Jak działa serwis Omoda i skąd biorą części zamienne?

moto-przestrzen.pl 5 godzin temu

Rok po debiucie marek OMODA & JAECOO w Polsce, firma konsekwentnie buduje pozycję nie tylko poprzez ofertę nowoczesnych SUV-ów, ale dynamicznie rozwijającą się sieć serwisową i zaplecze posprzedażowe. Dostępność części, lokalizacja magazynów oraz wielkość sieci sprzedaży to tematy, które regularnie wzbudzają zainteresowanie kierowców. Jak sytuacja wygląda w OMODA & JAECOO? O odpowiedź poprosiliśmy Łukasza Kozłowskiego, Dyrektora Działu Aftersales OMODA & JAECOO Polska.

Na polskim rynku działa już niemal 50 autoryzowanych punktów sprzedaży i serwisów, a sieć ta systematycznie się rozwija. Klienci mogą liczyć na 24-godzinną dostępność części z centralnego magazynu, pomoc drogową 24/7 oraz samochód zastępczy w razie awarii lub wydłużonej naprawy. Dzięki temu kierowcy mają zapewniony łatwy dostęp do przeglądów, napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych.

„Wiemy, iż pytania o serwis i części to naturalny element decyzji przy wyborze nowej marki samochodowej. Naszą odpowiedzią jest dostępna infrastruktura, gotowa działać tu i teraz, dla wszystkich naszego klienta w Polsce” — mówi Łukasz Kozłowski, After Sales Director OMODA & JAECOO Polska.

Rozwój i lokalne zaopatrzenie

Firma deklaruje długoterminową obecność na polskim rynku i stawia na lokalne zaopatrzenie. Kluczową rolę w obsłudze klientów odgrywa Centralny Magazyn Części Zamiennych w Duchnicach pod Warszawą, który zapewnia szybkie dostawy komponentów do autoryzowanych serwisów.

Zobowiązaliśmy się wobec rynku, iż części zamówione przez dealerów dotrą z naszego magazynu do salonu/serwisu w ciągu 24 godzin. Oczywiście sporadycznie zdarzają się opóźnienia, ale stanowią one margines w naszej codziennej pracy. W wyjątkowych sytuacjach, aby przyspieszyć realizację, korzystamy również z zapasów w naszych magazynach w innych krajach – m.in. w Wielkiej Brytanii, Belgii, Włoszech czy Hiszpanii. Wiemy, iż sprawna obsługa posprzedażowa i serwis to najważniejszy element wizerunku naszej marki” – dodaje Łukasz Kozłowski.

Firma informuje, iż Centralny Magazyn Części Zamiennych jest regularnie zaopatrywany w części zamienne. jeżeli ich nie ma w danym czasie lub dany salon potrzebuje ich w większej liczbie, magazyn sprowadza komponenty drogą morską, która transportuje części maksymalnie w ciągu 3 miesięcy. W wyjątkowych sytuacjach, polski oddział OMODA & JAECOO zamawia je drogą samolotową, by przyspieszyć sprowadzenie ich z Chin.

Podstawowe elementy wsparcia posprzedażowego w OMODA & JAECOO to:

  • gwarancja 7 lat / 150 000 km lub 3 lata bez limitu kilometrów;
  • gwarancja mechaniczna – 3 lata;
  • gwarancja na lakier – 3 lata;
  • gwarancja na perforację korozyjną – 12 lat;
  • części zamienne i akcesoria – 2 lata bez limitu kilometrów.

„Każdy samochód OMODA & JAECOO objęty jest standardową gwarancją na 7 lat lub 150 000 km, niezależnie od tego, czy to wersja elektryczna, spalinowa, czy hybryda typu plug-in. W przypadku kluczowych elementów układu elektrycznego – takich jak bateria trakcyjna, silnik elektryczny czy moduł sterujący – w modelach hybrydowych, ochrona została wydłużona do 8 lat lub 160 000 km” – mówi Łukasz Kozłowski, dodając: „Dodatkowo zapewniamy 3-letnią gwarancję na lakier, aż 12-letnią ochronę antykorozyjną oraz 2-letnią gwarancję na części zamienne, bez ograniczeń przebiegu.”

Wzorem najlepszych praktyk rynkowych, marka wprowadziła standardy, które już sprawdziły się w ramach globalnej sieci CHERY:

  • 24-godzinna dostępność części z centralnego magazynu,
  • pomoc drogowa 24/7,
  • samochód zastępczy w razie awarii lub wydłużonej naprawy.

Rok pełen wyzwań i sukcesów

W ciągu pierwszego roku obecności w Polsce OMODA & JAECOO osiągnęły wynik blisko 7,5 tys. zarejestrowanych samochodów, a sprzedaż osiągnęła już poziom ponad 1000 pojazdów miesięcznie. Wprowadzenie modelu OMODA 9 Super Hybrid w segmencie samochodów o cenie powyżej 200 tys. zł okazało się sukcesem – tylko w czerwcu zarejestrowano 227 sztuk OMODA 9, co dało temu modelowi pozycję lidera wśród hybryd plug-in w Polsce. W październiku firma będzie obchodzić swój pierwszy jubileusz w naszym kraju, prezentując także dwa nowe modele: JAECOO 5 oraz OMODA 5 Hybrid. Firma nie zwalnia więc tempa i szykuje dla klientów nowości. Wraz z wprowadzeniem nowych modeli i gwałtownie powiększającą się flotą pojazdów, OMODA & JAECOO Polska wprowadza także niezbędne zmiany w polityce posprzedażowej.

Do końca roku firma planuje wprowadzenie w Polsce nowej, specjalnej polityki części zamiennych. W przypadku, kiedy serwis nie będzie w stanie zapewnić części w deklarowanym czasie, klient indywidualny będzie mógł liczyć choćby na 30% rabatu.

Firma zapewnia też ciągłe dostawy części zamiennych. Jeszcze w trzecim kwartale tego roku do Polski wpłynie 50 kontenerów z częściami zamiennymi. Części zostały zamówione zarówno pod bieżące naprawy, jak przyszłe przewidywane potrzeby, w oparciu o zebrane z ostatniego roku dane części rotujących.

OMODA & JAECOO przygotowuje się również do uruchomienia kolejnego magazynu części, obsługującego wschodnią część Europy – kraje bałtyckie, Czechy, Słowację, Węgry i kraje bałkańskie, a także Polskę.

Idź do oryginalnego materiału