje ogromną frajdę z jazdy. To pojazd dla prawdziwych miłośników sportowej jazdy. Ten konkretny egzemplarz jest ponadto wyposażony w manualną skrzynię biegów i świetnie działający twardy dach. Mimo zaledwie 3 lat, nie kosztuje fortuny.

To najfajniejsza Mazda na rynku

fot. Cars & Bids

Mazda wprowadziła na rynek czwartą generację MX-5, znaną jako ND, w roku modelowym 2016. Wariant RF oznaczający „Retractable Fastback” zadebiutował rok później i miał na swoim wyposażeniu warty, składany dach. Dzięki temu możemy w zaledwie kilka sekund zamienić swojego coupé w kabrioleta.

Ten konkretny egzemplarz pochodzący z 2022 roku dodatkowo wyposażony jest w pakiet Grand Touring. Oznacza to, iż mamy tu mnóstwo wyposażenia odpowiedzialnego za komfort i wygodę podróży. Ta Mazda będzie nadawała się świetnie do krótkich, niedzielnych przejażdżek, jak i dłuższych wakacyjnych tras we dwoje.

Pod maską pracuje 2-litrowa, rzędowa czwórka generująca 181 koni mechncianczych. Jest ona przesyłana na tylną oś dzięki manualnej, 6-biegowej skrzyni biegów. Za świetne wrażenia z jazdy odpowiada mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. jeżeli zaś chodzi o wyposażenie, możemy liczyć na podgrzewane fotele, czy system audio Bose. Co ważne, samochód nie ma żadnych ważnych modyfikacji względem oryginału.

fot. Cars & Bids

Świetny stan i niska cena

Samochód pojawił się na sprzedaż za pośrednictwem amerykańskiego portalu Cars&Bids. Ma zaledwie 100 000 km przebiegu. Mimo to, nowy właściciel zapłacił za swoją wymarzoną MX-5 zaledwie 20,500 dolarów. To po dzisiejszych kursach zaledwie 75 000 złotych. choćby przy kosztach sprowadzenia takiego samochodu z USA, to wciąż bardzo atrakcyjna kwota.

Tym bardziej, iż Mazda wygląda praktycznie jak nowa. Z załączonego raportu Carfax wynika, iż auto nigdy nie miało żadnego wypadku, nikt także nie mieszał przy jego przebiegu. W USA wydaje się także specjalny certyfikat dla właścicieli z ciepłych regionów, w których auto nigdy nie widziało zimy.

Jak wspomnieliśmy, Mazda ma świetne wyposażenie, młody rocznik i daje świetną frajdę z jazdy. Za takie pieniądze ciężko będzie kupić cokolwiek, co pozwoli choćby zbliżyć się poziomem emocji za kierownicą. Niska masa własna i stosunkowo niewielka moc, manualna skrzynia biegów i napęd na tylną oś. To receptura, która sprawdzała się przez lata, zanim na rynek zaczęły wchodzić hybrydy i ciężkie, czteronapędowe „kloce”.

fot. Cars&Bids
Idź do oryginalnego materiału