Debiut Xiaomi YU7 – Nowego elektrycznego SUV-a, który ma wyznaczać standardy w segmencie

6 godzin temu

Xiaomi oficjalnie zaprezentowało swój najnowszy pojazd – luksusowego SUV-a YU7. To nie tylko pierwszy samochód tej marki w tym segmencie, ale także model, który wyznaczać ma nowe standardy pod względem designu, osiągów, komfortu oraz zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Czym Xiaomi YU7 chce zdobyć serca użytkowników i jakie innowacje wprowadza na rynek motoryzacyjny?

Design i proporcje – nowy standard w klasie SUV

Xiaomi YU7 nie jest po prostu podwyższoną wersją modelu SU7, ale całkowicie nową konstrukcją, zaprojektowaną od podstaw. Samochód wyróżnia się dynamicznymi proporcjami: długość 4999 mm, szerokość 1996 mm, wysokość 1600 mm i rozstaw osi 3000 mm. Uwagę przyciąga niezwykle smukły profil, duża powierzchnia aluminiowej maski (3,11 m²) oraz innowacyjne rozwiązania aerodynamiczne, m.in. aktywne żaluzje w grillu i zoptymalizowane kanały powietrzne. To pozwoliło uzyskać współczynnik oporu powietrza na poziomie Cd 0,245, co w tej klasie stanowi czołowy wynik.

Wizualnie YU7 oferuje trzy efektowne kolory lakieru, z których najbardziej wyróżnia się Emerald Green – odcień inspirowany kolumbijskim szmaragdem. Precyzyjna, wielowarstwowa aplikacja lakieru zapewnia wyjątkową głębię kolorów i dynamiczne efekty wizualne.

Luksus i technologia – wnętrze przyszłości

Wnętrze YU7 zaprojektowano według filozofii „Dual-Zone Surround Luxury Cabin”. W praktyce oznacza to połączenie przestrzeni, komfortu i technologii na najwyższym poziomie. Model wyposażony jest w panoramiczny wyświetlacz Xiaomi HyperVision o szerokości 1,1 metra, bazujący na technologii trzech zakrzywionych paneli Mini LED. Kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji szereg personalizowanych widoków – od nawigacji i parametrów jazdy po rozbudowane funkcje rozrywkowe i sterowanie systemami samochodu.

Wszystkie fotele (z przodu i z tyłu) mają funkcję masażu, podgrzewania i szeroki zakres regulacji, a użyte materiały – miękka skóra Nappa z certyfikatem OEKO-TEX klasy 1 – gwarantują wysoki komfort choćby podczas długich podróży. Pojemność bagażnika (po złożeniu tylnych siedzeń) sięga 1970 litrów.

Wydajność, zasięg i bezpieczeństwo – wyścig o palmę pierwszeństwa

YU7 korzysta z najnowszych rozwiązań Xiaomi w dziedzinie napędu elektrycznego, bazujących na własnych technologiach: silniku HyperEngine V6s Plus, nowoczesnej baterii i zaawansowanej elektronice. Topowa wersja oferuje moc 690 KM (508 kW), moment obrotowy 528 Nm oraz przyspieszenie 0-100 km/h w 3,23 sekundy. Zasięg na jednym ładowaniu to choćby 835 km (CLTC), a szybkie ładowanie (10–80%) zajmuje zaledwie 12 minut dzięki 800-woltowej architekturze i ładowaniu z mocą do 5,2C (500 kW).

Samochód zaprojektowano z myślą o bezpieczeństwie: stalowo-aluminiowa klatka, nowa stal o wytrzymałości 2200 MPa (stworzona przez Xiaomi z udziałem AI), rozbudowane strefy zgniotu i wzmocnienia progów oraz zestaw zaawansowanych systemów asystujących. Wśród nich znalazł się system autonomicznej jazdy oparty o platformę NVIDIA DRIVE AGX Thor (700 TOPS mocy obliczeniowej), LiDAR nowej generacji, radar 4D oraz zestaw 11 kamer i 12 czujników ultradźwiękowych.

Inteligentna architektura i ekosystem IoT

Nowa platforma EEA „Four-in-One Domain Control Module” integruje najważniejsze funkcje sterowania pojazdem, asysty i infotainment, redukując wagę i złożoność elektroniki. YU7 jest pierwszym SUV-em na rynku z wbudowanym Wi-Fi 7, dwoma modemami 5G i obsługą UWB oraz zintegrowanym ekosystemem Smart Home Xiaomi, co pozwala na płynną komunikację auta z innymi urządzeniami użytkownika.

Oficjalna sprzedaż rozpocznie się w lipcu, a model już teraz zapowiadany jest jako jeden z najważniejszych debiutów na rynku EV w 2025 roku. Szczegóły dotyczące cen i dostępnych wersji pojawią się w kolejnych tygodniach.

Idź do oryginalnego materiału