Najnowszy SUV w ofercie rumuńskiego producenta pomimo niskiej ceny nie skąpi na niczym, w tym wydajności. Już w wersji hybrydowej Dacia Bigster o mocy 155 KM wyróżnia się pod tym względem, zapewniając moc i przyjazny dla środowiska napęd. Nowa opcja mechaniczna, na którą czekaliśmy od stycznia, pozostawia rywali z technologią PHEV daleko w tyle.
Hybrydowa Dacia Bigster z rewolucyjnym silnikiem ECO-G osiąga zasięg niemal 1500 km
Nowa Dacia Bigster w garażu to oszczędność w porównaniu z innymi popularnymi modelami na rynku, takimi jak Tucson, czy chiński MG. To niewątpliwie czyni go bardzo atrakcyjną opcją dla wielu kupujących. Teraz gdy można już zamawiać Bigstera z nowym silnikiem mild hybrid-G 140, trudno mu znaleźć konkurenta. To dlatego, iż nikt nie może się pochwalić technologią „mild hybrid”, która może współpracować również z LPG.
W czasach, kiedy zasięg jest kluczowym kryterium, by podbić sprzedaż, Dacia wyciągnęła swojego asa z rękawa. Producenci, walcząc ze sobą na zasięgi w pojazdach z technologią hybrydową typu plug-in, szczycą się osiągnięciem, jakim jest możliwość przejechania łącznie ponad 1000 km. To trudne zadanie zarówno dla hybryd z silnikiem benzynowym, jak i wysokoprężnym.
Nowa opcja mechaniczna Dacii zmieniła wszystko. Producent zaryzykował i stworzył coś, czym nie może się pochwalić żaden z jej rywali. Mikrohybrydowy silnik benzynowy o mocy 145 koni mechanicznych, który jednocześnie jest wyposażony w zbiornik LPG. Takie rewolucyjne rozwiązanie pozwoli przejechać niemal 15000 km bez przerw na tankowanie. Ile za zapłacimy za tak wydajnego Bigstera?
Rumuński SUV oferuje bezkonkurencyjny zasięg i taki sam cennik
Bigster po raz pierwszy oferuje 3-cylindrowy silnik 1,2 l z turbodoładowaniem, łączący dwupaliwową jednostkę benzyna + LPG i układ mild hybrid 48V.
Jak informuje Dacia, przełączanie z jednego paliwa na drugie jest szybkie i niezauważalne. Dzięki przełącznikowi doskonale zintegrowanemu z deską rozdzielczą. Układ hybrydowy wspomaga silnik podczas ruszania i przyspieszania, optymalizując przyjemność z jazdy i wydajność. W rezultacie Bigster z nowym silnkiem zmniejsza zapotrzebowanie o 10 procent. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 5,4-5,5 l/100 km.
Bigster mild hybrid-G ma już polski cennik. Jak przystało na Dacię, jest bezkonkurencyjny. Za pachnącego nowością, wydajnego rodzinnego SUV-a zapłacimy 101 200 zł. Tyle kosztuje z najniższym poziomem wyposażenia Essential. To bardzo dobra cena jak za model o takich gabarytach. Dacia ma więc bardzo duże szanse, by podbić sprzedaż. Nowoczesne rozwiązanie mechaniczne stanie się prawdopodobnie jedną z najbardziej pożądanych opcji dla poszukujących modnego nadwozia i wydajności. Dacia Bigster mild hybrid-G współpracująca z manualną skrzynią biegów nie musi rezygnować z niczego. Z mocą 145 KM, niskim spalaniem jest idealna dla rodzin potrzebujących przestrzeni. W atrakcyjnej cenie wyeliminuje rywali z technologią hybrydową plug-in.