
Dacia zapowiedziała właśnie pojawienie się na rynku całkowicie nowego modelu w nadwoziu typu kombi. Samochód ukrywający się na ten moment pod tajemniczą nazwą C-Neo ma konkurować z droższymi modelami Skody Octavii. Rumuński producent na fali ostatnich sukcesów zamierza podbierać jeszcze więcej klientów takim markom jak Skoda, czy Toyota. A ten nowy model ma wypełnić lukę w ich portfolio.
Dacia postawi kropkę nad i?
Dacia Bigster. // fot. materiały prasoweRumuńska firma ostatnio osiąga historyczne sukcesy. Jak dobrze wiemy, apetyt rośnie w miarę jedzenia, a Dacia nie zamierza się zatrzymywać. Firma wchodząca w skład Grupy Renault przygotuje teraz duże kombi, które będzie konkurować bezpośrednio z bestsellerem Skody – popularną Octavią.
Skoda w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku sprzedała 765 700 samochodów. Czesi również poprawili swoje wyniki rok do roku – aż o 14,1%. Umocnili tym samym swoją 3. pozycję najlepiej sprzedającej się marki w Europie. W komunikacie prasowym na ten temat chwalą jednak sprzedaż elektryków, choć faktem jest iż pięć najlepiej sprzedających się modeli z Czech jest wyposażona w silnik spalinowy. Elektryczny Elroq i Karoq w zestawieniu ustępują Octavii, Kodiaqowi, Kamiqowi, Fabii oraz Karoqowi.
Octavia na chwilę obecną ma 142 200 nowych rejestracji, co przebija zsumowany wynik Elroqa i Enyaqa. I choć trzeba pochwalić Skodę za utrzymywanie silników Diesla i benzynowych w ofercie, to jednak wpływ Grupy Volkswagena i chęć elektryfikowania swojego portfolio jest wyraźnie widoczny.
Skoda nie ma szans z bestsellerami Dacii?
Dacia Bigster. // fot. materiały prasoweJeszcze do niedawna marką „dla ludzi” była Skoda, która oferowała porządne, praktyczne i nieźle wyglądające, ale także przede wszystkim tanie samochody. Dziś wydaje się, iż tę pozycję na rynku zajmuje Dacia, co odzwierciedlają statystyki. Rumuni oferują znacznie niższe ceny i coraz wyższą jakość. Bigster stanowi doskonały stosunek jakości do ceny, wprowadzając markę do segmentu większych samochodów. Tylko w pierwszej połowie tego roku SUV zanotował 50 000 zamówień. W lipcu znalazł się w top 10 w wielu krajach, w tym Francji i Niemczech.
Jeśli spojrzymy na podstawę modelu Karoq, dostajemy trzycylindrowy silnik o mocy 115 KM za około 120 000 złotych. Z kolei Bigster jest dużo większy, ma turbodoładowany silnik z technologią mild hybrid, 140 KM i cenę zaczynającą się od… 95 000 złotych.
Za kilka miesięcy Dacia przedstawi światu całkowicie nowy model, który na chwilę obecną ukrywa się pod nazwą C-Neo. Ma podebrać klientów Skody Octavii. Odpowiednik z Rumunii ma być kombi z dużym bagażnikiem, większym prześwitem i panelami ochronnymi nadwozia. Coś jak Octavia Scout. Ale co ciekawe, tego modelu już nie ma w portfolio czeskiego producenta. Spodziewana cena? Około 85 000 złotych.
fot. SkodaKonkurencja sama się o to prosiła
Podczas gdy Ford wycofuje Focusa, a Octavia czy Volkswagen Golf są po prostu za drogie dla większości klientów, Dacia szuka dla siebie miejsca w całkowicie nowym segmencie. Na chwilę obecną wydaje się, iż Rumuni musieliby popełnić jakiś gigantyczny błąd, aby ten model kombi nie okazał się sprzedażowym hitem.
Jednakże, na chwilę obecną nie znamy zbyt wielu szczegółów dotyczących nowego kombi C-Neo. Samochód prawdopodobnie otrzyma platformę CMF-B. Możemy spodziewać się tego samego silnika co w Bigsterze. A więc 1,8-litrowej benzyny z opcjami hybrydowymi i mocą do 155 KM.

3 godzin temu















