Wersja z silnikiem typu diesel jest dziś szczególnie popularna. To samochód często wybierany nie tylko przez klientów indywidualnych, ale także przez firmy. Dostępny w atrakcyjnych cenach, jednocześnie wydajny, ale też oszczędny. Oferowany był w kilku wersjach nadwozia i pomimo na pozór niewielkich rozmiarów, nikt nie narzekał w nim na brak miejsca – również w bagażniku.
Ten diesel cieszy oko do dzisiaj
W drugiej połowie 2013 roku we Frankfurcie zaprezentowany został Peugeot 308. Można by pomyśleć, iż 2013 rok to przecież odległy czas – to 12 lat temu. Rzecz w tym, iż model 308 pod względem designu wyprzedził swoją epokę. Bez względu na to, czy popatrzymy na niego z przodu, z tyłu, czy z boku, samochód prezentuje się znakomicie. Jest powiewem nowoczesnej motoryzacji i widać to od razu. Peugeot cieszy oko – choćby pomimo upływu 12 lat od jego premiery. To nie zdarza się często, ale tu jest faktem.
Mówimy o samochodzie segmentu C, który dostępny był w trzech wersjach – hatchback, sedan oraz kombi. Mogliśmy zatem potraktować go zarówno jako małe auto miejskie, jak i samochód rodzinny ze sporą przestrzenią wewnątrz. Zresztą, ta przestrzeń jest bardzo często wymieniana jako jedna z głównych zalet. Kierowca i pasażerowie mają zapewniony komfort podróży, nie tylko dzięki ilości miejsca, ale też bardzo wygodnym fotelom. Dodajmy do tego fakt, iż 308 oferuje sporo miejsca w bagażniku – w jednej z wersji jest to choćby 610 litrów.
Peugeot 308 – ile teraz kosztuje?
Był to model często nagradzany w różnego rodzaju konkursach i plebiscytach. Do dziś Polacy bardzo wysoko go oceniają – znacznie wyżej, niż rywali z tego samego segmentu. Wśród zalet wymienia się również silniki. Benzynowe miały pojemność 1,2 oraz 1,6 litra i moc od 82 do 155 koni mechanicznych. Diesel z kolei to w zdecydowanej większości silnik 1.6, choć były też 1.5 i 2.0. Tutaj moc oscylowała od 99 do 150 koni mechanicznych. Są to jednostki dobre, trwałe, niezawodne i oszczędne.
Niewątpliwą zaletą tego samochodu jest dziś cena. Najtańsze egzemplarze Peugeota 308 jesteśmy w stanie kupić w tym momencie już w okolicach 15 tysięcy złotych. I nie są to wcale pojedyncze sztuki, czy jakiś mniej zadbany ewenement. Na półce cenowej 15-20 tysięcy wybór jest naprawdę szeroki i uwzględnia również samochody z 2016 roku. Oczywiście kupując taki samochód należy go dobrze sprawdzić, zrobić rozpoznanie stanu, kondycji. jeżeli wszystko się zgadza, to może być dziś dobry wybór.
Zdjęcia: Peugeot / Stellantis