FAW-Volkswagen oraz Huawei Cloud wspólnie otworzyli w Foshan pierwszą w kraju „chmurową” fabrykę samochodów, inaugurując nowy rozdział cyfrowej transformacji w chińskim przemyśle motoryzacyjnym. Wydarzenie to symbolizuje przyspieszenie procesu integracji technologii cyfrowych i przemysłowych oraz wyznacza kierunek dla rozwoju inteligentnej produkcji w branży automotive.
Fabryka oparta „na chmurze”
Wczoraj, 19 maja 2025 roku, w Foshan odbyła się uroczystość odsłonięcia tablicy pierwszej w Chinach rozproszonej fabryki samochodów „w chmurze”, zbudowanej przez FAW-Volkswagen przy wsparciu Huawei Cloud. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele czołowych firm cyfrowych z regionu Delty Rzeki Perłowej, partnerzy ekosystemu oraz media. Była to także okazja do zwiedzenia zakładu oraz wymiany doświadczeń na temat implementacji rozwiązań smart manufacturing w sektorze motoryzacyjnym.
Wiceprezes zarządu FAW-Volkswagen, Xie Qiang, podczas przemówienia podkreślił, iż branża motoryzacyjna stoi u progu gwałtownych zmian. Transformacja w kierunku elektromobilności i inteligentnych pojazdów to już nie tylko trend, ale konieczność, a cyfryzacja produkcji – klucz do utrzymania konkurencyjności. FAW-Volkswagen konsekwentnie rozwija innowacyjne rozwiązania, wdrażając technologie z obszarów big data, elektromobilności oraz mobilności przyszłości.

Xie Qiang, zastępca sekretarza komitetu partyjnego oraz przewodniczący związku zawodowego FAW-Volkswagen
Huawei Cloud i CloudMatrix
Huawei Cloud, będący partnerem strategicznym projektu, wnosi zaawansowane rozwiązania z zakresu infrastruktury chmurowej i AI. Jak podkreślił Gao Jianghai, prezes Huawei Cloud Public Cloud Business, celem firmy jest tworzenie fundamentów cyfrowych dla całych sektorów gospodarki. w tej chwili Huawei Cloud działa w 33 regionach świata, oferując 96 stref dostępności i gwarantując bardzo niskie opóźnienia – 30 ms na terenie Chin i 50 ms na rynkach zagranicznych. Sercem nowej architektury jest CloudMatrix 384 – superwęzeł przeznaczony do obsługi najbardziej wymagających zastosowań AI oraz przetwarzania ogromnych wolumenów danych.

Gao Jianghai, prezes działu usług chmury publicznej Huawei Cloud
W nowej fabryce FAW-Volkswagen zastosowano architekturę rozproszonej chmury: główna infrastruktura oparta jest o chmurę w centrali w Changchun, natomiast oddziały i fabryki korzystają z rozwiązania CloudPond. Dzięki temu możliwe jest pełne zintegrowanie danych oraz zarządzanie procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym – bez względu na lokalizację zakładów. Platforma umożliwia centralną koordynację badań, produkcji i łańcucha dostaw, zwiększając efektywność i odporność operacyjną.