Uczestnicy markowych pucharów Toyoty wkroczyli w decydującą fazę zmagań w oficjalnych seriach wyścigowych TOYOTA GAZOO Racing Polska. Przed kierowcami ścigającymi się w serii track day TOYOTA GR CUP pozostały już tylko dwie rundy do końca sezonu. Z kolei w TOYOTA GR CUP DIGITAL na półmetku sezonu graczom pozostały już tylko trzy rundy kwalifikacyjne, by awansować do Wielkiego Finału.
TOYOTA GR Cup to serie zawodów adresowane do miłośników sportowych samochodów marek Toyota i Lexus, prowadzone przez TOYOTA GAZOO Racing Polska w dwóch formatach. W sporcie samochodowym rywalizacja kierowców odbywa się na profesjonalnych torach wyścigowych we współpracy z uznanymi cyklami Race Cup i Classicauto Cup. Z kolei w e-motorsporcie gracze mierzą się ze sobą w rozgrywkach TOYOTA GR CUP DIGITAL, organizowanym wspólnie z Forza Motorsport Polska oraz Budda Play, gdzie można zasiąść za wirtualną kierownicą np. legendarnej wyścigowej Toyoty GT-One, czy wyjątkowej Toyoty NASCAR Next Gen Camry XSE.
Toyoty powalczą na Autodromie Jastrząb
W najbliższy sobotę i niedzielę 2-3 czerwca sportowe auta Toyoty i Lexusa powrócą w naturalne dla nich miejsce, czyli tor wyścigowy.
Areną zmagań będzie tym razem Autodrom Jastrząb, zlokalizowany niedaleko Radomia. Jest to jeden z najnowszych obiektów motorsportowych w Polsce, a jego wyróżnikami są kręta techniczna nitka z idealnie równą nawierzchnią oraz charakterystyczna “górka”, która przysparza kierowcom wiele emocji. To warunki idealne dla zwinnego hot-hatcha o rajdowo-wyścigowym rodowodzie, czyli Toyoty GR Yaris.
Dominacja GR Yarisów
Po drogach Polski jeździ już kilka tysięcy GR Yarisów, zarówno 1., jak i 2. generacji. Nie dziwi więc fakt, iż wielu użytkowników tego kultowego modelu chce w pełni wykorzystać jego potencjał w stworzonym specjalnie do tego miejscu – torze wyścigowym.
Mocny silnik, sportowe zawieszenie, perfekcyjny układ przeniesienia napędu, lekkie nadwozie, nieopisana euforia z jazdy i ogromna podatność na modyfikacje. To cechy, które sprawiają, iż model GR Yaris jest często widziany na torze, gdzie można już spotkać jego bardzo wyczynowe wersje rywalizujące w grupie TOYOTA GR YARIS CUP.
Sportowy hot hatch Toyoty świetnie łączy cechy pojazdu sportowego i typowo użytkowego, dając wyjątkowe wrażenia z jazdy użytkownikom na co dzień. Specjalnie dla tych mniej zmodyfikowanych aut użytkowanych również na co dzień prowadzona jest osobna klasyfikacja Toyota GR Yaris Stock Cup. Na Autodromie Jastrząb ponownie zobaczymy spore grono sportowych hot hatchy Toyoty.
GR Yarisy już kilka razy potrafiły zdominować rywalizację nie tylko wśród Toyot i Lexusów, ale wygrywając ze wszystkimi innymi autami na torze. To właśnie wśród kierowców jeżdżących GR Yarisami będzie się toczyć najbardziej zacięta walka. Na Autodromie Jastrząb ponownie zobaczymy spore grono sportowych hot hatchy Toyoty.
Klasyczne Toyoty wciąż konkurencyjne i szybkie
TOYOTA GR CUP przyciąga także liczne grono miłośników i posiadaczy klasycznych modeli japońskiej marki. Na Autodromie Jastrząb nie zabraknie więc także wielu youngtimerów i klasycznych sportowych aut marki, które przez cały czas udowadniają, iż są szybkie i potrafią wygrywać. W grupie Race & Fun i klasie Time Attack będzie można zobaczyć walkę kierowców w Toyotach MR2 z bardzo popularnym modelem GT86 oraz sportową wersją Toyoty Yaris, przygotowaną do startów w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W nowo utworzonej w tym sezonie grupie TOYOTA YOUNGTIMER CUP zmierzą się ze sobą dwie legendarne sportowe konstrukcje Toyoty, czyli MR2 i Celica.
Kierowcy GT86 będą musieli odpierać ataki konkurentów w młodszym modelu, czyli GR86. Auta te walczą ze sobą w specjalnie utworzonej w tym sezonie klasie Hachi-Roku, dla wyjątkowej rodziny modeli AE86, GT86 i GR86.
Wyścig za kierownicą Toyoty GR86 dla wszystkich
Za kierownicą GR86 można już było w tym sezonie zasiąść również w wirtualnej rywalizacji podczas 3. rundy TOYOTA GR CUP DIGITAL w dniach 30 czerwca – 13 lipca. Areną zmagań była wirtualna wersja znanego amerykańskiego toru Virginia International Race Way. Obiekt zlokalizowany na granicy stanów Wirginia i Karolina Północna posiada aż sześć różnych konfiguracji. Do starcia wybrano wersję północną toru, składającą się z wielu sekwencji szybkich zakrętów o zmiennej charakterystyce i łącznej długości 3,62 km.
W takich warunkach świetnie sprawdziła się Toyota GR86, który słynie ze swojego znakomitego balansu i prowadzenia. Model GR86 został specjalnie połączony z taką konfiguracją toru, by gracze mogli wykorzystać pełnię jego możliwości w walce o awans do Wielkiego Finału.
W finałowym starciu 3. rundy zwyciężył Wojciech Grzybowski nick “voyTech7991”, drugi był Kacper Narloch nick “BadBasher486690”, a trzeci stopień podium zdobył Michał Olejnik nick “Maricpl2611”. Wspomniana trójka zapewniła sobie tym samym awans do Wielkiego Finału, który odbędzie się 26 października.
Półmetek sezonu TOYOTA GR CUP DIGITAL
Przed graczami rywalizującymi w TOYOTA GR CUP DIGITAL 2025 pozostały jeszcze tylko trzy szanse na awans do Wielkiego Finału i walkę o nagrody rzeczowe oraz możliwość spędzenia wyjątkowego dnia na torze ze sportowymi autami marki Toyota.
Do 10 sierpnia trwa rywalizacja w 4. rundzie TOYOTA GR CUP DIGITAL. Zmagania toczą się na wirtualnym odpowiedniku znanego brytyjskiego toru Silverstone, w konfiguracji Grand Prix F1. Do takiego układu toru wybrano jedną z przełomowych wyścigowych konstrukcji Toyoty, model Toyota Racing TS040 HYBRID. Prototypową konstrukcję przygotowano według specyfikacji LMP1-H, do niedawna najwyższej kategorii aut w wyścigach długodystansowych.
Auto używane podczas 4. rundy odpowiada specyfikacji z 2014 roku. To właśnie wtedy w swoim debiucie w TS040 Hybrid dwie załogi zespołu Toyota Racing wygrały pięć z ośmiu rund Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych (WEC), w tym rundę na Silverstone. Dało to Toyocie pierwsze mistrzostwo świata producentów i kierowców w WEC. Od tego czasu marka zdobyła jeszcze sześć razy z rzędu tytuły w klasyfikacji zespołów i pięć razy w klasyfikacji kierowców.
W dniach 28 lipca – 6 sierpnia rozgrywana jest faza kwalifikacyjna rundy, która wyłoni piętnastu najlepszych kierowców na podstawie uzyskanych najlepszych indywidualnych czasów przejazdów. TOP15 graczy z kwalifikacji zmierzy się w 45-minutowym wyścigu w formacie zbliżonym do rozgrywania realnych zawodów w niedzielę 10 sierpnia o godz. 18.00.