
Producent z Ingolstadt podgrzewa atmosferę wokół debiutu trzeciej generacji najmniejszego SUV-a w swojej gamie. Nowe Audi Q3, bo o nim mowa, ma kontynuować misję i zdobyć kolejnych zadowolonych klientów. Czas pokaże, czy osiągnie oczekiwany sukces.
Nowe Audi Q3 – zapowiedź
Z pewnością nie będzie to najbardziej ekscytujący model w ofercie tej marki. Niemniej jednak stanowi bardzo ważne ogniwo, co potwierdzają wyniki sprzedaży. Od początku swojego istnienia zdołał przekonać ponad 2 miliony nabywców. A to o czymś świadczy. Nowe Audi Q3 ma stanowić aktualizację tej same koncepcji.
Przypomnijmy, iż pierwsze wcielenie tego modelu pojawiło się na rynku w 2011 roku. Pozwoliło niemieckiej firmie zadebiutować w segmencie kompaktowych SUV-ów. Przez siedem lat trafiało na kilka kontynentów. Było produkowane w Hiszpanii, Chinach, Indiach i Brazylii.
Z kolei drugą generację wytwarzano od 2018 roku, ale już tylko w dwóch lokalizacjach – ponownie w Chinach oraz na Węgrzech. Producent postawił na ten sam styl, ale wydłużył nadwozie o około 10 centymetrów, co przełożyło się na więcej przestrzeni w drugim rzędzie.
Można przypuszczać, iż to ostatni moment, by kupić ten samochód. Z pewnością należy oczekiwać potężnych rabatów, skoro już za rogiem znajduje się trzecie wydanie tego udanego samochodu. Klienci mogą więc sporo skorzystać na „zmianie warty”.
Delikatne podgrzewacze wokół debiutu
Co ciekawe, producentowi udało się utrzymać stylistykę tego modelu w tajemnicy. Zdjęcia szpiegowskie przedstawiają co najwyżej auto w kamuflażu. Musimy więc oprzeć się na oficjalnej zapowiedzi, która kilka zdradza.
Jak zatem będzie wyglądał największy rywal BMW X1 i Mercedesa GLA? Zgodnie z aktualnym nurtem stylistycznym Audi. To oznacza wąskie reflektory, które dysponują pikselowym, charakterystycznym wypełnieniem.

Zmieni się także grill. Najpewniej zostanie poszerzony, co będzie zbieżne z większymi modelami. Ponadto, zderzak będzie miał bardziej wyraziste krawędzie oraz inne wloty, co ma dodać odrobinę sportowego animuszu.
Jeżeli chodzi o tył, to spodziewamy się lamp połączonych listwą LED. Można przypuszczać, iż zgodnie z tendencją, nowe Audi Q3 zostanie wydłużone. Podejrzewamy jednak, iż pozostanie mniejsze od Volkswagena Tiguana czy Toyoty RAV4. Klasa premium rywalizuje innymi walorami.
Nowe Audi Q3 w hybrydzie
Władze niemieckiej marki ujawniły już jakiś czas temu, iż zwalniają tempo elektryfikacji swojej gamy produktowej. I to nie dziwi, skoro popyt na samochody w pełni akumulatorowe jest mniejszy, niż pierwotnie zakładano.
Nie jest tajemnicą, iż Audi musiało choćby zmniejszyć swoją infrastrukturę produkcyjną. Przykładem jest zamknięcie fabryki w Brukseli, która zajmowała się wytwarzaniem modelu Q8 e-tron. Rynek jak zwykle zweryfikował ideologiczne zapędy polityków.
Nowe Audi Q3 będzie dostępne w wersjach hybrydowych. Podejrzewamy, iż bazowe jednostki napędowe otrzymają układy mHEV oparte na instalacji 48-woltowej. To najprostsze z ekologicznych rozwiązań pozwalających na zmniejszenie emisji spalin.
Flagowe wersje silnikowe mogą doczekać się dodatkowych jednostek elektrycznych i większych baterii trakcyjnych. To oznacza, iż będą znacznie cięższe, ale też mocniejsze. Poza tym, pozwolą pokonywać duży dystans na samym prądzie.
Trzecia generacja kompaktowego SUV-a z Ingolstadt zadebiutuje w drugiej połowie tego roku. Pierwsze egzemplarze powinny trafić na drogi jeszcze tej zimy. Po premierze z pewnością pojawią się cenniki.