Podczas tegorocznego Tour de France oficjalne pojazdy wsparcia oraz auta dostawcze będą wyposażone w opony UltraContact NXT. Podczas tego legendarnego wyścigu kolarskiego Continental po raz pierwszy wyposaży również w swoje ogumienie motocykle pomocnicze, a siedem rywalizujących w zawodach zespołów skorzysta z najnowocześniejszych opon rowerowych tego producenta.
Tegoroczna, 112. edycja słynnego Tour de France rozpocznie się 5 lipca w miejscowości Lille, a zakończy 27 lipca na Champs-Élysées w Paryżu. Trasa wyścigu przebiega w całości przez Francję i obejmuje 3320 kilometrów w 21 etapach. Continental jest nie tylko głównym sponsorem i dostawcą opon całego wydarzenia, ale również dla wybranych drużyn wyścigowych. Oprócz pojazdów wsparcia i zaopatrzenia, w tym roku, Continental po raz pierwszy wyposaży także w opony motocykle pomocnicze organizatora.
Przyczepność na najtrudniejszych etapach
Najważniejszym wydarzeniem Tour de France 2025 jest powrót legendarnych podjazdów, takich jak Mont Ventoux i Col de la Loze. Te wymagające etapy górskie stawiają bardzo wysokie wymagania zarówno zawodnikom, jak i samemu sprzętowi, którym się posługują.
– Tour de France stanowi dla nas doskonałą platformę do zaprezentowania międzynarodowej publiczności wydajności i zrównoważonego charakteru naszych produktów. W tym roku nie tylko siedem czołowych drużyn kolarskich skorzysta z naszych opon, ale także wyposażymy ponad 70 oficjalnych pojazdów wsparcia w nasze najbardziej ekologiczne opony samochodowe, czyli UltraContact NXT. W ten sposób realnie przyczyniamy się do większego bezpieczeństwa i bardziej ekologicznego charakteru tego globalnego wydarzenia – powiedział Egemen Atış, Head of Strategy, Analytics & Marketing w Continental Tires EMEA.
Opona UltraContact NXT, która z powodzeniem była stosowana podczas zeszłorocznego wydarzenia, zawiera do 65% materiałów odnawialnych, pochodzących z recyklingu i posiadających certyfikat ISCC PLUS w zakresie bilansu masy. Łączy w sobie wysoki udział zrównoważonych komponentów z maksymalnym bezpieczeństwem i osiągami: wszystkie dostępne rozmiary opon UltraContact NXT otrzymały najwyższą ocenę w ramach oznakowania opon UE w kategoriach oporu toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego.
Zaufanie profesjonalnych kolarzy
Oprócz pojazdów wsparcia, siedem z dwudziestu dwóch uczestniczących drużyn będzie wyposażona w opony najnowocześniejszej technologii Continental. Drużyny ścigające się na oponach rowerowych Continental to: INEOS Grenadiers, Movistar Team, Team Bahrain Victorious, UAE Team Emirates-XRG, Groupama-FDJ, Decathlon-AG2R La Mondiale oraz Uno-X Mobility.
Ciągły rozwój opon rowerowych odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu średniej prędkości w kolarstwie zawodowym. Dzięki swoim wysokowydajnym oponom, firma Continental w znacznym stopniu przyczyniła się do tego, iż średnia prędkość w Tour de France rośnie z roku na rok – od 2000 roku wzrosła o 6%.
Kluczowym czynnikiem tego rozwoju jest optymalizacja mieszanek i konstrukcji opon. Opony rowerowe Continental, w tym flagowy model Grand Prix 5000 S TR, opona na każdą pogodę Grand Prix 5000 AS TR do trudnych warunków pogodowych oraz ultraszybka opona Grand Prix 5000 TT TR do jazdy na czas, umożliwiają rowerzystom osiągnięcie maksymalnych osiągów, dzięki optymalnej przyczepności i ochronie przed przebiciem.
Innowacyjna konstrukcja opony Lazer Grip firmy Continental ma szczególne znaczenie, zapewniając wyjątkową stabilność podczas pokonywania zakrętów. Producent, w przypadku tych opon, zrezygnował z tradycyjnego bieżnika na rzecz kultowego wzoru Grand Prix, oferując dużą powierzchnię dla maksymalnego przenoszenia mocy. Połączenie precyzyjnie dostrojonej mieszanki Black Chilli i innowacyjnej konstrukcji, zapewnia kierowcom idealną równowagę między prędkością, kontrolą oraz bezpieczeństwem.
Motocykle wsparcia na oponach Continental
Motocykle wsparcia są od dziesięcioleci stałym elementem Tour de France. Organizator wyścigu, firma A.S.O., postawiła na sprawdzone opony ContiRoadAttack 4 dla 30 motocykli Kawasaki Versys 1100, które będą towarzyszyć wyścigowi, a ich kierowcy będą rozdawać zawodnikom wodę, a także przekazywać ważne informacje od kierownictwa wyścigu. Tym samym, po raz pierwszy, wszystkie pojazdy będą wyposażone w opony niemieckiego producenta premium. Dostępne są dwa komplety na motocykl w rozmiarach 120/70 R 17 i 180/55 R 17.
Opona ContiRoadAttack 4 jest szczególnie odpowiednia dla motocykli wspierających wyścig kolarski, dzięki szybkiemu rozgrzewaniu i doskonałej przyczepności zarówno w niskich temperaturach w Alpe d’Huez, jak i w upale Prowansji. W każdych warunkach opona turystyczna zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa i kontroli – czyli niezwykle ważnych cech podczas precyzyjnej jazdy w peletonie na wąskich górskich drogach. Ponadto, opona dobrze sprawdza się na wszystkich nawierzchniach, zapewniając intuicyjne prowadzenie i wysoki poziom komfortu, dzięki czemu idealnie nadaje się do jazdy na długich trasach.
Źródło: Informacja prasowa