Nowe Renault Clio już do kupienia w Polsce. Będzie hybryda i LPG

3 godzin temu

Szósta generacja Renault Clio właśnie weszła na polski rynek, na razie jedynie z dwoma układami napędowymi do wyboru. Co istotne, kosztuje praktycznie tyle samo, co schodzący model.

Wraz z premierą zupełnie nowej generacji Renault Clio zmieniło się nie do poznania. Zyskało nie tylko nowocześniejszy styl, ale i inny charakter. Teraz nie jest więc zwyczajnym hatchbackiem, ale autem zaprojektowanym w stylu coupe.

Przy okazji też sporo urosło. Na długość przybyło mu 6,7 cm (do 412 cm), na szerokość dodano 3,9 cm (do 177 cm), a na wysokość – 1,1 cm (do 145 cm). Pod maską nastąpiła mała rewolucją, choć – wbrew wcześniejszym doniesieniom – wciąż pracują tutaj również klasyczne silniki benzynowe.

Dwa układy napędowe do wyboru

Bilet wstępu do świata nowego Renault Clio stanowi 3-cylindrowy silnik 1.2 o mocy 115 KM. W standardzie współpracuje on z 6-biegową przekładnią ręczną. W przyszłości w ofercie ma się pojawić również wariant z przekładnią EDC.

Największą nowość w gamie Clio stanowi nowo opracowany napęd E-Tech full hybrid o mocy 160 KM. Łączy on 1,8-litrową jednostkę spalinową z dwoma silnikami elektrycznymi. Pierwszym z nich jest alternator z funkcją rozrusznika, natomiast drugi odpowiada za wprawianie kół w ruch.

Nowe Clio zmieniło się nie do poznania. fot. Archiwum

Całość uzupełniają akumulator trakcyjny o pojemności 1,4 kWh, zaopatrzony w nowy system chłodzenia, oraz przekładnia wielotrybowa. Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,3 s – o 1 s szybciej niż w przypadku poprzednika. Z kolei średnie zużycie paliwa zamyka się w zaledwie 3,9 l/100 km.

W 2026 roku do oferty dołączy także wersja ECO-G 120, z fabryczną instalacją LPG, układem miękkiej hybrydy i skrzynią EDC. Ma ona wyróżniać się imponującym zasięgiem sięgającym choćby 1450 km.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowe-renault-clio-w-wersji-na-lpg-zasieg-jak-w-chinskich-hybrydach-plug-in,aid,5634#google_vignette

Trzy poziomy wyposażenia

Renault przygotowało trzy poziomy wyposażenia, które różnią się charakterem i zakresem technologii.

  • evolution – bazowa wersja (od 84 900 zł dla TCe 115, od 106 900 zł dla hybrydy); zawiera aktywny tempomat, automatyczny hamulec postojowy, system monitorowania uwagi kierowcy, centralny ekran 10,1”, tekstylne wykończenie deski rozdzielczej, klimatyzację i tylne czujniki parkowania
  • techno – środkowy poziom (od 92 900 zł dla TCe 115, 114 900 zł dla hybrydy); oferuje system multimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google (Maps, Assistant, Play), automatyczną klimatyzację, nastrojowe oświetlenie LED, kartę Renault hands free, kamerę cofania, adaptacyjne światła drogowe, automatyczne wycieraczki i 16-calowe felgi aluminiowe
  • esprit Alpine – topowa wersja (tylko jako hyrbyda w cenie 123 900 zł); obejmuje Alcantarę, wstawki w kolorze tytanu, 18-calowe felgi z diamentowym szlifem, przyciemniane elementy w kolorze dark chrome, projektor logo Renault, ładowarkę indukcyjną, Active Drive Assist, czujniki parkowania z każdej strony, system monitorowania martwego pola i funkcję bezpiecznego wysiadania
Kokpit o rysunku znajomym z innych modeli Renault. Plus za fizyczny panel klimatyzacji. fot. Archiwum

Przypomnijmy, iż schodzące Renault Clio 5. generacji w tej chwili można kupić w cenie 84 400 zł. Tyle zapłacimy za solidnie wyposażony wariant, wprawiany w ruch przez jednostkę TCe 90.

Kiedy w sprzedaży?

Nowe Renault Clio już można zamawiać, a pierwsze samochody dotrą do klientów na początku 2026 roku.

2115

Idź do oryginalnego materiału