Nowy Triumph Speed Triple 1200 RX. Limitowana edycja dla poszukiwaczy absolutnej precyzji

6 godzin temu

Triumph Motorcycles zaprezentował nowy, limitowany model Speed Triple 1200 RX na rok 2025, który trafi na rynek w liczbie zaledwie 1200 egzemplarzy na całym świecie. Motocykl zaprojektowano z myślą o jeszcze bardziej sportowej pozycji jazdy oraz wzbogacono o najnowocześniejszą elektronikę.

Nowy RX wyróżnia się pozycją jazdy ukierunkowaną na sportowe doznania. Kierownica typu clip-on oraz obrobiona górna półka są zamontowane o 69 mm niżej i 52 mm dalej do przodu w porównaniu do modelu Speed Triple 1200 RS z 2025 roku. Dodatkowo, podnóżki w RX są umieszczone o 14,5 mm wyżej i 25,5 mm dalej do tyłu niż w modelu RS. Motocykl wyposażono w najnowocześniejsze elektronicznie sterowane zawieszenie Öhlins, wzbogacone o amortyzator skrętu Öhlins SD EC. System ten, zintegrowany z Öhlins Smart EC3, zapewnia intuicyjne prowadzenie i optymalną stabilność, a jego regulacja odbywa się poprzez interfejs Öhlins Objective Based Tuning Interface (OBTi) na wyświetlaczu.

Sercem motocykla jest trzycylindrowy silnik o pojemności 1160 cmł, generujący 183 KM przy 10 750 obr./min oraz 128 Nm momentu obrotowego przy 8 750 obr./min. Zapewnia to świetne przyspieszenie i osiągi, łącząc moc w niskim zakresie obrotów z uderzeniem w górnym zakresie. Silnik został udoskonalony dzięki doświadczeniom zdobytym podczas prac nad jednostkami napędowymi Triumph dla Moto2.

Standardowym elementem wyposażenia RX jest nowy tłumik Akrapovič z tytanową obudową i karbonową końcówką. Motocykl posiada również ulepszone, wyczynowe siedzenie z wytłoczonym logo RX, które poprawia mobilność kierowcy. Wyjątkowy wygląd RX podkreśla ekskluzywne malowanie Triumph Performance Yellow z grafikami Granite i białymi akcentami RX. Ekskluzywność designu dopełniają elementy z włókna węglowego, takie jak przedni błotnik i osłony zbiornika, oraz akcent w kolorze Triumph Performance Yellow na tylnym kole.

Speed Triple 1200 RX oferuje bogaty pakiet elektroniki zorientowanej na kierowcę, w tym niezależnie regulowany system kontroli unoszenia przedniego koła, kontrolę hamowania silnikiem oraz kontrolę poślizgu hamulców. Motocykl wyposażono również w pełni regulowany tempomat, system ABS zoptymalizowany do pokonywania zakrętów, przełączalną kontrolę trakcji oraz quickshifter Triumph Shift Assist. Informacje wyświetlane są na 5-calowym ekranie TFT z systemem łączności My Triumph.

Polskiej ceny jeszcze nie ujawniono, w Wielkiej Brytanii model ten dostępny jest za 18 995 funtów (około 96 tys. zł).

Idź do oryginalnego materiału