Mitsubishi Grandis wraca do żywych, ale już nie jest minivanem

20 godzin temu

Zupełnie nowe Mitsubishi Grandis to samochód, który już znamy przynajmniej od roku, choć pod inną marką. Wyróżnia się bardzo obszernym bagażnikiem, zastosowaniem w pełni hybrydowego układu napędowego i 8-letnią gwarancją mechaniczną. Na polskim rynku zadebiutuje z początkiem 2026 roku.

Mitsubishi Grandis niegdyś było sporym minivanem, mierzącym ponad 470 cm długości. Wytwarzano je w latach 2003-2011, po czym zniknęło z rynku. Aż do teraz.

Grandis pierwszej generacji był… minivanem. fot. archiwum

Tyle iż w tej chwili to już kompaktowy crossover. Na dodatek, opracowany nie przez Mitsubishi, a przez Francuzów, po których produkty Japończycy ostatnio tak chętnie sięgają. Nowy Grandis to bowiem nic innego, tylko Symbioz z nieco przemodelowanym przodem.

Jego nadwozie mierzy 441 cm długości, 171 cm szerokości oraz 157 cm wysokości – przy 264-centymetrowym rozstawie osi. Grandis porusza się na kołach o rozmiarze 17, 18 lub 19 cali i może być pomalowany jednym z pięciu lakierów metalizowanych do wyboru.

https://magazynauto.pl/testy/renault-symbioz-e-tech-full-hybrid-145-iconic-test-opinie-zasieg-spalanie-bagaznik-kompaktowy-suv-czy-kupic,aid,4679

Znajomy kokpit

Wewnątrz największa zmiana w Grandisie względem Symbioza polega na zastosowaniu innego logo na kierownicy. Poza tym to auto ma znajomy, solidnie wykonany kokpit, wykorzystujący zarówno cyfrowe, jak i fizyczne elementy obsługi, w tym klimatyzacji.

W jego centralnym miejscu znalazł się 10,4-calowy ekran o pionowej orientacji z wbudowanym systemem Android Automotive. Jego zastosowanie zapewnia nie tylko bezpośredni dostęp do nawigacji Google'a i asystenta, ale również do sklepu Play. Jak informują Japończycy, oferuje on ponad 100 aplikacji do ściągnięcia.

Klientów ucieszą również bezprzewodowa łączność ze telefonami dzięki funkcji Android Auto i Apple CarPlay, zdalne aktualizacje, rozbudowany system audio Harman Kardon Premium o mocy 410 W, czy ładowarka bezprzewodowa o mocy 15 W.

Znajomy kokpit cechuje się solidnym wykończeniem oraz nowoczesnymi multimediami i obecnością licznych fizycznych przełączników. fot. Mitsubishi

Mitsubishi Grandis, podobnie jak Renault Symbioz, nad rywalami o podobnej długości góruje przede wszystkim jednym. To kanapa przesuwana na odcinku 16 cm, zapewniająca albo ponadprzeciętną przestrzeń na nogi, albo ogromny bagażnik.

W zależności od odmiany silnikowej ma on pojemność od 576 do 708 l (miękka hybryda) lub od 492 do 624 l (pełna hybryda). Jego maksymalna pojemność sięga, odpowiednio, 1681 i 1582 l.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowe-mitsubishi-outlander-iv-2025-phev-pierwsza-jazda-naped-spalanie-zuzycie-energii-cena,aid,5055

Dwa układy napędowe do wyboru

Mitsubishi Grandis może skorzystać z dwóch jednostek napędowych do wyboru. Bilet wstępu do jego świata stanowi 1,3-litrowy silnik benzynowy o mocy 140 KM, wspomagany przez układ miękkiej hybrydy. Za przeniesienie momentu obrotowego na koła odpowiada tutaj 6-biegowa skrzynia ręczna lub 7-stopniowy automat z dwoma sprzęgłami.

Nowy Grandis może skorzystać z 1 z 2 układów napędowych. Moment obrotowy zawsze trafia do kół przedniej osi. fot. Mitsubishi

Nowe Mitsubishi pod maską może mieć również układ w pełni hybrydowy, który znany jest już choćby z Dacii Bigster. Składa się on z 1,8-litrowej jednostki benzynowej o mocy 109 KM oraz z dwóch silników elektrycznych.

Pierwszy, trakcyjny, dysponuje 49 KM, natomiast drugi to 20-konny alternator z funkcją rozrusznika. Do kompletu napęd hybrydowy ma akumulator trakcyjny o pojemności 1,4 kWh oraz przekładnię wielotrybową.

Moc systemowa wynosi 156 KM, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,5 s. Średnie zużycie paliwa powinno oscylować wokół 4,4-4,5 l/100 km. Japończycy chwalą się, iż napęd Grandisa najlepiej spisuje się w mieście, gdzie choćby w 80% czasu spędzonego na drodze porusza się wyłącznie w trybie elektrycznym.

https://magazynauto.pl/testy/dacia-bigster-hybrid-155-journey-test-dane-techniczne-wymiary-silnik-osiagi-spalanie-bagaznik-prowadzenie-wyposazenie-ceny,aid,5225

Do 20 systemów wsparcia

Nowe Mitsubishi Grandis zapewnia kierowcy możliwość skorzystania choćby z 20 systemów wsparcia. Ich działanie wspomagają 12 czujników ultradźwiękowych, 4 kamery, a także radar, umieszczony z przodu.

Japończycy są szczególnie dumni z funkcji MI-PILOT, która łączy w sobie działanie adaptacyjnego tempomatu oraz prowadzenia po pasie ruchu. W efekcie układ kontroluje prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu oraz utrzymuje Grandisa na swoim pasie.

Według Mitsubishi działanie systemu MI-PILOT docenimy przede wszystkim w dwóch przypadkach. Czyli podczas poruszania się autostradami oraz w korkach. „Zapewnia kierowcy jak najwięcej komfortu i relaksu” – czytamy w komunikacie japońskiej marki.

Nadwozie Grandisa może być pomalowane 1 z 5 lakierów metalizowanych. fot. Mitsubishi

Na rynku od początku 2026 roku

Debiut nowego Mitsubishi Grandisa w Polsce jest planowany na początek 2026 roku. Na razie za wcześnie, aby mówić o cenie, ale w przypadku Symbioza startuje ona z pułapu 115 900 zł za wariant benzynowy z układem mild hybrid. Pełna hybryda stanowi z kolei wydatek od 130 900 zł.

Mitsubishi Grandis podobnie jak Outlander PHEV, jest objęte 8-letnią gwarancją, na którą składają się 5-letnia ochrona fabryczna z limitem przebiegu 100 000 km oraz 3-letnia ochrona warunkowa (do 160 000 km).

https://magazynauto.pl/wiadomosci/renault-scenic-e-tech-nowy-przyjaciel-rodziny-pierwsza-jazda,aid,4101

W tym roku obok Grandisa zobaczymy jeszcze jeden nowy model Mitsubishi. Ma on być pierwszym elektrycznym SUV-em tego producenta w klasie kompakt. Tyle iż podobnie jak wcześniej ASX i Colt (no i oczywiście Grandis), również będzie on stanowił przebrandowany model Renault – tym razem „inspiracją” będzie Scenic E-Tech.

2038

Idź do oryginalnego materiału