Mahindra Thar Roxx kontra trzydrzwiowy Thar — Który jest lepszym samochodem terenowym? – Wiadomości samochodowe

oen.pl 10 miesięcy temu


Wraz z premierą modelu Mahindra Thar Roxx, która odbędzie się w ciągu najbliższych kilku dni, rozpocznie się walka o możliwości terenowe z trzydrzwiowym modelem Thar.

Termin „SUV” obejmuje szeroką kategorię w Indiach, od crossoverów, takich jak Seltos i Creta, po podniesione hatchbacki, takie jak Ignis, Citroen C3, Tata Punch, Hyundai Exter itd. Jednak wśród tych pseudo-SUV-ów niektóre przetrwały, takie jak Mahindra Thar, Maruti Suzuki Jimny i Force Gurkha. Teraz pojawił się nowy gracz, Mahindra Thar Roxx, który zostanie wprowadzony na rynek 15 sierpnia.

Nadchodzący Mahindra Thar Roxx będzie konkurował z Gurkha i Jimny pod pewnymi względami, jednak będzie musiał sprostać możliwościom Thar, zwłaszcza w terenie. Jak więc wypadną te dwa modele pod względem możliwości w terenie? Przekonajmy się.

Mahindra Thar Roxx kontra trzydrzwiowy Thar — specyfikacje silnika

To, co sprawia, iż ​​SUV jest zdolny, to jego silnik, a zacznijmy od specyfikacji silnika nowego Thar Roxx i jego trzydrzwiowego odpowiednika, Thar. Obecny Mahindra Thar ma trzy opcje silnika — 1,5-litrowy silnik wysokoprężny, 2,2-litrowy silnik wysokoprężny i 2,0-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. Opcje skrzyni biegów obejmują manualną i automatyczną.

Raporty: Maruti Grand Vitara testowany zderzeniowo w Bharat NCAP

Pęknięcia bańki na rynku pojazdów elektrycznych: 51% właścicieli pojazdów elektrycznych chce przejść na pojazdy z silnikiem spalinowym

GNSS przejmie obowiązki Fastags — wszystko, co musisz wiedzieć

Nissan wprowadzi 5 nowych SUV-ów do 2026 r. — brat Dustera i kompaktowy pojazd elektryczny na pokładzie

Specyfikacje 1,5 D 2.2 D 2,0 P
Przemieszczenie 1,5-litrowy silnik wysokoprężny 2,2-litrowy silnik wysokoprężny 2,0-litrowy silnik benzynowy
Moc 117 KM 130 KM 150 KM
Moment obrotowy 300 Nm 300 Nm 320 Nm
Skrzynia biegów MT MT/AT MT/AT
Układ napędowy RWD 4WD 4WD

Podstawowa wersja Thar o pojemności 1,5 litra jest dostępna tylko z napędem na dwa koła (tył), podczas gdy pozostałe dwa silniki mają standardowo napęd 4X4. W przypadku Thar Roxx można spodziewać się tych samych opcji silnika w tej samej konfiguracji.

Mahindra Thar Roxx kontra trzydrzwiowy Thar — możliwości terenowe

Jeśli chodzi o możliwości terenowe Roxx, biorąc pod uwagę jego układ napędowy i konfigurację napędu, można by pomyśleć, iż będzie równie sprawny jak trzydrzwiowa wersja Thar. Nie. Chociaż Roxx ma sprawną opcję 4X4 na pół etatu, jego wymiary będą wadą. Podczas gdy Roxx będzie miał taki sam kąt natarcia i zejścia jak trzydrzwiowy Thar, w tym taki sam prześwit, dłuższy rozstaw osi ograniczy kąt rampowy Roxx.

Chociaż Mahindra nie ujawniła szczegółów wymiarów Thar Roxx, możemy się spodziewać, iż będzie on o około 20 procent dłuższy, co może również skutkować dłuższym rozstawem osi. Jednak dla przeciętnej osoby będzie to ledwo zauważalne. Mimo to Thar Roxx będzie posiadał wszystkie terenowe gadżety wersji trzydrzwiowej, w tym Brake Locking Differential.

Mahindra Thar Roxx kontra trzydrzwiowy Thar — który powinieneś wziąć pod uwagę?

Jeśli chodzi o codzienne użytkowanie, Thar Roxx ma wiele sensu, ze względu na dodatkowe siedzenia i przestrzeń bagażową, a także może zabrać się w długie podróże autostradą dzięki swoim wydajnym silnikom. Roxx będzie również wydajny, gdy skończy się asfalt i zacznie się zabawa, jednak wersja trzydrzwiowa zawsze będzie miała tutaj przewagę.

Ale tam, gdzie trzydrzwiowy Thar musi przyznać się do porażki, to na długich trasach autostradowych. Będąc kompaktowym pojazdem i ścisłym czteromiejscowym, nie ma miejsca na bagaż, a jeżeli planujesz długą podróż, musi to być tylko dla dwóch osób.




Źródło

Idź do oryginalnego materiału