Najpiękniejsze BMW Serii 7 w historii. Zadbany i mało używany egzemplarz z V8 za jedyne 22 509 złotych

5 godzin temu

Jeśli twoim zdaniem najnowsze BMW Serii 7 generacji G70 może być uważane za najpiękniejsze, to ta aukcja na pewno nie jest dla ciebie. Domyślamy się jednak, iż takich osób jest zaledwie garstka. Na szczęście wciąż można kupić wyjątkowe E38, które bawarska firma produkowała w latach 1994 – 2001. Bez wątpienia jest to jedna z najładniejszych beemek w historii, tym bardziej z pakietem Alpina.

To BMW do dziś wygląda oszałamiająco

fot. Cars & Bids

Oczywiście, samochód przedstawiony na poniższych zdjęciach nie ma pakietu Alpiny. To całkiem zwyczajnie wyglądający egzemplarz – nie jest ani w stanie muzealnym, ani nie jest też wrakiem. Nie da się ukryć, iż auto ma już prawie pół dekady i z pewnością po takim czasie wygląda lepiej, niż za 25 lat będzie wyglądać generacja G70.

Ten konkretny egzemplarz to BMW 740i z 2001 roku z oznaczeniem E38. Pod jego maską pracuje silnik V8 o mocy 286 koni mechanicznych i momencie obrotowym 439 Nm. Do tego mamy 5-biegową automatyczną skrzynię biegów i napęd na tylną oś. Choć nie ma pakietu Alpiny, ma pakiet sportowy M. Obejmuje on całkiem sporo elementów, takich jak 18-calowe felgi, zawieszenie M Sport, kierownicę M Sport, czy fotele z elektryczną regulacją i krótsze przełożenie główne.

Samochód posiada również elektrycznie sterowany szyberdach, ksenonowe reflektory ze spryskiwaczami oraz dwustrefową klimę. Wśród modyfikacji pojawił się radioodtwarzacz Pioneer z bezprzewodową integracją ze telefonem. Ma też kamerę cofania i ulepszony system audio z subwooferami w bagażniku.

fot. Cars & Bids

Niewielki przebieg i śmiesznie niska cena

BMW ma jasną historię serwisową i wypadkową. 10 lat temu auto miało stłuczkę, jednak poduszki nie wystrzeliły, więc prawdopodobnie nie było to nic poważnego. Samochód ma tu i ówdzie odpryski i zarysowania na karoserii. Widzimy też przetarcia na siedzeniach, czy luźne kieszenie w oparciach. Ale nic, co wskazywałoby na to, iż ktoś o te auto nie dbał. Po prostu – znak czasu.

Mimo swojego wieku, BMW nie ma koszmarnie wysokiego przebiegu. Na liczniku widzimy 123 600 mil, czyli dokładnie 199 000 kilometrów. Z raportu Carfax wynika, iż przebieg jest prawdziwy. Średnia wartość rynkowa takiego BMW wynosi w tej chwili około 61 000 złotych. To już całkiem spora suma, choć najdroższy model zmienił właściciela za kosmiczne 208 000 złotych. Tu mówimy już jednak o prawdziwych perełkach.

Egzemplarz przedstawiany tutaj pojawił się niedawno na portalu Cars & Bids. Samochód zmienił właściciela za jedyne 22 500 złotych. Czy była to dobra okazja dla nowego właściciela? Wydaje się nam, iż tak. Tym bardziej, iż nie dużo brakuje mu do tego, aby był w perfekcyjnym stanie.

fot. Cars & Bids
Idź do oryginalnego materiału