Pierwsze pięć miesięcy tego roku pokazało, iż chińskie SUV-y gwałtownie zaaklimatyzowały się w Polsce. Maj w naszym kraju był kolejnym rekordowym miesiącem dla producentów z Państwa Środka. Wyniki, jakie odnotowały zwłaszcza bestsellerowe modele MG i Omody stawiają je w ścisłej czołówce rynku.
Salony chińskich marek w Polsce z miesiąca na miesiąc zwiększają ruch. Instytut Samar przekazał, iż w maju udział w polskim rynku samochodów osobowych dla producentów z Chińskiej Republiki Ludowej wyniósł rekordowe 7,1 proc. W urzędach wydano dowody rejestracyjne dla 3 330 kolejnych egzemplarzy.
Chińskie SUV-y szokują wynikami za maj
Z chińskich brandów samochodowych Polacy w maju najczęściej sięgali po MG (1 233 szt.). Jak wynika z analizy PZPM, ich bestsellerowemu modelowi HS zabrakło tylko jednej rejestracji (771 szt.), aby wejść do majowego Top 10, które zamknął Hyundai Tucson (772 szt.). MG HS było też piąte w rankingu rejestracji osób fizycznych (434 szt.), wyprzedzając Dacię Duster (379 szt.), a ich kolejny SUV MG ZS zajął 11. miejsce (293 szt.) w tej grupie nabywców.
Pozostałe miejsca na majowym podium chińskich marek zajęły Omoda (717 szt.) i Jaecoo (474 szt.). Oba brandy należą do koncernu Chery, które w duecie (1 191 szt.) prawie zrobiły to, co koncern SAIC z marką MG. Omoda 5 w maju też walczyła o Top 10 rynku uzyskując 704 rejestracje. Z tego aż 363 szt. trafiło do klientów indywidualnych, co dało 7. miejsce tuż za Dusterem, a przed Renault Captur (359 szt.) czy Skodą Kamiq (341 szt.). Tym samym aż trzy chińskie SUV-y były w majowym Top 11 rankingu modelowego osób fizycznych.
W zeszłym miesiącu w zestawieniu chińskich marek remis na czwartej pozycji odnotowały BAIC i BYD (po 370 szt.). Rejestracje Leapmotor (86 szt.) i Forthing (57 szt.) były już liczone w dziesiątkach, a nie setkach.
Ekspansja w Polsce nabiera tempa
Po 5 miesiącach 2025 r. MG ma już na koncie 5 457 rejestracji, czyli o 189,34 proc. niż rok temu o tej porze. Jeszcze bardziej imponująco wygląda sytuacja Omody (2 475 szt.) i Jaecoo (2 137 szt.). Brandy grupy Chery są w Polsce niecały rok, a w duecie depczą po piętach liderowi. Czołową piątkę uzupełniają BAIC (1 630 szt.) oraz BYd (1 225 szt.). O szóstą pozycję rywalizują z kolei Leapmotor (309 szt.) i Forthing (283 szt.). Dwucyfrowe wyniki na razie mają jeszcze tylko DFSK (32 szt.) oraz Xpeng (16 szt.).
Licząc wyniki od stycznia do maja 2025 r. samo MG HS ma już 3 042 rejestracje. To daje mu 15 miejsce na polskim rynku przed Volkswagenem Tiguanem (2 939 szt.) i Skodą Kamiq (2 841 szt.). W rejestracjach indywidualnych MG HS zajmuje aż szóstą lokatę (1 779 szt.) za Dacią Duster (2 059 szt.). Jest za to przed Hyundaiem Tucsonem (1 714). Z kolei Omoda 5 wśród osób fizycznych (1 458 szt.) jest już o krok od Top 10. Prawie dogoniła bowiem Renault Captur (1 491). Rośnie też pozycja MG ZS (1 412), które jest już 14-te wśród klientów indywidualnych.