Pierwsze 16 ciągników Renault Trucks T i otwarcie nowej siedziby firmy Budmat Transport

7 godzin temu

Umowa na zakup 102 nowych ciągników siodłowych Renault Trucks T została podpisana na początku kwietnia w siedzibie Budmat Transport w Płocku. Parafowali ją Roman Rutecki – prezes Budmat Transport, Janusz Buława – dyrektor zarządzający Renault Trucks Polska i Jacek Kurzawa – prokurent, dyrektor sprzedaży pojazdów używanych Renault Trucks Polska. Towarzyszyli im Jacek Korczak – prezes firmy Polsad z Kutna (autoryzowany dealer i serwis Renault Trucks), która od wielu lat jest głównym partnerem serwisowym płockiego przewoźnika, oraz Adam Habasiński i Jarosław Zwoliński odpowiedzialni za realizację tej transakcji w Polsad Kutno oraz Renault Trucks Polska.

30 czerwca 2025 roku firma odebrała pierwszą partię z zamówionych 102 nowych ciągników siodłowych Renault Trucks T, ale również oficjalnie rozpoczęła działalność w nowej siedzibie w Płocku, przy ulicy Targowej. Pierwsza transza obejmuje 16 ciągników siodłowych Renault Trucks T z kabiną typu Sleeper, wyposażonych w najnowsze 13-litrowe silniki DE13 Euro VI Step E z technologią Turbo Compound. Zgodnie z harmonogramem, kolejne pojazdy będą sukcesywnie trafiać do floty Budmat Transport do końca 2025 roku.

Nowa siedziba Budmat Transport to nowoczesne centrum zarządzania logistyką i zapleczem technicznym. W obiekcie znajdują się przestronne biura dla zespołu spedytorów, dyspozytorów i administracji, rozbudowane zaplecze socjalne dla kierowców i mechaników, a także warsztat z czterema przejazdowymi stanowiskami serwisowymi i myjnią dla pojazdów ciężarowych. Wszystko to zlokalizowane tuż obok zakładów produkcyjnych Grupy Budmat, co znacząco zwiększa efektywność i skraca czas reakcji w codziennej pracy.

Nowe ciągniki siodłowe Renault Trucks T to pojazdy wybrane na podstawie gruntownych analiz kosztów całkowitych eksploatacji (TCO), testów drogowych oraz doświadczeń eksploatacyjnych. Renault Trucks od lat stanowi trzon floty Budmat Transport – przed podpisaniem kwietniowej umowy blisko 80% pojazdów w firmie stanowiły właśnie ciężarówki tej marki.

– Renault Trucks T to pojazd sprawdzony, ekonomiczny i niezawodny. Znamy go doskonale z poprzednich zakupów i testów. Wysoka efektywność paliwowa, komfort pracy kierowców i niskie koszty serwisowania – to trzy najważniejsze powody, dla których sięgnęliśmy po tę markę ponownie – powiedział Roman Rutecki, prezes Budmat Transport. – W naszym przypadku każda decyzja inwestycyjna jest poprzedzona rzetelną analizą – nie inwestujemy dla prestiżu, ale dla realnej przewagi operacyjnej.

Zamówienie 102 nowych ciągników siodłowych Renault Trucks gamy T zostało zrealizowane przy współpracy z firmą Polsad z Kutna – wieloletnim partnerem serwisowym i handlowym Budmat Transport. To właśnie Polsad jako autoryzowany serwis i agent sprzedaży Renault Trucks, koordynował transakcję oraz logistykę dostaw.

– kooperacja z Budmat Transport to przykład wzorcowej relacji z klientem – opartej na zaufaniu, otwartej komunikacji i wspólnym dążeniu do najwyższej jakości usług transportowych – podkreślił Jacek Korczak, prezes firmy Polsad. – Jesteśmy dumni, iż mogliśmy odegrać rolę w tym historycznym dniu i iż nasz przedstawiciel handlowy, Adam Habasiński, skutecznie doprowadził ten projekt do realizacji. To efekt zaangażowania całego zespołu.

Dla Renault Trucks Polska kooperacja z Budmat Transport to nie tylko kontrakt – to partnerska relacja rozwijana latami.

– Budmat Transport to nowoczesna firma, która stawia na jakość, niezawodność i techniczne kompetencje. Dlatego cieszy nas, iż to właśnie Renault Trucks gamy T spełniło oczekiwania w zakresie parametrów technicznych, kosztów eksploatacji, niezawodności i ergonomii – powiedział Janusz Buława, dyrektor zarządzający Renault Trucks Polska. – Przekazanie tych pojazdów to dla nas zaszczyt i potwierdzenie, iż nasza strategia – oparta na jakości, bliskości klienta i nowoczesnej ofercie – przynosi realne rezultaty.

Flota Budmat Transport powiększy się dzięki temu zamówieniu do 270 ciągników siodłowych. 30 nowych pojazdów zastąpi starsze jednostki, natomiast 72 zwiększy realne możliwości operacyjne firmy – zarówno w ramach Grupy Budmat, jak i dla klientów zewnętrznych.

– Zależy nam, by być gotowym na kolejne fazy rozwoju – również wtedy, gdy ożywi się rynek transportowy i przemysłowy. Chcemy być partnerem, który działa szybko, niezawodnie i profesjonalnie – podsumował Roman Rutecki. – Nowa baza i nowa flota to inwestycja w ludzi, w jakość i w przyszłość.

Idź do oryginalnego materiału