Dacia Duster pozostaje dla wielu pierwszym wyborem, jeżeli chodzi o SUV-a na ograniczony budżet. Na polskim rynku jest jednak ciekawsza opcja napędzana trwałym silnikiem, która pozostaje w gronie zainteresowania tych, którzy posiadają ograniczony budżet. Świetnie wyposażona nie boi się jazdy w terenie, ma moc 163 KM i cenę poniżej Dustera.
Jeśli nie Dacia Duster to Tivoli KGM to świetna opcja dostępna z napędem na cztery koła
Polski rynek niedrogich modeli uwzględnia bardzo interesującego miejskiego SUV-a, który z napędem 4×4 stanowi jedną z najbardziej ciekawych opcji dla Dacii Duster i modeli z Chin. Pochodzi z oferty KGM byłego Ssang Yong i wzbudza zainteresowanie praktycznie bezkonkurencyjnym stosunkiem jakości i ceny.
Wyceniony na nowo ze zniżkami staje w garażu już za 84 552 zł. Tyle zapłacimy za najtańszego Tivoli JOY, którego silnik ma moc 163 KM (280 Nm) i współpracuje z manualną skrzynią biegów. Benzynowa jednostka o sprawdzonej niezawodności może współpracować z instalacją LPG. To rozwiązanie pozwala nosić etykietę eko i cieszyć się niższym zapotrzebowaniem na paliwo, które producent dorzuca za dopłatą.
Koreański SUV może się pochwalić bagażnikiem oferującym przestrzeń od 423 do 1 115 litrów. Pod maską Tivoli pracuje silnik benzynowy o sprawdzonej niezawodności o mocy 163 KM (280 Nm). Mocną stroną tego modelu jest także bogate wyposażenie. W standardzie SUV-a KGM proponuje m.in.:
– 9” calowy wyświetlacz z systemem nawigacji,
-system audio z 6 głośnikami,
– 10.25” cyfrowy zestaw wskaźników (z funkcją Smart Mirroring),
– kamera cofania,
– lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i podgrzewane,
– Android Auto/ Apple CarPlay.
Biorąc jednak pod uwagę, iż KGM oferuje promocję na ten model, warto sięgnąć po wyższe poziomy wyposażenia Tivoli, uwzględniając te z napędem na cztery koła.
Bogato wyposażony koreański SUV 4×4 to wydatek 120 997 zł
Dacia Duster 4×4 przegrywa w bezpośrednim staciu z KGM Tivoli. Gotowy na jazdę w bardziej wymagającym terenie niż asfalt koreański SUV ma praktycznie bezkonkurencyjny stosunek ceny do jakości.
Opcja z automatyczną skrzynią biegów, 4×4 i najwyższym poziomem wyposażenia Wild kosztuje teraz 120 997 zł. Najtańszy KGM Tivoli 4×4 6AT to wydatek 100 312 zł. jeżeli manualna skrzynia biegów to nie problem, to taka konfiguracja 4×4 zaczyna się 92 924 zł. Dla porównania najtańsza Dacia Duster 4×4 o mocy 130 KM zaczyna się od 111 900 zł. W cenie 110 162 zł Tivoli 4×4 z poziomem wyposażenia Adventure oferuje dodatkowo:
– podgrzewane fotele,
– czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
– automatyczną dwustrefową klimatyzację,
– kierownicę podgrzewaną, regulowaną w dwóch płaszczyznach, dźwignia zmiany biegów pokryta skórą eko,
– spoiler tylny dachowy i relingi dachowe w czarnym kolorze,
– tapicerkę z bokami ze skóry ekologicznej.
Wyprodukowany w 2025 roku SUV z rabatem może więc zadać potężny cios ofercie Dacii. Objęty zniżkami w każdej wersji staje się bezpośrednim rywalem rumuńskiego bestsellera. Dysponuje bogatym wyposażeniem, łączy doskonale styl, komfort i funkcjonalność. Prawdą jest, iż nie korzysta z technologii MHEV jak SUV Dacii, ale zawsze może wyjechać z fabryki z instalacją LPG.
Promocyjna oferta KGM uwzględnia upust do 2000 zł, bonus za odkup 2000 zł oraz zniżkę za skorzystanie z finansowania KGM Finance. choćby jeżeli z żadnej z nich nie skorzystamy, to i tak kupimy w pełni wyposażonego KGM Tivoli Wild 4×4 w cenie 126 900 zł. To oznacza, iż nieco niższa, a interesująca pod względem wyposażenia wersja Adventure będzie tańsza, bo za 115 900 zł. KGM Tivoli jest jednym z najlepiej wyposażonych i najprzestronniejszych aut w swojej cenie na polskim rynku. Duży rabat czyni ofertę KGM Tivoli wartą rozważenia.