Hit Toyoty w hybrydzie za 87 400 zł. Ta oferta może zaniepokoić MG i BYD

1 tydzień temu

Pozycja tej japońskiej marki w naszym kraju jest niezagrożona. choćby Skoda musi uznać jej wyższość, choć przez lata to ona dominowała w Polsce. Na znakomite wyniki sprzedażowe wpływają nie tylko SUV-y i crossovery. Samochody z konwencjonalnymi nadwoziami też stanowią motor napędowy, co ma związek z korzystnymi cenami. Hit Toyoty w hybrydzie jest teraz dostępny za 87 400 zł. I niektórzy klienci już z tego korzystają.

Wizerunek budowany od lat

To nie jest najbardziej emocjonujący model, ale jego renoma stanowi niepodważalny argument dla potencjalnych nabywców. Przez lata uchodzi za najbardziej niezawodny pojazd w swoim segmencie. Czy słusznie? Wiele zależy od sposobu eksploatacji, ale trzeba uczciwie przyznać, iż to trwała i sprawdzona konstrukcja.

Hit Toyoty w aktualnym wydaniu to już czwarta generacja – i to po liftingu. Prezentowane wcielenie jest produkowane od 2020 roku, co oznacza połowę stażu rynkowego. Podejrzewamy, iż producent zdecyduje się na jeszcze jedną modernizację, by utrzymać zainteresowanie autem.

Toyota Yaris Active, fot. Toyota

To Toyota Yaris, która należy do najpopularniejszych samochodów nad Wisłą. Jak podaje Instytut SAMAR, zajmuje siódme miejsce w tegorocznym rankingu rejestracji. Znajduje się między Hyundaiem Tucsonem a Volkswagenem T-Roc.

Kluczowi konkurenci, czyli Renault Clio i Dacia Sandero są poza dziesiątką, co pokazuje, iż to bezapelacyjna liderka segmentu B. Z pewnością pomogły w tym floty, ale prywatni nabywcy też chętnie wybierają ten model.

Hit Toyoty z napędem hybrydowym

Japończycy stosują dobrze znaną strategię napędową opartą na hybrydach HEV, czyli samoładujących. Takie układy wyróżniają się oszczędnością oraz wysokim poziomem niezawodności, co przekłada się na bezstresową eksploatację.

Hit Toyoty skrywa podstawową konstrukcję z tej gamy. Fundamentem jest wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra. Ma trzy cylindry, ale jego kultura pracy jest przyzwoita, dlatego użytkownicy na nią nie narzekają.

Toyota Yaris Active, fot. Toyota

Uzupełnieniem silnika spalinowego jest jednostka elektryczna oraz niewielka bateria litowo-jonowa. Hybrydowy Yaris w bazowym wydaniu oferuje 116 koni mechanicznych. Za ich przenoszenie odpowiada bezstopniowa przekładnia e-CVT.

Japońskie auto miejskie jest stosunkowo lekkie, dlatego dynamika nie budzi zastrzeżeń. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 9,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 175 km/h. Średnie zużycie w cyklu mieszanym to około 4 litry.

Toyota Yaris Hybrid w dobrej cenie

Kwota wyjściowa nie wydaje się mała, ale trzeba uwzględnić zastosowaną technologię i dobry poziom utrzymywania wartości. Należy dodać, iż bliźniacza Mazda2 w niemal identycznej konfiguracji kosztuje ponad 100 tysięcy. A to już znacząca różnica.

Toyota Yaris Active, fot. Toyota

Za 87 400 zł można kupić podstawowy egzemplarz, który dysponuje 116-konnym układem hybrydowym. W ofercie jest też wariant wzmocniony, czyli 130-konny, ale nie oferuje dużo lepszej dynamiki, dlatego w większości przypadków nie warto dopłacać. Wersja bazowa, czyli Active oddaje do dyspozycji m.in.:

  • dotykowy ekran multimedialny (9 cali)
  • skórzaną kierownicę
  • światła LED do jazdy dziennej
  • kolorowy komputer pokładowy
  • klimatyzację
  • elektrycznie sterowane szyby pierwszego rzędu

To oferta dla pragmatyków, którzy nie chcą dopłacać do modniejszych modeli (np. Yaris Cross). Hit Toyoty sprawdza się najlepiej w mieście, ale ma wystarczający potencjał, by radzić sobie również na trasie. To sprawdzone auto, które powinno zapewniać spokojną jazdę swojemu użytkownikowi.

Idź do oryginalnego materiału