Francuski SUV z silnikiem polskiej produkcji zachwycał tu ceną choćby 96 000 zł. Wtedy Toyota odpaliła swoje rabaty i skończyła się zabawa

4 godzin temu

W tym roku Grecja miała mieć nowego bestsellera. Wiele wskazywało na to, iż sięgnie po niego francuski SUV koncernu Stellantis, do którego siliniki produkowane są w Tychach. Jednak przed ostatnim kwartałem Toyota odpaliła tam takie rabaty, iż jej bestsellerowy crossover powrócił na szczyt.

Wrzesień był w Grecji najbardziej obfitym miesiącem pod względem sprzedaży nowych samochodów. Z danych SEAA wynika, iż do bazy dodano bowiem 12 273 nowych aut, czyli o 27 proc. więcej niż w tym samym miesiącu rok temu. Dzięki temu grecki rynek motoryzacyjny jest na coraz większym plusie (+3,9 proc.). Od stycznia do września 2025 r. zarejestrowano tam już 112 232 nowych pojazdów.

Francuski SUV już witał się z gąską

W zeszłym miesiąc Toyota Yaris Cross rozbiła bank, odnotowując 904 rejestracje. Wygrany wrzesień pozwolił jej powrócić na czoło rankingu modelowego. Z 5 637 rejestracjami przed ostatnim kwartałem jest na dobrej drodze do obrony tytułu greckiego bestsellera. Choć rejestracje tego crossovera spadły o 12 proc., to w ostatnim czasie hybrydowy B-SUV sporo nadrabia. Wpływ na to mają oczywiście rabaty, dzięki którym tamtejsze ceny zaczynają się od ok. 102 tys. zł (w przeliczeniu).

Toyota Yaris Cross. // fot. materiały prasowe

To sprawiło, iż prowadzący przez większość roku Peugeot 2008 (5 326 szt.) spadł na drugą lokatę. Francuski SUV z „polskim” silnikiem sprzedaje się w tym roku o 24,4 proc. lepiej. Jednak przy cenie od 96 tys. zł (w przeliczeniu) za miękką hybrydę, coraz trudniej mu konkurować z pełną hybrydą Yarisa Cross. Niemniej, francuski SUV segmentu B przez cały czas ma szansę wygrać rok, a przynajmniej uniemożliwić Toyocie zdobycie dubletu jak rok temu. Trzecią lokatę zajmuje tam w tej chwili „zwykły” Yaris (4 276 szt.) w nadwoziu hatchback.

Koncern Stellantis ma jednak jeszcze jednego asa w rękawie, który może tam powalczyć o podium. Jest nim Citroen C3 (4 244 szt.), który po wrześniu spadł na czwarte miejsce. Czołową piątkę w Grecji uzupełnia Suzuki Vitara (3 347 szt.). Ciekawie za to wygląda rywalizacja o szóstą lokatę, które jest w zasięgu aż 5 modeli. W niesamowitym ścisku po trzech kwartałach są tam: Kia Picanto (2 904 szt.), Opel Corsa (2 873 szt.), Fiat Panda (2 872 szt.), Suzuki Swift (2 861 szt.) i Peugeot 208 (2 850 szt.). Wszystkich może też pogodzić jedenasta Toyota C-HR (2 697 szt.).

Peugeot 2008. // fot. materiały prasowe

Toyota sprzedaje najwięcej

O ile wśród modeli rywalizacja jest zacięta, o tyle w rankingu marek sytuacja w czubie jest jasna. Grecki rynek jest pod wyraźnym panowaniem Toyoty (17 280 szt.), która ma 15,4 proc. udziału w rynku. W przypadku drugiego Peugeota (9 300 szt.) jest on niemal o połowę niższy (8,3 proc.). Do czołowej trójki wbił się Hyundai (8 115 szt.), a ten rok poza nią może spędzić Suzuki (7 368 szt.). W Top 5 jest też Opel (6 110 szt.), a najpopularniejsza marka premium to BMW (5 667 szt.).

Idź do oryginalnego materiału