
Zupełnie nowe Mitsubishi Grandis to samochód, który już znamy przynajmniej od roku, choć pod inną marką. Wyróżnia się bardzo obszernym bagażnikiem, zastosowaniem w pełni hybrydowego układu napędowego i 8-letnią gwarancją mechaniczną. Na polskim rynku zadebiutuje z początkiem 2026 roku.
Mitsubishi Grandis niegdyś było sporym minivanem, mierzącym ponad 470 cm długości. Wytwarzano je w latach 2003-2011, po czym zniknęło z rynku. Aż do teraz.

Tyle iż w tej chwili to już kompaktowy crossover. Na dodatek, opracowany nie przez Mitsubishi, a przez Francuzów, po których produkty Japończycy ostatnio tak chętnie sięgają. Nowy Grandis to bowiem nic innego, tylko Symbioz z nieco przemodelowanym przodem.
Jego nadwozie mierzy 441 cm długości, 171 cm szerokości oraz 157 cm wysokości – przy 264-centymetrowym rozstawie osi. Grandis porusza się na kołach o rozmiarze 17, 18 lub 19 cali i może być pomalowany jednym z pięciu lakierów metalizowanych do wyboru.
https://magazynauto.pl/testy/renault-symbioz-e-tech-full-hybrid-145-iconic-test-opinie-zasieg-spalanie-bagaznik-kompaktowy-suv-czy-kupic,aid,4679Znajomy kokpit
Wewnątrz największa zmiana w Grandisie względem Symbioza polega na zastosowaniu innego logo na kierownicy. Poza tym to auto ma znajomy, solidnie wykonany kokpit, wykorzystujący zarówno cyfrowe, jak i fizyczne elementy obsługi, w tym klimatyzacji.
W jego centralnym miejscu znalazł się 10,4-calowy ekran o pionowej orientacji z wbudowanym systemem Android Automotive. Jego zastosowanie zapewnia nie tylko bezpośredni dostęp do nawigacji Google'a i asystenta, ale również do sklepu Play. Jak informują Japończycy, oferuje on ponad 100 aplikacji do ściągnięcia.
Klientów ucieszą również bezprzewodowa łączność ze telefonami dzięki funkcji Android Auto i Apple CarPlay, zdalne aktualizacje, rozbudowany system audio Harman Kardon Premium o mocy 410 W, czy ładowarka bezprzewodowa o mocy 15 W.

Mitsubishi Grandis, podobnie jak Renault Symbioz, nad rywalami o podobnej długości góruje przede wszystkim jednym. To kanapa przesuwana na odcinku 16 cm, zapewniająca albo ponadprzeciętną przestrzeń na nogi, albo ogromny bagażnik.
W zależności od odmiany silnikowej ma on pojemność od 576 do 708 l (miękka hybryda) lub od 492 do 624 l (pełna hybryda). Jego maksymalna pojemność sięga, odpowiednio, 1681 i 1582 l.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowe-mitsubishi-outlander-iv-2025-phev-pierwsza-jazda-naped-spalanie-zuzycie-energii-cena,aid,5055Dwa układy napędowe do wyboru
Mitsubishi Grandis może skorzystać z dwóch jednostek napędowych do wyboru. Bilet wstępu do jego świata stanowi 1,3-litrowy silnik benzynowy o mocy 140 KM, wspomagany przez układ miękkiej hybrydy. Za przeniesienie momentu obrotowego na koła odpowiada tutaj 6-biegowa skrzynia ręczna lub 7-stopniowy automat z dwoma sprzęgłami.

Nowe Mitsubishi pod maską może mieć również układ w pełni hybrydowy, który znany jest już choćby z Dacii Bigster. Składa się on z 1,8-litrowej jednostki benzynowej o mocy 109 KM oraz z dwóch silników elektrycznych.
Pierwszy, trakcyjny, dysponuje 49 KM, natomiast drugi to 20-konny alternator z funkcją rozrusznika. Do kompletu napęd hybrydowy ma akumulator trakcyjny o pojemności 1,4 kWh oraz przekładnię wielotrybową.
Moc systemowa wynosi 156 KM, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,5 s. Średnie zużycie paliwa powinno oscylować wokół 4,4-4,5 l/100 km. Japończycy chwalą się, iż napęd Grandisa najlepiej spisuje się w mieście, gdzie choćby w 80% czasu spędzonego na drodze porusza się wyłącznie w trybie elektrycznym.
https://magazynauto.pl/testy/dacia-bigster-hybrid-155-journey-test-dane-techniczne-wymiary-silnik-osiagi-spalanie-bagaznik-prowadzenie-wyposazenie-ceny,aid,5225Do 20 systemów wsparcia
Nowe Mitsubishi Grandis zapewnia kierowcy możliwość skorzystania choćby z 20 systemów wsparcia. Ich działanie wspomagają 12 czujników ultradźwiękowych, 4 kamery, a także radar, umieszczony z przodu.
Japończycy są szczególnie dumni z funkcji MI-PILOT, która łączy w sobie działanie adaptacyjnego tempomatu oraz prowadzenia po pasie ruchu. W efekcie układ kontroluje prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu oraz utrzymuje Grandisa na swoim pasie.
Według Mitsubishi działanie systemu MI-PILOT docenimy przede wszystkim w dwóch przypadkach. Czyli podczas poruszania się autostradami oraz w korkach. „Zapewnia kierowcy jak najwięcej komfortu i relaksu” – czytamy w komunikacie japońskiej marki.

Na rynku od początku 2026 roku
Debiut nowego Mitsubishi Grandisa w Polsce jest planowany na początek 2026 roku. Na razie za wcześnie, aby mówić o cenie, ale w przypadku Symbioza startuje ona z pułapu 115 900 zł za wariant benzynowy z układem mild hybrid. Pełna hybryda stanowi z kolei wydatek od 130 900 zł.
Mitsubishi Grandis podobnie jak Outlander PHEV, jest objęte 8-letnią gwarancją, na którą składają się 5-letnia ochrona fabryczna z limitem przebiegu 100 000 km oraz 3-letnia ochrona warunkowa (do 160 000 km).
https://magazynauto.pl/wiadomosci/renault-scenic-e-tech-nowy-przyjaciel-rodziny-pierwsza-jazda,aid,4101W tym roku obok Grandisa zobaczymy jeszcze jeden nowy model Mitsubishi. Ma on być pierwszym elektrycznym SUV-em tego producenta w klasie kompakt. Tyle iż podobnie jak wcześniej ASX i Colt (no i oczywiście Grandis), również będzie on stanowił przebrandowany model Renault – tym razem „inspiracją” będzie Scenic E-Tech.
2038