Na rynku samochodów, gdzie SUV-y nie przestają być modne, Hyundai i20 nieoczekiwanie zostaje dostrzeżony jako bardzo praktyczny samochód. Nie bez wpływu na ten fakt pozostaje atrakcyjne cennik i odświeżenie modelu, które przyciąga kupujących do salonów.
Hiszpanię ogarnia szał zakupowy i tani Hyundai staje się kwietniowym hitem
Nie wszyscy chcą mieć SUV-a w garażach. Często wystarczy im praktyczny miejski model. Koreański producent Hyundai, ma taki w ofercie. Z nowoczesnym wyglądem i bogatym wyposażeniem i20 zawojował w kwietniu Hiszpanię. Podsumowania sprzedaży zaskoczyły rynek, bo model Hyundaia zepchnął z podium wielką gwiazdę MG osiągając historyczny dla koreańskiej marki wynik. W efekcie MG ZS spadł na trzecią pozycję bestsellerów w tym kraju. Dla Dacii stanowi to wyraźne ostrzeżenie, choć udało jej się po raz kolejny pobić wszystkich rywali swoim Sandero.
Kwietniowy boom zakupowy pozwolił koreańskiej marce podbić sprzedaż i trafić na 21 pozycję wśród najlepiej sprzedających się modeli w 2025 roku. Dla porównania Toyota ze swoim modelem Yaris Cross znalazła się na 5 pozycji, dając się wyprzedzić Ibizie od Seata. W rankingu marek japoński producent powrócił w kwietniu na pierwszą pozycję, ale Hyundai jest tuż za nim. Wydaje się zatem, iż kierowcy dostrzegli potencjał oferty koreańskiej marki. W czym tkwi tajemnica sukcesu Hyundaia i20?
Bezkonkurencyjny cennik, ale to niejedyny atut modelu i20
Kluczem do sukcesu nowego i20 w Hiszpanii jest na pewno cena. To jednak nie jest model, którego głównym atutem jest jedynie cennik.
W Hiszpanii najtańszy i20 zaczyna się od 16 410 euro. Zakup można sobie sfinansować na przykład rozkładając go na raty po 90 euro za miesiąc ( po wpłacie 7 027,65 euro). Od zawsze był postrzegany, jako model o doskonałym stosunku jakości do ceny. Tyle iż podobnie jak w Polsce, nigdy nie należał do tych z Top 3 najlepiej sprzedających się modeli w swojej kategorii. Poprawa jego wyników nie tylko historyczny wynik na hiszpańskich drogach. To dowód na to, iż Hyundai wykonał doskonałą pracę, co przekłada się na efekt.
Odnowiony praktyczny model ma prawo starać się teraz o pozycję lidera w segmencie B. Hyundai mu to ułatwia, oferując go w atrakcyjnej cenie a w Polsce na dokładkę ze sporym rabatem. Nowy i20 napędzany wydajnym silnikiem benzynowym zadowala się spalaniem między 5,1-5,8 l/100 km. W hiszpańskim katalogu jest dziś poszukiwana wersja z technologią hybrydową 48V w 3 wersjach wyposażenia do wyboru. O sukcesie tego modelu decyduje zatem także etykieta eko. jeżeli chodzi o wyposażenie, to choćby najtańszy wariant z manualną skrzynią biegów nie musi się niczego wstydzić. Trzeba za niego zapłacić w Hiszpanii 19 770 euro (niecałe 84 000 zł).
Podsumowanie
Jeśli spojrzymy na ofertę Hyundaia i20 w Polsce, to najtańszy PURE kosztuje jedyne 79 600 zł. jeżeli jednak chcemy być bardziej eko, to możemy kupić go z fabryczną instalacją LPG. Takie rozwiązanie pozwala pokonać choćby 1200 km na jednym baku bez utraty gwarancji producenta. Nowy, bardziej sportowy i20 N Line startuje od 78 900 zł. To bardzo dobra oferta, która po obniżce pozwala sięgnąć po lepiej wyposażone wersje modelu.
Samochód pozostaje w doskonałej relacji ceny do jakości. W dobie zapotrzebowania na bardziej eko wydajne napędy technologia hybrydyzacji nie jest jednak bez znaczenia.