Powrót legendy: Fiat 500 znów z silnikiem spalinowym!

4 godzin temu

Mały, stylowy, a teraz znowu benzynowy. Elektryczny Fiat 500 właśnie otrzymał napęd hybrydowy. To niewielkie auto od dzisiaj będzie powstawać nie w Tychach, a we włoskiej fabryce Mirafiori. Produkcja wystartuje w listopadzie bieżącego roku.

Poprzednia generacja Fiata 500 przez 17 lat była wytwarzana w Tychach, ale musiała odejść m.in. ze względu na nowe unijne regulacje. W efekcie ta włoska marka pozostała bez swojego konia pociągowego w Europie.

Jeszcze w 2023 roku, pomimo 16 lat na karku Fiat 500 z Tychów znalazł tutaj 104 tys. nabywców. Z kolei na elektryczne wcielenie tego samochodu skusiły się 64 tys. osób. Ale później zaczęły się schody i 500e przestało się sprzedawać tak dobrze, jak wcześniej.

Poprzedni Fiat 500 przez lata był koniem pociągowym tej marki w Europie. fot. Fiat

Fiat potrzebował więc samochodu spalinowego. Zapadła decyzja, aby z modelu elektrycznego stworzyć auto benzynowe. To pozwoliło nie tylko ograniczyć koszty, ale i przyspieszyć prace nad tak pożądaną przez rynek wersją „pięćsetki”.

https://magazynauto.pl/testy/fiat-500e-3-1-test,aid,1780

Niewielkie zmiany

Nowy Fiat 500 Hybrid właśnie ujrzał światło dzienne. Wizualnie niemal nie różni się od elektryka. Zmiany ograniczają się do funkcjonalnych detali: nowego przedniego zderzaka z wlotem powietrza oraz klapki wlewu paliwa.

Zachowano niewielkie wymiary elektrycznego protoplasty. Czyli 363 cm długości, 168 cm szerokości i 153 cm wysokości. Do wyboru będą trzy wersje nadwozia: klasyczny hatchback, kabriolet i wariant 3+1 z dodatkowymi drzwiami po jednej stronie.

Z wyglądu spalinowy Fiat 500 Hybrid prezentuje się jak elektryk. W miejsce portu ładowania otrzymał klapkę wlewu paliwa. fot. Fiat

Kokpit pozostaje niemal identyczny jak w wersji elektrycznej – nieźle wykończony, z lakierowanymi akcentami i dwoma wyświetlaczami. Główna różnica? Klasyczna dźwignia zmiany biegów.

Centralny ekran dotykowy ma przekątną 10,25”, a cyfrowe zegary – 7”. System multimedialny obsługuje bezprzewodowo Apple CarPlay i Android Auto, co pozwala na wygodne korzystanie z wybranych funkcji telefona podczas jazdy.

Znajomy kokpit zyskał lewarek zmiany biegów. fot. Fiat

3 cylindry pod maską

Nowy Fiat 500 Hybrid otrzymał 1-litrowy silnik 3-cylindrowy z rodziny FireFly. Korzysta on z 12-woltowego układu hybrydowego i najprawdopodobniej wytwarza 70 KM. Taką mocą dysponował poprzednik, a w tej chwili identyczną liczbę koni mechanicznych ma aktualna Panda. Auto będzie wyposażone w 6-biegową skrzynię manualną.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/fiat-grande-panda-hybrid-dane-techniczne-spalanie-wrazenia-z-jazdy,aid,5269

Włosi nie podają informacji o osiągach nowej, spalinowej „pięćsetki”. W przypadku poprzedniego Fiata 500 Hybrid przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwało 13,8 s, a średnie zużycie paliwa, zgodnie z danymi fabrycznymi, wynosiło 3,9 l/100 km.

3-cylindrowy silnik z rodziny FireFly napędza w tej chwili Pandę. fot. Fiat

Fiat wspomina jednak o tym, iż jego najnowsze dziecko otrzyma liczne systemy wsparcia kierowcy – z naciskiem na te, które podnoszą bezpieczeństwo i komfort jazdy w jeździe miejskiej.

Produkcja rusza już w listopadzie

Pilotażowa produkcja nowego Fiata 500 Hybrid wystartuje jeszcze w tym roku. Włosi planują zbudować 5000 egzemplarzy do końca 2025 roku. Pełna produkcja ma osiągnąć poziom 100 tys. sztuk rocznie.

Ceny? We Włoszech Fiat 500 Hybrid ma kosztować od 17 000 euro – czyli ok. 72 000 zł. To znacząco mniej niż wariant elektryczny, który w Polsce kosztuje dziś od 130 900 zł (przed rabatem z programu NaszEauto).

Debiut rynkowy nad Wisłą przewidywany jest na początek 2026 roku.

2041

Idź do oryginalnego materiału