Chiny kończą z kompromisami. Hybrydowy IM LS6 z sensacyjnym akumulatorem pokonuje na prądzie ponad 400 km

2 godzin temu

Spółka joint venture giganta SAIC oraz chińskich firm technologicznych IM opracowała wspólnie z CATL akumulator Super Xiaoyao MAX. Dzięki pojemności 66 kWh w pełni zatankowany i naładowany pozwala pokonać 1500 km. Tym samym zakup nowego LS6 nie wymaga żadnych kompromisów pomiędzy hybrydą a pojazdem elektrycznym. Przedsprzedaż tego modelu zaplanowano w Chinach na dzień 15 sierpnia.

Nowy IM LS6 trzykrotnie przebija zasięgiem benzynowe samochody

Spółka joint venture giganta SAIC oraz chińskich firm technologicznych IM (chiń. IM Zhiji Auto) zaprezentowała nową technologię przedłużonego zasięgu. Dostanie ją nadchodzący nowy IM LS6 i LS9, który trafi na chiński rynek w czwartym kwartale 2025 roku.

IM LS6 będzie pierwszym masowo produkowanym pojazdem, który wyeliminuje strach przed utratą zasięgu w pojazdach o przedłużonym zasięgu, gdzie silnik spalinowy gra drugorzędną rolę. Pierwszy na świecie masowo produkowany akumulator Super Xiaoyao MAX, opracowany wspólnie przez Zhiji Auto i CATL przeznaczono wyłącznie na jego potrzeby. Niezawodność ogniwa akumulatora osiąga poziom PPB, który jest 1000 razy wyższy niż standard w branży i spełnia standardy klasy lotniczej.

Nową technologię akumulatora Star Super Range Extender zaprezentowano w Chinach 1 sierpnia. Podczas konferencji przedstawiciele firmy ogłosili swój model o super-zasięgu i rozszerzonym zasięgu. Oba modele będą wyposażone w technologię, która łączy silnik 1.5T z silnikiem elektrycznym i akumulatorem o pojemności 66 kWh. System ten oferuje zasięg na samym napędzie elektrycznym ponad 450 kilometrów (CLTC) oraz łączny ponad 1500 kilometrów. Ponadto uzupełnienie zapasów energii na tydzień dojazdów do pracy ma zając tyle ile wypicie kawy w centrum handlowym. Nie trzeba zatem rezygnować z takiego zakupu, gdy nie ma się możliwości ładowania samochodu w domu.

Nowa technologia IM Motor pozwala automatycznie włączać tryb jazdy w niskiej temperaturze nowego IM LS6 już przy -10°C. Samochód gwałtownie się nagrzewa i zużywa wyjątkowo mało energii. Podczas długich podróży zimą akumulator utrzymuje optymalną temperaturę 20°C przez całą podróż. Pozwala na to kompleksowe zarządzanie energią dzięki sztucznej inteligencji, która decyduje o wyborze „paliwa”, przełączając odpowiednio na benzynę lub energię elektryczną.

foto: Weibo/ IM Motors

IM Motors postawiło na innowacje i strzela w dziesiątkę potrzeb klientów

System Super Range Extender wyposażono w ekskluzywny, superwydajny, złoty silnik Zephyr 1.5T o wydłużonym zasięgu oraz silnik z węglika krzemu o napięciu 800 V. Silnik benzynowy wyposażono w turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT), która zwiększa zużycie energii ze spalin o 18%. W efekcie łączne zużycie paliwa IM LS6 i energii elektrycznej wynosi zaledwie 2,07 l/100 km. Jak obiecuje IM Motor, samochód oferuje trzykrotnie większy przebieg niż w przypadku pojazdów benzynowych, za jedną piątą kosztów pojazdów benzynowych. Koszty podróży IM LS6 stanowią zaledwie 40% kosztów pojazdów o podobnym zasięgu. SUV coupe na chiński rynek ma zatem mocny argument w postaci najniższego całkowitego zużycia energii z benzyny i energii elektrycznej w branży.

Niezależnie od tego, czy klienci zdecydują się na tankowanie, czy ładowanie, czas potrzebny na paliwo i energię elektryczną jest mniej więcej taki sam, niezależnie od dostępności wtyczki. W efekcie nowym IM LS6 można jeździć, tankując lub ładując. Jest to opłacalne i rozwiązuje rzeczywiste potrzeby i problemy właścicieli samochodów. Nowa platforma szybkiego ładowania wysokiego napięcia 800 V ładuje akumulator w około 15 minut.

Nowy IM LS6 może się także pochwalić innowacją w postaci technologii aktywnej redukcji hałasu ERNC. Ta redukuje hałas do poziomu poniżej 36 decybeli i działa w kabinie jak „zestaw słuchawkowy z redukcją hałasu”.

Nowy IM LS6 to bardzo wysoka wydajność, bardzo niskie straty, niezależnie od sposobu jazdy

Podsumowanie

Widać więc, iż IM Motors dąży do indywidualizmu i nie podąża za tłumem. Kabinę nowego SUV-a coupe wyposażono w fotele „zero gravity”, które przedstawiciele producenta określili jako „doskonałą replikę kabiny pierwszej klasy Emirates”. Układ ekranów nowej generacji LS6 zmieniono i wykorzystując układ z podwójnymi ekranami.

Wiadomo, iż samochód otrzyma cyfrowe podwozie nowej generacji, a przedsprzedaż ruszy 15 sierpnia. Wtedy dowiemy się więcej na temat modelu producenta, który właśnie szturmuje Europę swoimi topowymi modelami ukrytymi pod logo MG.

Idź do oryginalnego materiału