Nowa spółka Chery w Hiszpanii wypuściła na rynek trzeciego SUV-a. Ebro S400 nie jest produkowane w Chinach i w ofercie marki stanowi najbardziej kompaktowy model. Podobnie jak starsi bracia S700 i S800 wyróżnia się mechaniką, wydajnością i relacją jakości do ceny.
W segmencie B-SUV nowe Ebro S400 powalczy między innymi z MG, Renault i Dacią
Nowy model w ofercie odrodzonego Ebro mierzy 4,32 metra, w związku z tym powalczy w segmencie B-SUV-ów z Dacią Duster, MG ZS i Renault Captur. Hiszpańska spółka Chery ma apetyt na pozycję lidera, dlatego wyposażyła Ebro S400 w mechanikę hybrydową.
Pod jego maską pracuje układ hybrydowy składający się z 1,5-litrowego silnika benzynowego o mocy 95 KM i silnika elektrycznego o mocy 204 KM. W rezultacie łączna moc pojazdu osiąga 211 KM. To powyżej Renault Captur E-Tech, MG ZS Hybrid+ i Dacii Duster Hybrid.
Jak przystało na model, który jest adaptacją chińskiego Chery Tiggo 4 z rocznika 2024, nowy Ebro S400 wyróżnia się technologiami i estetyką. Z etykietą eko i wydajny może ukraść sprzedaż odnowionym rywalom, bo wielu kupujących doceni fakt, iż jest stylowy, funkcjonalny i produkowany w Hiszpanii. Kluczem do sukcesu jest relacja jakości i ceny.
Rodzinny Ebro S400 jest w sam raz do miasta i na dalsze wypady
Jak przystało na rodzinny model, SUV Ebro staje się atrakcyjną alternatywą na co dzień i na weekendowe wypady. Atrakcyjna cena zaczynająca się od 27 490 euro ( ok. 117 000 zł) nie wymusza żadnych kompromisów. Ebro S400 oferuje komfort i przyjemność prowadzenia dzięki swojej zwrotności. Cenowo model pozostaje nieznacznie powyżej Dacii Duster, ale Renault Captur E- Tech to w Hiszpanii wydatek 26 726 euro.
W wyposażeniu S400 położono duży nacisk na technologie. W kabinie zastosowano typowy układ dwóch ekranów o przekątnej 12,3 cala. Jeden przeznaczono dla wskaźników, a drugi dla multimediów. Lista funkcjonalności obejmuje m.in. bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay, automatyczną klimatyzację i kamerę 360 stopni. Bagażnik EBRO S400 ma pojemność 430 litrów, ale to pomiar podany do wysokości dachu.
Jeśli chodzi o osiągi, to EBRO S400 oferujące dwa tryby jazdy: Eco i Sport przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi zaś 5,5 l/100 km. Pod tym względem lepiej wypada rywal od Renault.
Nie jest jednak tajemnicą, iż wyposażone w reflektory LED, 17-calowe koła i szeroką gamę systemów wspomagających jazdę ( choćby 24 systemy wspomagania i 7 poduszek powietrznych) EBRO S400 to jeden z najbardziej obiecujących modeli marki. Z 8-letnią gwarancją na akumulator może przekonać niezawodnością i trwałością. W segmencie B-SUV zdominowanym przez dobrze nam znane MG ZS i Dacię ma szansę na sławę. To dzięki nowoczesnej stylistyce i mechanice pozostających w atrakcyjnej relacji do ceny.