
Główny projektant Porsche, Michael Mauer, powiedział Financial Times, iż firma przez cały czas zamierza oferować CarPlay Ultra w przyszłych modelach pojazdów, ale nie podał terminu dostępności ani nie ujawnił żadnych innych szczegółów.
Porsche znalazło się na liście Apple producentów samochodów zobowiązanych do oferowania kolejnej generacji CarPlay, w tej chwili znanej jako CarPlay Ultra, gdy została ona po raz pierwszy ogłoszona w czerwcu 2022 roku. Porsche zaprezentowało, jak CarPlay Ultra będzie wyglądać w swoich pojazdach w grudniu 2023 roku, ale do tej pory nie podało dalszych informacji na temat swoich planów.
CarPlay Ultra jest w tej chwili ograniczony do luksusowych samochodów Aston Martin w USA i Kanadzie. Apple poinformował, iż wielu innych producentów samochodów na całym świecie pracuje nad jego oferowaniem w ciągu najbliższego roku i później, w tym Hyundai, Kia i Genesis.
Wprowadzony na rynek w zeszłym miesiącu CarPlay Ultra oferuje głęboką integrację z zestawem wskaźników i systemami pojazdu, wbudowane aplikacje radiowe i klimatyczne, widżety i wiele więcej. Interfejs jest dostosowany do każdego modelu pojazdu i tożsamości producenta, a kierowcy mogą również dostosować schemat kolorów. Podłączony iPhone dostarcza danych związanych z aplikacją, podczas gdy pojazd dostarcza danych dotyczących jazdy, takich jak aktualna prędkość i inne informacje, takie jak ciśnienie w oponach.
W raporcie wymieniono również niektórych producentów samochodów, którzy stwierdzili, iż nie planują oferowania CarPlay Ultra, w tym Mercedes-Benz, Audi, BMW, Volvo, Polestar i Renault.
Na początku tego miesiąca rzecznik Polestar powiedział, iż firma nie może się doczekać „wprowadzenia w przyszłości kolejnej generacji CarPlay do samochodów”, ale raport Financial Times stwierdził inaczej, więc być może nie planują jej oferować.