Chiński SUV z kabiną klasy premium za nieco ponad 100 tys. zł zrobi w Polsce furorę. 7 lat gwarancji ściągnie ludzi z plaży do salonów

4 godzin temu

MG po około roku od debiutu stało się jedną z wiodących marek na polskim rynku. Chiński producent o brytyjskich korzeniach po zdobyciu uznania w segmencie aut spalinowych, pełnych hybryd i hybryd plug-in, idzie po klientów ciekawych elektromobilności. Może w tym pomóc nowy chiński SUV, czyli MGS5 EV, który z rządową dopłatą może kosztować choćby 103 900 zł.

Polska uchodzi za sceptyczny rynek wobec samochodów w pełni elektrycznych. Jednak w tym roku ich udział mocno się ożywił. Spora w tym zasługa rządowych dopłat, mimo iż ograniczają się do klientów indywidualnych i małych przedsiębiorców. Jednak i w tym segmencie da się robić interesujące wyniki. Pokazuje to chociażby niemały fan base Tesli, ale i zeszłoroczny szturm po Volvo EX30. W tym roku sporo robią rabaty na nowoczesne rozwiązania pokroju architektury 800V (jak w Kia EV6), ale do głosu dochodzą także gracze oferujący tańsze rozwiązania pokroju Dacii Spring czy Citroena e-C3.

fot. materiały prasowe

MG ma już w ofercie elektryka w postaci kompaktowego hatchbacka MG4. W Polsce nie zrobił on jednak furory. Gdy sprzedasz nie idzie, producenci mają proste rozwiązania. Dokładamy crossovera i tym sposobem do gry wchodzi nowe MGS5 EV. Kompaktowy, chiński SUV zadebiutuje w salonach już w te wakacje. Będzie kilka droższy od MG4 (od 130 900 zł) z którym dzieli platformę (MSP), bo cena podstawowa to 143 900 zł. Z dotacją z programu „NaszEauto” realny koszt zakupu może wynieść zatem choćby 103 900 zł (maksymalne 40 tys. zł przyznaje się przy niskich dochodach i zezłomowaniu auta spalinowego w ciągu ostatnich 3 lat).

fot. materiały prasowe

Co zaoferuje nowy, chiński SUV?

Już sama kwota wydaje się bardzo interesująca, a jak to w przypadku chińskich producentów bywa, poziom wyposażenia w cenie robi wrażenie. Samo MG reklamuje MGS5 EV jako SUV-a z przestronną kabiną klasy premium. Producent obiecuje, iż jest w niej dużo, praktycznych schowków i stylowych detali. Zastosowano szereg nowych materiałów, w tym miękkie w dotyku tworzywa sztuczne. Oprócz przestronności kabiny, pojemnością imponuje bagażnik. Standardowe 453 litry to niezły wynik w tej klasie (1 441 l po złożeniu siedzeń). Przyjemnym dodatkiem jest dwustopniowa podłoga bagażnika i liczne udogodnienia pokroju uchwytów na zakupu czy kieszeni z siatki.

fot. materiały prasowe

W kabinie nie brakuje oczywiście nowoczesnych ekranów, w których zobaczymy chociaż widok systemu kamer 360°. Główny tablet o przekątnej 12,8 cala ma oczywiście bezprzewodową łączność przez Apple CarPlay i Android Auto. Ciekawostką jest fakt, iż MG już w standardzie serwuje wbudowane aplikacje typu YouTube, Spotify czy TikTok. To, co docenią klienci będzie też obecność fizycznych przycisków. Na ekranie nie będzie trzeba zatem szukać jak wrócić do głównego ekranu, jak włączyć światła awaryjne czy ustawić klimatyzację (HVAC). Standardem będzie też cyfrowy wyświetlacz za kierownicą o przekątnej 10,25 cala. Co ważne, system iSmart pozwoli na wygodne, zdalne zarządzanie pojazdem z poziomu telefona (otwieranie, zamykanie, włącznie klimy, sprawdzanie poziomu baterii).

fot. materiały prasowe

Jaka bateria? Zasięg? Moc?

Skoro jesteśmy przy baterii to warto przejść do podzespołów napędowych. Nowy, chiński SUV na prąd od MG zaoferuje dwie opcje akumulatorów. Mniejszy o pojemności 49 kWh (Standard) oraz większy 64 kWh (Long Range). Architektura 400V zapewnia możliwość ładowania prądem stałym z mocą do 139 kW. Dzięki temu tę większą baterię naładujemy od 10 do 80 proc. w 28 minut. Zasięg? Pomiar WLTP wskazał 480 kilometrów w cyklu mieszanym. Wersja Long Range wykorzysta silnik o mocy 231 kW (314 KM) co zapewni sprint do setki w 6,3 sekundy. Przyjemność z prowadzenia odczujemy dzięki świetnemu rozkładowi masy (47:53), a o poczucie bezpieczeństwa zadba szereg systemów asystujących MG Pilot.

fot. materiały prasowe

„MGS5 EV charakteryzuje się bardzo responsywną i wciągającą dynamiką jazdy, typową dla elektrycznych modeli marki MG. Model płynnie łączy sportowy charakter z imponującym zasięgiem na jednym ładowaniu, szybkim uzupełnianiem energii oraz możliwością wyboru dwóch wariantów akumulatora. To samochód, który spełnia wszystkie oczekiwania: od codziennej wygody, przez osiągi, aż po zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.”komentuje Alicja Olendzka – Płuciennik, Marketing and Product Manager, SAIC Motor Poland.

MGS5 EV pojawi się w polskich salonach już w te wakacje. Chiński SUV będzie sprzedawany z 7-letnią gwarancją (limit 150 000 km). Ceny poszczególnych wersji wyposażenia będą następujące (bez uwzględnienia dotacji „NaszEauto”):

  • Bateria Standard / wyposażenie Excite – 143 900 zł
  • Bateria Long Range / wyposażenie Excite – 158 900 zł
  • Bateria Long Range / wyposażenie Exclusive – 168 900 zł
Idź do oryginalnego materiału