
Peugeot zaprezentował odświeżoną wersję swojego flagowego modelu kompaktowego – 308. Zarówno hatchback, jak i wersja SW (kombi) przeszły modernizację, która z zewnątrz jest subtelna, ale pod karoserią i we wnętrzu kryje istotne nowości, w tym integrację ze sztuczną inteligencją ChatGPT i wydajniejszy napęd elektryczny.
Francuski producent zdecydował się na ewolucję, a nie rewolucję w stylistyce swojego bestsellera. Najbardziej zauważalną zmianą z przodu jest nowa sygnatura świetlna, w której charakterystyczne trzy pazury zostały przeniesione bezpośrednio do głównych reflektorów.
Po raz pierwszy w historii marki, centralnie umieszczone logo lwa na atrapie chłodnicy jest podświetlane, dyskretnie skrywając za sobą radar systemów wspomagających. Zmodyfikowano również zderzak, co w połączeniu z nowymi wzorami 17- i 18-calowych felg oraz nowymi kolorami lakierów (Angaro Blue i Lagoa Blue) ma nadawać autu świeży i bardziej dynamiczny wygląd.
W kabinie wciąż króluje znany i ceniony, także przeze mnie i-Cockpit ze zgrabną, kompaktową kierownicą i cyfrowymi zegarami, których grafiki zostały odświeżone dla lepszej czytelności. Prawdziwą nowością jest jednak aktualizacja systemu informacyjno-rozrywkowego.
Otrzymał on możliwość aktualizacji Over-The-Air (OTA) oraz, co najciekawsze, zintegrowano go z ChatGPT (nie sprecyzowano w jakich językach, zakładam jednak, iż polskiego nie ma). Kierowcy mogą również korzystać z nawigacji z funkcją Trip Planner, która optymalizuje trasę pod kątem zasięgu i postojów na ładowanie, a także zdalnie zarządzać funkcjami auta przez aplikację My Peugeot.
Peugeot 308 po liftingu oferuje cztery rodzaje napędu. W pełni elektryczny model E-308, określany przez producenta jako najwydajniejszy w swoim segmencie, teraz może pochwalić się zwiększonym zasięgiem do 450 km (wg WLTP). Wprowadzono w nim również funkcję Plug & Charge, która automatycznie autoryzuje płatność na publicznych stacjach ładowania (niektórych) oraz opcję Vehicle-to-Load (V2L) pozwalającą na zasilanie urządzeń zewnętrznych. W ofercie pozostają także hybryda typu plug-in o mocy 195 KM (do 85 km zasięgu na prądzie), nowa „miękka” hybryda o mocy 145 KM oraz, co jest interesujące i prawdopodobnie ucieszy poszukujących ekonomicznych aut o naprawdę długim zasięgu, oszczędny silnik diesla BlueHDi 130. Poniżej wideo z prezentacji:
Auto tygodnia #29 – Peugeot 308 SW z dieslem
Jeśli artykuł Nowy Peugeot 308 po liftingu. Subtelne zmiany, nowości i ChatGPT nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.