Schmitz Cargobull jako pierwszy producent wprowadził ekologiczny czynnik chłodniczy R454A jako standard w modułowym systemie S.CU.
Nowy agregat S.CU dc90 zastępuje sprawdzony model S.CU dc85 i oferuje innowacje techniczne, które przewyższają rosnące wymagania dotyczące wydajności i ochrony środowiska. Charakteryzuje się do 6% wyższą wydajnością chłodniczą i do 10% niższym zużyciem paliwa w porównaniu z poprzednim modelem (S.CU dc85).
Aby zmniejszyć zanieczyszczenie środowiska, UE stale zaostrza wymogi prawne – jednym z przykładów jest zaostrzenie przepisów dotyczących gazów fluorowanych (F-Gas Regulation). W ciągu najbliższych kilku lat UE przewiduje redukcję czynników chłodniczych (system kwotowy) o wysokim ekwiwalencie CO2. Przepisy dotyczące kwot spowodują wzrost cen w tej chwili stosowanego czynnika chłodniczego R452A. Chociaż nie oznacza to całkowitego zakazu stosowania R452A w transportowych agregatach chłodniczych, ma on na celu znaczne zmniejszenie emisji CO2 z używanych czynników chłodniczych.
Firma Schmitz Cargobull, reagując na zaostrzenie przepisów UE dotyczących gazów fluorowanych (F-Gas Regulation), wprowadza czynnik chłodniczy R454A do modułowego systemu S.CU. Ma on znacznie niższy bezpośredni współczynnik GWP (potencjał tworzenia efektu cieplarnianego) niż R452A, a emisja CO2 jest o 89% niższa.
Nowy agregat S.CU dc90 osiąga wyższą wydajność chłodzenia przy niższym zużyciu paliwa dzięki nowo opracowanej, hermetycznej, dwustopniowej sprężarce tłokowej. Konstrukcja ta znacznie obniża koszty konserwacji i napraw w obiegu chłodniczym. Ponadto, niższy poziom hałasu – zwłaszcza przy częściowym obciążeniu – zapewnia większy komfort w kabinie ciężarówki.
W agregacie S.CU dc90 przez cały czas stosuje się zoptymalizowany termodynamicznie silnik wysokoprężny Hatz z wtryskiem common-rail o rozszerzonym zakresie obrotów. Zapewnia on lepszą wydajność i może być zasilany paliwem neutralnym pod względem emisji CO2 HVO100 (EN15940).
– Dzięki S.CU dc90 oferujemy naszym klientom przyszłościowe rozwiązanie, które łączy maksymalną wydajność chłodzenia z maksymalną efektywnością i zrównoważonym rozwojem. Agregat chłodniczy to nie tylko postęp technologiczny, ale także wyraźne zobowiązanie do realizacji naszego celu, jakim jest wspieranie zrównoważonego rozwoju transportu z kontrolowaną temperaturą – powiedział Jonathan Steckel, dyrektor ds. zarządzania produktem w Cargobull Cool GmbH & CO. KG.

9 godzin temu















