Nissan zaprezentował trzecią generację modelu Nissan Leaf [galeria]

5 godzin temu

Dziś oficjalnie Nissan zaprezentował najnowszą, trzecią już generację jednego z najstarszych, masowo produkowanych modeli z napędem wyłącznie elektrycznym. Gdyby Nissan Leaf od razu tak wyglądał, Tesla miałaby naprawdę dużo trudniej.

Nissan oficjalnie zaprezentował trzecią generację swojego elektrycznego modelu Leaf. Debiutujący 17 czerwca 2025 roku samochód zrywa z dotychczasową koncepcją i po raz pierwszy w swojej historii przybiera formę kompaktowego SUV-a.

Nadwozie i wymiary

Największą zmianą w nowym Leafie jest przejście z nadwozia typu hatchback na SUV-a. Samochód zyskał całkowicie nowy wygląd zewnętrzny i wewnętrzny. Jego wymiary to 4350 mm długości, 1810 mm szerokości i 1550 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2690 mm. Pojemność bagażnika to 437 litrów, a masa najlżejszej wersji wynosi 1789 kg. Ale liczby nie mówią wszystkiego. Leaf wreszcie może się podobać, a nie pełnić rolę samochodopodobnego wyrzutu ekologicznego sumienia kierowcy.

Projektanci skupili się na aerodynamice, uzyskując współczynnik oporu powietrza Cx na poziomie 0,25, co jest bardzo przyzwoitym wynikiem. Dla porównania wyglądający na bardziej opływowy VW Arteon ma analogiczny współczynnik wynoszący 0,265. W nowym modelu zastosowano chowające się w nadwoziu klamki przednich drzwi, a klamki tylnych drzwi umieszczono w słupku dachowym. Samochód będzie dostępny z obręczami kół w rozmiarze od 18 do 19 cali.

Dane techniczne i napęd

Nowy Nissan Leaf będzie oferowany w dwóch wersjach napędowych. W wersji podstawowej mamy następujące parametry:

  • Moc: 177 KM
  • Moment obrotowy: 345 Nm
  • Akumulator: 52 kWh
  • Zasięg (WLTP): do 436 km
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,6 s

Wariant o większej mocy i z większym akumulatorem:

  • Moc: 218 KM
  • Moment obrotowy: 355 Nm
  • Akumulator: 75 kWh
  • Zasięg (WLTP): do 604 km
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 s

Maksymalna prędkość obu wariantów została ograniczona do 160 km/h. Samochód będzie można ładować prądem stałym (DC) z mocą do 150 kW, co w optymalnych warunkach ma pozwolić na odzyskanie do 417 km zasięgu w 30 minut. Na pokładzie znalazła się funkcja Vehicle-to-Load (V2L), umożliwiająca zasilanie urządzeń zewnętrznych z mocą do 3,6 kW. Auto jest również kompatybilne z technologią Vehicle-to-Grid (V2G), która zostanie uruchomiona w przyszłości.

Wnętrze i wyposażenie

W kabinie nowego Leafa znajdują się dwa ekrany, każdy o przekątnej 14,3 cala. System multimedialny ze zintegrowanym kodem Android Automotive OS oferuje dostęp do usług Google, takich jak Mapy, Asystent czy Sklep Play. Samochód wyposażono w systemy wsparcia kierowcy, w tym aktywny tempomat i system kamer 360 stopni.

Produkcja i dostępność

Trzecia generacja Nissana Leaf będzie produkowana w zakładach w Sunderland w Wielkiej Brytanii, a start produkcji zaplanowano na koniec 2025 roku. Zamówienia na nowy model będzie można składać od jesieni. Pierwsze dostawy do klientów w Europie mają ruszyć wiosną 2026 roku, a w Polsce na początku 2026 roku. Dla chętnych, poniżej wideo ze światowej premiery nowego Leafa.

A poniżej jeszcze galeria zdjęć tego modelu, przy okazji porównajcie go sobie z poprzednią generacją w mojej recenzji.

Auto tygodnia #4 – Nissan Leaf e+ Tekna

Jeśli artykuł Nissan zaprezentował trzecią generację modelu Nissan Leaf [galeria] nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału