Nowoczesny SUV od Subaru ma sporą przewagę nad rywalami. Dla Polaków to spora zachęta

15 godzin temu

Subaru skupia się aktualnie przede wszystkim na segmencie SUV. Na polskiej stronie japońskiego producenta do wyboru mamy cztery takie modele i są to Forester, Outback, Crosstrek oraz Solterra. Różnią się one wyglądem, wielkością, a niektóre określane są wręcz crossoverami. Na co zwrócić uwagę w tej gamie i który z tych samochodów może być dziś dobrą opcją? Jaką ten konkretny model ma przewagę nad rywalami?

Dlaczego SUV od Subaru to coś, na co warto zwrócić uwagę?

Subaru Solterra to elektryczny SUV zaliczany do segmentu D. Samochód wyposażony jest w napęd na cztery koła, bądź na przednią oś – w zależności od wersji. Mamy tutaj do czynienia ze sporym, pięciomiejscowym crossoverem, który w testach bezpieczeństwa Euro NCAP uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Model ten znajduje się w produkcji od 2022 roku. Mówimy zatem o aucie bardzo nowoczesnym i rozwiniętym technologicznie. Na początku stwierdziłem, iż Solterra może mieć pewną przewagę nad konkurencją – o co dokładnie chodzi?

fot. Subaru Media

Fakty są takie, iż Subaru Solterra to samochód produkowany w… mieście Toyota. W zakładach Toyoty i we współpracy właśnie z Toyotą. Eksperci często mówią wprost, iż to w zasadzie Toyota bZ4X, tylko w nieco zmodyfikowanym wydaniu. Oba modele dzielą ze sobą wiele elementów, systemów, technologii. I to dla wielu Polaków będzie ogromną zaletą, bo przecież sama Toyota od lat kojarzy nam się z niezawodnością, jakością, solidnością i bezawaryjnością. Mariaż pomiędzy bZ4X i Solterra oznacza, iż SUV-owi od Subaru można przypisać te same wartości, które przecież tak cenimy.

Ile kosztuje Subaru Solterra?

Samochód dostępny jest w dwóch wersjach z elektrycznymi silnikami o mocy 204 lub 217 koni mechanicznych. Sugerowany zasięg to okolice 460 kilometrów a ładowanie baterii do stanu 80% na szybkiej ładowarce zajmuje ok. 30 minut. Solterra jest krokiem w przyszłość i udowadnia, iż Subaru idzie z duchem czasu. Samochód jest doceniany m.in. za znakomite adekwatności terenowe płynące z napędu na cztery koła, komfortowe i przestronne wnętrze, czy najwyższe standardy bezpieczeństwa. Dochodzi do tego niezawodność, solidność i jakość wykonania.

fot. Subaru Media

Co jednak z ceną? Chcąc kupić dziś model Solterra trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu 160 tysięcy złotych. Ceny używanej Toyoty bZ4X, czyli bliźniaka modelu Solterra, startują dziś w okolicach 120 tysięcy złotych, więc różnica jest dosyć wyraźna. Oczywiście Toyota jest aktualnie bardziej popularna, zarazem więcej jest modeli używanych i ceny spadają. W przypadku Subaru w okolicach 160 tysięcy kupimy model… nowy, nieużywany, choć z 2023 roku. Należy zadać sobie zatem pytanie na czym nam zależy i która opcja będzie dla was bardziej adekwatna.

Zdjęcia: Subaru Media

Idź do oryginalnego materiału