Elektryczny motocykl w klasycznym wydaniu. Mnie kupili

20 godzin temu

Maeving, brytyjski producent elektrycznych motocykli zaprezentował RM2 – pierwszy model z dwuosobowym siedzeniem i kufrem. Firma oferuje elektryczną technologię w klasycznej oprawie. Chwali się także produkcją na wyspach. Tam „klasyczne elektryki” zagościły na dobre – teraz Maeving zamierza podbić USA i kontynentalną Europę.

Recenzje i pierwsze jazdy podkreślają komfort i łatwość prowadzenia. Codzienne użytkowanie mają ułatwiać wymienne baterie, które właściciel może podładować w domu. Nowy model kosztuje około 38 500 zł, a pierwsze dostawy planowane są na styczeń 2026 roku.

Poznajcie RM2

RM2 to rozwinięcie wcześniejszych modeli Maeving – ma ten sam układ napędowy co RM1S. Deklarowana prędkość maksymalna to 113 km/h (70 mph), a maksymalny zasięg to ok. 130 km. Główną zmianą jest dłuższe siedzenie – podwójne zamiast pojedynczego, co pozwala na przewóz pasażera lub montaż kufra.

Projektanci – podobnie jak w przypadku wcześniejszych modeli – zaakcentowali retro styl: analogowy licznik, duża lampa i skórzana kanapa nawiązują do klasycznej estetyki. Firma zatrudniła w zespole byłego menedżera produktu z Triumph, co widać w detalach. RM2 to elektryk, który wygląda dobrze, jak oczko w głowie ojca stojące w grażu. Nie młodzieżowo i pokracznie jak BMW CE 02 i nie jak karykatura motocykli z Cyberpunka czy Akiry – mnie kupili.

Jak się tym jeździ?

Do wyboru są trzy tryby jazdy: Eco (niecałe 50 km/h), tryb 1 (do 72 km/h) i tryb S, który odblokowuje pełną moc i maksymalną prędkość. Producent chwali się także wymiennymi bateriami, które można wyjąć i ładować w domu. Podładowanie z 20 do 80 proc. ma trwać niecałe trzy godziny. Takie rozwiązanie minimalizuje największą bolączkę elektromobilności – ograniczony zasięg – przynajmniej w miejskich warunkach.

Maeving może być niezłą alternatywą dla mniejszych motocykli, skuterów i rowerów elektrycznych – testerzy opisują jazdę jako płynną i przewidywalną. Brak skomplikowanej obsługi (brak biegów, sprzęgła) jest atutem dla nowych kierowców. Dla tych w Stanach firma przygotowała także inną zachętę: program zwrotu części kosztów kursu na prawo jazdy (do 250$ – ok. 900 zł).

Co oferuje konkurencja?

Producent oferuje mobilny serwis w wybranych regionach – niestety, na nasz rynek nie spojrzał jeszcze łaskawym (czy może raczej – chciwym?) okiem. Cena RM2 w Wielkiej Brytanii to £7,995 – w przeliczeniu ok. 38 500 zł. Dla porównania, BMW CE 02 startuje od 27 750 zł, a Harley LiveWire od 36 500 zł. Oba posiadają wyjmowane baterie, miejsce dla drugiej osoby przewiduje tylko ten drugi – ale żaden nie oferuje tego klasycznego looku.

Źródło: Maeving

motocyklepojazdy elektryczne
Idź do oryginalnego materiału