MAN eTGL debiutuje z zabudową chłodniczą na targach Solutrans 2025

3 tygodni temu

MAN Truck & Bus zaprezentuje na targach Solutrans 2025 w Lyonie nowy wariant w pełni elektrycznego podwozia MAN eTGL, dostosowany specjalnie do zabudów chłodniczych. Premiera ta rozszerza zeroemisyjne portfolio marki.

Nowy eTGL dla logistyki chłodniczej

12-tonowy MAN eTGL umożliwia bezemisyjny i cichy lokalny transport dystrybucyjny towarów wrażliwych na temperaturę, takich jak artykuły spożywcze. Pojazd, wyposażony w akumulatory o pojemności 160 kWh, zapewnia zasięg do 310 kilometrów. Dzięki technologii szybkiego ładowania, uzupełnienie energii od 10% do 80% trwa zaledwie około 35 minut. Pozwala to zwiększyć dzienny zasięg pojazdu choćby do 600 kilometrów przy wykorzystaniu przerw na ładowanie.

Dzięki interfejsowi wysokiego napięcia, agregat chłodniczy czerpie energię bezpośrednio z elektrycznego systemu pojazdu. Zapewnia to wysoką efektywność i niską masę własną. eTGL oferuje ładowność do 6,6 tony.

Wzrost efektywności i modułowa budowa

Modele eTGL, eTGS i eTGX korzystają z najnowszych usprawnień w zakresie efektywności, takich jak bardziej energooszczędne układy pomocnicze i zoptymalizowane funkcje jazdy. eTGL bazuje na modułowym systemie komponentów elektrycznych, co umożliwia tworzenie wielu indywidualnych konfiguracji ciągników siodłowych i podwozi, pozwalających realizować niemal wszystkie zadania transportowe. Pojazdy elektryczne MAN udowadniają swoją skuteczność w codziennej eksploatacji: około 400 pojazdów eTGX i eTGS pokonało już łącznie ponad dziewięć milionów kilometrów, przy średnim zużyciu wynoszącym zaledwie około 93 kWh na 100 kilometrów.

Klienci decydujący się na zakup eTGL mogą skorzystać z kompleksowego doradztwa w zakresie eMobilności w formule 360 stopni, które obejmuje m.in. indywidualne analizy eksploatacji i zapotrzebowania na infrastrukturę ładowania, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki logistyki chłodniczej.

Idź do oryginalnego materiału