
Porsche AG otwiera nowy rozdział w segmencie luksusowych SUV-ów, prezentując w pełni elektryczne Cayenne. To najmocniejsze Porsche w historii i jednocześnie w pełni funkcjonalny, komfortowy duży SUV, a nie mające siłą rzeczy kompromisy w kwestii komfortu auto wyczynowe.
Model ten nie tylko kontynuuje legendę marki, ale z miejsca staje się najmocniejszym seryjnie produkowanym samochodem Porsche w historii. W chwili premiery dostępne są dwa warianty – Cayenne Electric oraz Cayenne Turbo Electric – które w Polsce można już zamawiać w cenie od 446 000 zł za wersję bazową i 727 000 zł za topową odmianę.
Nowa generacja Cayenne łączy osiągi supersamochodu z pionierską techniką. Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, podkreśla, iż auto „wyznacza nowe standardy w segmencie SUV-ów – zarówno pod względem adekwatności jezdnych, jak i ładowania”. Jednocześnie, pomimo elektryfikacji, Porsche zapewnia, iż w ofercie pozostaną warianty z silnikami spalinowymi i napędami hybrydowymi.

Osiągi: 2,5 sekundy do setki dzięki technologii z motorsportu
Sercem najmocniejszej odmiany jest zespół napędowy, który z funkcją Launch Control rozwija moc do 850 kW, czyli imponujących 1156 KM , przy maksymalnym momencie obrotowym 1500 Nm. Te parametry przekładają się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,5 sekundy.
Wariant Turbo otrzymał innowacyjne, bezpośrednie chłodzenie olejowe silnika elektrycznego tylnej osi, co jest rozwiązaniem wziętym prosto ze świata sportów motorowych i kluczowym dla utrzymania wysokiej mocy ciągłej. Dodatkowo kierowcy mogą aktywować na 10 sekund funkcję Push-to-Pass, która zapewnia dodatkowe 130 kW (176 KM).
Równie imponujący jest poziom odzysku energii. Cayenne Electric oferuje rekuperację na poziomie bolidu Formuły E, osiągając moc do 600 kW. W codziennej eksploatacji oznacza to, iż aż 97% wszystkich operacji hamowania jest wykonywanych wyłącznie przez silniki elektryczne.

Przełom w ładowaniu: architektura 800V i 400 kW
Porsche postawiło na architekturę 800 V, która pozwala na wiodącą w klasie moc ładowania. Nowo opracowany akumulator wysokonapięciowy ma pojemność 113 kWh , a jego optymalne chłodzenie pozwala na przyjęcie prądu stałego z maksymalną mocą do 390 kW, a w określonych warunkach choćby 400 kW.
Dzięki temu uzupełnienie energii od 10 do 80% zajmuje mniej niż 16 minut. To sprawia, iż 10-minutowe ładowanie może zwiększyć zasięg o ponad 325 km. Cayenne Electric to również pierwsze Porsche, które opcjonalnie wspiera ładowanie indukcyjne z mocą 11 kW.
W kwestii zasięgu, bazowy wariant oferuje do 642 km w cyklu WLTP, a Turbo – do 623 km.

Cyfrowy kokpit: największy ekran i rozszerzona rzeczywistość
Wnętrze przeszło rewolucję w ramach nowej koncepcji Porsche Driver Experience. W nowym Cayenne Electric zamontowano największą powierzchnię wyświetlaczy, jaką kiedykolwiek można było spotkać w Porsche.
Sercem systemu jest zakrzywiony panel Flow Display , uzupełniony w pełni cyfrowym zestawem wskaźników (14,25 cala) oraz opcjonalnym 14,9-calowym ekranem dla pasażera. Po raz pierwszy w Cayenne jest dostępny również wyświetlacz head-up z technologią rozszerzonej rzeczywistości (AR), który projektuje obszar wyświetlania odpowiadający 87-calowemu telewizorowi.
Poniżej jeszcze galeria zdjęć nowego Porsche Cayenne Electric:
Jeśli artykuł Elektryczne Porsche Cayenne ma 1156 KM, 400 kW ładowania i jest najmocniejszym Porsche w historii [galeria] nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

3 godzin temu














