Marka Chery oficjalnie wchodzi do Europy, a Polska jest dla niej pierwszym rynkiem. W gamie na razie ma dwa SUV-y

6 godzin temu

Samochody marki Chery – na początek dwa modele typu SUV – oficjalnie trafiły do Polski, można je już kupować, a ich debiut w naszym kraju był równocześnie premierą europejską. Chery ma od razu 11 punktów dealersko-serwisowych, a sieć będzie się bardzo gwałtownie rozrastać. Atutami są także atrakcyjne ceny oraz bardzo dobre warunki gwarancji.

Chery to potężny, założony w 1997 roku, chiński koncern, którego najważniejszym obszarem działalności jest przemysł motoryzacyjny. Chery Automobile była jedną z pierwszych niezależnych marek z Państwa Środka, która przekroczyła milion sprzedanych pojazdów (tylko w ub.r. sprzedała 2,6 mln pojazdów), zaś od 22 lat z rzędu utrzymuje pozycję największego eksportera samochodów osobowych z Chin (poza rodzimym rynkiem nabywców znalazło już niemal 5 mln aut Chery).

Teraz także europejscy klienci będą mogli oficjalnie nabyć jej pojazdy. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, iż to właśnie Polska jest tym krajem, od którego rozpoczęto ekspansję na Starym Kontynencie. Nasz kraj uznano za najważniejszy w europejskiej strategii rozwoju Chery. Podkreślił to, obecny na warszawskiej premierze, Charlie Zhang, wiceprezes Chery Automobile i wiceprezes wykonawczy Chery International:

Nasza przygoda w Europie zaczyna się od Polski. Mimo skomplikowanych przepisów, presji cenowej i ostrej konkurencji Polska pozostaje kluczowym rynkiem dla branży motoryzacyjnej i mobilnościowej. Bazując na tym fundamencie, planujemy w najbliższej przyszłości rozszerzyć działalność na inne najważniejsze rynki europejskie. Zgodnie z naszą strategią „W Europie, dla Europy” dążymy do wprowadzenia najnowocześniejszych rozwiązań motoryzacyjnych Chery, aby zapewnić klientom w Polsce płynne, innowacyjne i zrównoważone doświadczenia. Wspólnie z naszymi lokalnymi partnerami zlokalizujemy działalność, aby lepiej zintegrować się z polskim rynkiem i opracować zorientowane na klienta, przyszłościowe rozwiązania w zakresie mobilności.

Warto w tym miejscu przypomnieć, iż choć sama marka Chery właśnie świętuje rynkowy debiut, inne należące do tego koncernu marki (u nas to Omoda i Jaecoo) zostały już wcześniej wprowadzone do sprzedaży, a oferowane przez nie modele gwałtownie zyskały uznanie klientów. Co więcej, o zaangażowaniu Chery w Europie i bardzo poważnym traktowaniu klientów świadczy także stworzenie Europejskiego Centrum R&D (badań i rozwoju) we Frankfurcie (łącznie na świecie Chery ma ich aż osiem, zatrudniających ponad 20 tys. inżynierów), a także lokalna produkcja samochodów marki Ebro w fabryce w Hiszpanii.

Warszawska premiera Chery miała imponującą oprawę i zgromadziła mnóstwo przedstawicieli m.in. ze świata mediów.

Zainteresowanie prezentowanymi podczas premiery samochodami (Tiggo 7 oraz Tiggo 8) było ogromne. fot. Chery
Podczas premiery Chery w Polsce obecni byli przedstawiciele koncernu, w tym Charlie Zhang, wiceprezes Chery Automobile i wiceprezes wykonawczy Chery International (drugi z prawej), którzy m.in. odpowiadali na pytania zebranych dziennikarzy. fot. Chery

Oczywiście kulminacyjnym punktem programu premiery Chery w Polsce była prowadzona przez Jochena Tuetinga, dyrektora zarządzającego Centrum Badań i Rozwoju Chery Europe, prezentacja dwóch modeli, które jako pierwsze trafią do sprzedaży w Polsce – Tiggo 7 oraz Tiggo 8, zarówno w wersjach spalinowych, jak i hybrydowych plug-in (Super Hybrid). Do końca bieżącego roku gama modeli Chery w Polsce zostanie rozszerzona o dwa kolejne SUV-y: Tiggo 4 oraz Tiggo 9.

Chery startuje ze sprzedażą w Polsce i jako pierwsze w salonach pojawią się modele Tiggo 7 oraz Tiggo 8.

Oto najważniejsze informacje (w tym ceny) dotyczące wprowadzonych na polski rynek modeli SUV-ów Chery: Tiggo 7 oraz Tiggo 8.

Tiggo 7

Tiggo 7 to samochód należący do niezwykle popularnej klasy kompaktowych SUV-ów. Jego wymiary są następujące: długość 455,3 cm, szerokość 186,2 cm, wysokość 169,6 cm, rozstaw osi 267 cm. Pojemność bagażnika wynosi aż 500 l (maksymalnie 1305 l). Atrakcyjnie stylizowane Tiggo 7 jest oferowane do wyboru w dwóch wariantach napędowych: spalinowym i hybrydowym plug-in.

W tym pierwszym zastosowano turbodoładowaną czterocylindrową jednostkę benzynową o pojemności 1,6 l, rozwijającą 147 KM i 275 Nm, połączoną z automatyczną dwusprzęgłową przekładnią o 7 biegach. W wariancie przednionapędowym auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,3 s i może się rozpędzić do 180 km/h. Co szczególnie istotne, Tiggo 7 1.6 T-GDI jest oferowane także w odmianie z napędem na cztery koła (kierowca ma możliwość wyboru wielu trybów jego pracy, w zależności od nawierzchni, po której samochód się porusza). Tiggo 7 4x4 jest choćby dynamiczniejsze od modelu FWD, bo 100 km/h osiąga już po 9,4 s (prędkość maksymalna wynosi tyle samo).

Na szczególną uwagę zasługuje Tiggo 7 w przednionapędowej wersji Super Hybrid (PHEV). Jego układ napędowy jest w całości dziełem inżynierów Chery i zdobył w Chinach wiele wyróżnień. Składają się na niego m.in. specjalnie opracowany silnik 1.5 T-GDI (143 KM) o wysokiej sprawności cieplnej 44,5%, silnik elektryczny (204 KM), automatyczna skrzynia o trzech biegach głównych (łącznie 11 przełożeń) oraz bardzo pojemny akumulator trakcyjny 18,3 kWh (gwarantujący zasięg w trybie jazdy w pełni elektrycznej na poziomie 90 km). Systemowe parametry są imponujące: 279 KM i 365 Nm. Tiggo 7 Super Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,2 s. Wyjątkowo ważne jest to, iż energię w baterii można uzupełniać nie tylko prądem zmiennym, ale także stałym (z mocą do 40 kW), na stacjach szybkiego ładowania. Gdy akumulator jest rozładowany Tiggo 7 PHEV przez cały czas pozostaje samochodem bardzo ekonomicznym, zużywającym 6,0 l/100 km. Ogromną zaletą wersji PHEV jest bardzo duży, sięgający 1200 km, łączny zasięg (zbiornik paliwa ma 60 l).

Wśród przymiotów Chery Tiggo 7 warto wymienić także wysoki poziom bezpieczeństwa (to jedna z tych rzeczy, do których koncern przywiązuje szczególnie dużą wagę), wynikający tak z samej konstrukcji, jak i zastosowania łącznie 24 funkcji wspomagania kierowcy (tzw. ADAS) oraz siedmiu poduszek powietrznych.

Tiggo 7 ma na polskim rynku bardzo atrakcyjne ceny i jest oferowane w następujących wersjach:

  • 1.6 T-GDI Essential: 124 900 zł
  • 1.6 T-GDI Comfort: 134 900 zł
  • 1.6 T-GDI Prestige AWD (4x4): 154 900 zł
  • 1.5 T-GDI Plug-in Hybrid Essential: 149 900 zł
  • 1.5 T-GDI Plug-in Hybrid Prestige: 159 900 zł
Tiggo 7 ma atrakcyjną stylizację. W standardzie, w zależności od wersji, 18- lub 19-calowe obręcze. fot. Chery
Tiggo 7 jest oferowane w 4 kolorach dla wersji benzynowej i 4 dla hybrydowej. fot. Chery
Miękkie linie kokpitu sprawiają, iż kabina Tiggo 7 robi bardzo przyjemne wrażenie. We wspólnej obudowie znajdują się cyfrowe wskaźniki oraz centralny ekran (mają po 12,3 cala). fot. Chery
Bagażnik Tiggo 7 mieści 500 l. fot. Chery
Silnik 1.5 T-GDI został od podstaw opracowany do zastosowania w układzie hybrydowym i także jest dziełem konstruktorów Chery. fot. Chery

Tiggo 8

Drugim modelem Chery debiutującym w Polsce jest, większe od Tiggo 7, Tiggo 8. To już SUV klasy średniej, w dodatku siedmioosobowy. Gabaryty „ósemki” są następujące: długość 472,5 cm, szerokość 186 cm, wysokość 170,5 cm, rozstaw osi 271 cm. Bagażnik mieści od 193 przez 889 do 1930 l (za 3., 2. i 1. rzędem siedzeń). Zasługujące na miano prawdziwie rodzinnego samochodu Tiggo 8 robi wrażenie nie tylko wielkością, ale także wyważonym i atrakcyjnym designem (z ciekawymi elementami, jak np. chowane klamki) oraz przestronnością kabiny, możliwościami transportowymi oraz bogatym wyposażeniem seryjnym.

Tiggo 8 można kupić w dwóch przednionapędowych wariantach. Odmiana z benzynowym silnikiem 1.6 T-GDI (147 KM) współpracującym z dwusprzęgłowym 7-biegowym automatem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,8 s i uzyskuje prędkość 180 km/h.

Drugą odmianę wyposażono natomiast we wspomniany już wyżej układ Chery Super Hybrid generujący systemową moc 279 KM i pozwalający pokonać choćby ponad 1200 km bez tankowania i ładowania. Podobnie jak w przypadku Tiggo 7 akumulator trakcyjny o pojemności 18,3 kWh można ładować prądem stałym (do 40 kWh), a podczas jazdy w trybie elektrycznym da się pokonać 90 km. Tiggo 8 PHEV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 sekund, a po wyładowaniu baterii zużycie paliwa kształtuje się na bardzo niskim poziomie 6 l/100 km.

Warto podkreślić, iż wśród licznych aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa Tiggo 8 ma funkcję opracowaną specjalnie dla Europy - system CPD (Child Presence Detection). Wykrywa on obecność np. dzieci lub zwierząt i pomaga zapobiegać zagrożeniom takim jak przegrzanie kabiny lub brak wentylacji.

A tak przedstawiają się dostępne wersje Tiggo 8 oraz ich ceny:

  • 1.6 T-GDI Esential: 149 900 zł
  • 1.6 T-GDI Prestige: 159 900 zł
  • 1.5 T-GDI Plug-in Hybrid Essential: 169 900 zł
  • 1.5 T-GDI Plug-in Hybrid Prestige: 179 900 zł
Masywny grill jest charakterystyczny dla aut z całej rodziny Tiggo. fot. Chery
Jednym z atutów Tiggo 8 jest wynoszący 22,4 cm prześwit. fot. Chery
Elegancka stylizacja, bogate wyposażenie, przyjemne materiały (niemal 80% jest miękkich w dotyku) i zaawansowana elektronika: ekran systemu multimedialnego ma aż 15,6 cala. fot. Chery
Tiggo 8 jest seryjnie 7-osobowe i może się pochwalić wyjątkowo dużą przestrzenią ładunkową. fot. Chery

Świetna gwarancja, gwałtownie rosnąca sieć sprzedaży

Dla Chery równie ważne jak jakość i techniczne zaawansowanie pojazdów, są relacje z klientami. Już od początku działania na naszym rynku stworzono jedenaście punktów dealersko-serwisowych (szczegóły na stronie www.cherypolska.pl). Sieć będzie jednak gwałtownie rozwijana – do końca bieżącego roku ma objąć 30 punktów, natomiast w 2026 r. powiększyć się do aż 45.

Na szczególną uwagę zasługuje gwarancja, jaką objęte są samochody Chery w Polsce. Oto jej warunki:

Modele benzynowe

  • Gwarancja podstawowa: 7 lat lub 150 000 km (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej)

Modele hybrydowe typu plug-in

  • Gwarancja podstawowa: 7 lat lub 150 000 km (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej)
  • Akumulator, silnik i sterowanie elektroniczne: 8 lat lub 160 000 km (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej)

Specjalny zakres ochrony

  • Gwarancja na lakier: 3 lata
  • Gwarancja na korozję i perforację nadwozia: 12 lat

Gwarancja na części

  • 2 lata (bez limitu kilometrów)

Ponadto przewidziano 3 lata bezpłatnej pomocy drogowej (24 h/dobę, 365 dni w roku). Dodatkowe 4 lata bezpłatnej pomocy drogowej są dostępne przy regularnym serwisowaniu pojazdu w ASO Chery. Dzięki temu, iż Chery ma w Polsce centralny magazyn części zamienne mogą być dostarczone do dowolnego punktu dealerskiego w ciągu 24 godzin.

W ramach kooperacji z MAK Insurance Group przygotowano ofertę inauguracyjną – pełne pakietowe ubezpieczenie za 1 zł!

Gdy weźmie się pod uwagę wszystkie atuty Chery, wynikające z samej pozycji i ogólnego zaawansowania koncernu, jak i nowoczesnych produktów oraz rozbudowanej obsługi posprzedażowej, można śmiało stwierdzić, iż Chery z miejsca wyrasta na jednego z najpoważniejszych nowych graczy na naszym rynku motoryzacyjnym.

Idź do oryginalnego materiału