Niemcy kontratakują. VW, BMW i Mercedes rzucają technologiczne wyzwanie Chinom

3 godzin temu

Na zakończonych właśnie targach motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium niemieccy giganci motoryzacji – Volkswagen, Mercedes i BMW – na własnym terenie przypuścili kontratak, pokazując światu, iż nie zamierzają oddać pola w technologicznym wyścigu z rosnącą w siłę chińską konkurencją.

Przesłanie płynące z Monachium jest jasne: „Hej, Chiny, jeszcze nie wypadliśmy z gry”. Producenci zaprezentowali szereg nowych, zaawansowanych i, co ważne, przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych.

Wśród premier znalazły się m.in. w pełni elektryczny Mercedes GLC, koncepcyjne Volkswageny ID. Polo i ID. Cross, a także naszpikowane technologią BMW iX3, wyposażone w aż cztery komputery określane mianem „supermózgów”. To bezpośrednia odpowiedź na fakt, iż chińskie firmy, takie jak BYD, w ciągu ostatniego roku niemal podwoiły swoje udziały w europejskim rynku.

Nowy król segmentu? W pełni elektryczny Mercedes GLC debiutuje z technologią z Klasy S i rekordowym zasięgiem [galeria i infografiki]

Niemiecka ofensywa to jednak nie tylko gotowe samochody, ale również zapowiedź przełomowych technologii. Prawdziwą bombę zrzuciła chorwacka firma Rimac Technology, znana z hiper-samochodów i bliskiej współpracy z Porsche (a więc z Grupą VW).

Ogłosiła ona, iż opracowała pakiety baterii ze stałym elektrolitem (solid-state), które mają być dostępne komercyjnie już pod koniec 2027 roku. Ich kluczową zaletą ma być nie tylko gęstość energii, ale przede wszystkim ultraszybkie ładowanie – od 10% do 80% w mniej niż 10 minut.

Volkswagen ID. CROSS: elektryczny SUV dla wszystkich debiutuje w Monachium [galeria]

To właśnie innowacje w dziedzinie oprogramowania, jak „supermózgi” BMW, oraz przełomowe technologie baterii, jak te od Rimaca, mają być główną bronią Europy w walce o serca i portfele kierowców. Nadchodzące lata pokażą, czy technologiczna kontrofensywa starych gigantów wystarczy, by powstrzymać marsz chińskich smoków przez Stary Kontynent.

Nowa era w BMW: iX3 rozpoczyna rewolucję Neue Klasse. Osiemset woltów, cylindryczne ogniwa i cztery superkomputery [galeria]

Jeśli artykuł Niemcy kontratakują. VW, BMW i Mercedes rzucają technologiczne wyzwanie Chinom nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału