
Niektórzy zastanawiali się, czy ten model w ogóle trafi do naszego kraju. Japończycy uznali, iż może znaleźć swoich zwolenników nad Wisłą, dlatego dołączyli go do oficjalnej gamy produktowej. Czy nowa Honda Prelude osiągnie sukces? Być może, choć wśród jej klientów raczej nie znajdą się liczni zwolennicy poprzednich generacji.
Nowe podejście do coupe
Ostatnie wcielenie tego modelu jest dziś ciekawym youngtimerem. Zadbane sztuki zaczynają nabierać na wartości, bo jest ich coraz mniej. Nowość też może cieszyć się dużym wzięciem, ale szanse na zyskanie takiego samego statusu są raczej niewielkie.
Nowa Honda Prelude dysponuje nadwoziem coupe, ale o innych proporcjach, niż jej dotychczasowe wydania. Swoją sylwetką przypomina Peugeota RCZ, który nie jest już oferowany od wielu lat.
Nowa Honda Prelude – przód, fot. HondaFront w nowym stylu ma w sobie coś z pozostałych aut tego producenta. Charakterystyczne lampy sąsiadujące z wąskim wlotem powietrza tworzą spójną całość. Niżej umieszczono duży wlot, pod którym pozostało splitter.
Tylna część karoserii wpisuje się w aktualne trendy, co oznacza blendę LED biegnącą przez całą szerokość. Poniżej wkomponowano obły zderzak. Uwagę zwraca również wyraźnie pochylona szyba. Summa summarum, jest ciekawie.
Prelude jako hybryda
Taki napęd był do przewidzenia, tym bardziej iż normy emisji spalin są coraz bardziej rygorystyczne. Wydawało się jednak, iż jego koncepcja w prezentowanym modelu będzie stawiała na osiągi, a nie zużycie paliwa. Inżynierowie postawili jednak na ten drugi aspekt.
Nowa Honda Prelude do hybryda HEV, czyli samoładująca. Dysponuje dwulitrowym silnikiem benzynowym wspieranym przez dwie jednostki elektryczne. Potencjał systemowy tego zestawu to 184 konie mechaniczne i 315 niutonometrów. Jest to zbieżne z tym, czym dysponuje Honda Civic e:HEV.
Nowa Honda Prelude – tył, fot. HondaAuto posiada napęd na przednią oś. Za przenoszenie mocy na koła odpowiada technologia S+ Shift opierająca się na wirtualnych biegach. Nie liczyliśmy na skrzynię manualną, ale przydałaby się nieco bardziej „sportowa” konstrukcja.
Coupe Hondy w takim wydaniu przyspiesza do 100 km/h w 8,2 sekundy i rozpędza się do około 190 km/h. Nie są to wyjątkowo dobre rezultaty, jak na tę klasę. Można pokusić się o stwierdzenie, iż nowa Prelude poszła drogą modelu CR-Z, który również został ugrzeczniony względem CRX-a. Zaletą tego modelu jest zużycie paliwa, które wynosi około 6 litrów w cyklu mieszanym.
Ile kosztuje nowa Honda Prelude?
Prezentowany model występuje wyłącznie z hybrydowym układem napędowym o mocy 184 koni mechanicznych. Nie wiadomo, czy producent stworzy jakąkolwiek alternatywę dla wariantu HEV. choćby jeśli, to raczej nie trafi do naszego regionu ze względu na rygorystyczne prawo.
Nowa Honda Prelude – wnętrze, fot. HondaOferta jest już na polskiej stronie producenta. Nowa Honda Prelude stanowi koszt 214 500 zł. Szczegółowa specyfikacja wyposażenia nie została jeszcze ujawniona, ale z opisu wynika, iż auto posiada m.in.:
- cyfrowe wskaźniki (10,2 cala)
- dotykowy ekran multimedialny (9 cali)
- automatyczną klimatyzację
- 19-calowe felgi
- skórzaną tapicerkę
- hamulce Brembo
- reflektory LED
- indukcyjną ładowarkę
- pakiet asystentów jazdy
Japońskie coupe w nowym wydaniu może znaleźć swoich zwolenników. Raczej nie będą to kierowcy, którzy do tej pory jeździli poprzednimi generacjami. Honda stawia na nowych nabywców oczekujących stylu i oszczędności w klasycznym nadwoziu. Dynamika schodzi na drugi plan.

3 tygodni temu







